Rādīt komentārus, sākot ar: pirmo | pēdējo
Dullais
18.09.2014. 21:36Šis vecis šo gabalu jau bija samuldējis pirms gada un tur tas stāv no 2013.gada septembra viņa blogdziesmā. Kauns, ka atsūtijis vecu lietu it kā te visi būtu dumji.
Aivars2
17.09.2014. 08:50»
cits viedoklis
Es nerunāju par kādu konkrētu partiju, bet par principu. Negribu ne par vienu partiju aģitēt. Šobrīd tas ir lieki
Man liekas, ka apstāklī, ka gribam būt neitrāli, arī slēpjas daudz no mūsu nelaimēm.
cits viedoklis
17.09.2014. 08:40»
Aivars2
Gan Jūsu, gan autora piedāvātos risinājumus var apvienot, jo tie viens otru neizslēdz, bet tieši otrādi...
Es nerunāju par kādu konkrētu partiju, bet par principu. Negribu ne par vienu partiju aģitēt. Šobrīd tas ir lieki.
Aivars2
17.09.2014. 07:38»
cits viedoklis
Jūs nevarat pārprogrammēt lielāko daļu sabiedrības. Tie atsevišķie pilsoņi, kas ir godīgi, un tādi cilvēki neapšaubāmi ir, nenonāks pie varas. Bizness to nepieļaus. Kapitālam tas nav vajadzīgs. Ar vārdu kapitāls, es nedomāju tikai Latvijas naudas maisus. Nekas labāks nav arī citur pasaulē. Manuprāt, ...
Gan Jūsu, gan autora piedāvātos risinājumus var apvienot, jo tie viens otru neizslēdz, bet tieši otrādi.
No Jūsu piedāvājuma izriet, ka mums ir jānodod sava balss vēlēšanās par tām partijām, kuru programmās ir paredzēta tautas vēlēta prezidenta institūta izveidošana.
Cik zinu, tad Sudrabas partijai tas ir programmā. Neatceros, kurām vēl partijām.
cits viedoklis
16.09.2014. 13:35»
Autors
Bet kas tad šo sistēmu veido? Vai tad ne paši cilvēki?! Nauda ir šodienas realitātes būtiska sastāvdaļa, kas jāņem vērā, ar ko jārēķinās, bet kurai nebūt nav absolūti jāpakļaujas, jo tā ir tikai šīs grēcīgās cilvēku pasaules radīts simbols – vispārējs ekvivalents. Pat esošās pseidodemokrātijas apstākļos...
Jūs nevarat pārprogrammēt lielāko daļu sabiedrības. Tie atsevišķie pilsoņi, kas ir godīgi, un tādi cilvēki neapšaubāmi ir, nenonāks pie varas. Bizness to nepieļaus. Kapitālam tas nav vajadzīgs. Ar vārdu kapitāls, es nedomāju tikai Latvijas naudas maisus. Nekas labāks nav arī citur pasaulē. Manuprāt, tā ir utopija. Esmu redzējis kā godīgi cilvēki nonāk politikā un kā sistēma tos pielāgo sev.
Man ir cits priekšlikums. Izpildvara ir strikti jānodala no likumdevēja. Ievēlam prezidentu, kas nodrošina izpildvaru piešķirtās kompetences ietvaros. Viņš arī nes atbildību par valdības darbu. Paredzam saprātīgu impīčmenta procedūru.
Savukārt visas, no tautas "neatkarīgās" iestādes, tiesu, prokuratūru utt. Atstājam Saeimas pārziņā un arī atbildībā. Citādi sanāk, ka šīs iestādes ir no vēlētājiem neatkarīgas. Kas ir absurds. Un kāpēc mēs domājam, ka šie strādās mūsu labā.
Problēma ir tikai tā, ka arī šis variants nav diezko reāls. Arī šo pasākumu bizness neakceptēs un visdrīzāk noraks. Bet varu garantēt, ka šajā gadījumā valsts pārvaldes sistēma strādās daudz labāk. Atbildība būs konkrētāka. Arī godīgiem cilvēkiem būs lielāka iespēja tikt valsts vadībā.
Es arī nesaku, ka politikā ir tikai negodīgi cilvēki. Nebūt ne. Bet kapitāls uzliek spēles noteikumus. Var, protams, tos ignorēt. Bet tad nokļūsti neveiksminiekos.
Autors
16.09.2014. 11:13»
Es
te gribu jautāt: Nu, un? Kas mainīsies rudenī? Varbūt tautai nemaz nav normāli cilvēki? Varbūt ir tikai jefiņi? Varbūt jāaizņemās no citām tautām? Bet vai viņiem ir kas labāks te pie mums? Neticu, neredzu, vieni pepiņi tikai visur murd
Katrā no mums ir gan tas, ko viens atzīmēs kā “normālu”, gan tas, ko cits atzīmēs kā “nenormālu”. Bet ikvienas personības portretam – tiklīdz viņš mēģinās kandidēt uz vēlētu amatu – ir jābūt publiski pieejamam, lai ikkatrs vēlētājs no sava skatu punkta varētu iegūt nepieciešamo attiecīgā indivīda novērtējumu savas argumentētas izvēles veikšanai.
Autors
16.09.2014. 11:12»
ha
Man, gluži kā autoram, arī nav ne jausmas par reālpolitikas konceptu...
Paldies par mēģinājumu kaut kā sistematizēt mūsu sabiedrības slāņus! Pēc būtības tas ir mēģināts darīt arī šajā publikācijā – tikai piedāvājot citu sistēmisku pieeju, kas balstīta uz cilvēka personības izvērstu raksturojumu. Tas ir objektīvi vajadzīgs un pilnīgi nepieciešams, ja konkrētais cilvēks pretendē uz tautas vēlētu amatu (vai tiek veikta pāratestācija, viņam jau esot šādā vēlētā postenī).
Autors
16.09.2014. 11:10»
Aivars2
Autors piedāvā risinājumu, kā vēlētāji varētu iegūt pēc iespējas objektīvāku informāciju par cilvēkiem, par kuriem gatavojas atdot savu balsi vēlēšanās...
Ir patiess gandarījums ieklausīties Aivara2 vērtējumā, pretstatā pašapzinīgo, dižmanīgo, uzpūtīgo un negāciju purvā iestigušo indivīdu korim! Konstruktīvs dialogs var aizsākties, piedāvātās idejas var tikt tālāk attīstītas, praktiski aprobētas tikai un vienīgi tad, ja beidzot radīsies nepieciešamais domājošu, saprātīgu, tolerantu personību minimums, kuras patiesi vēlēsies iedziļināties autora idejās, tās kritiski izvērtēt (sk. arī blogu Ervins Ceihners: www.blogger.com), iesaistīties konstruktīvā dialogā un tādējādi rast valsts situācijai atbilstošus praktiskus risinājumus.
Autors
16.09.2014. 11:02»
Cits viedoklis
Manuprāt, nav pareizi noteikts cēlonis. Vainīgi nav cilvēki, bet izveidojusies sistēma, kas tieši šādus cilvēkus ceļ uz augšu...
Bet kas tad šo sistēmu veido? Vai tad ne paši cilvēki?! Nauda ir šodienas realitātes būtiska sastāvdaļa, kas jāņem vērā, ar ko jārēķinās, bet kurai nebūt nav absolūti jāpakļaujas, jo tā ir tikai šīs grēcīgās cilvēku pasaules radīts simbols – vispārējs ekvivalents. Pat esošās pseidodemokrātijas apstākļos ir iespējams mērķtiecīgi rast un soli pa solim mobilizēt saprātīgus, nesavtīgus, tautas intereses godam pārstāvošus cilvēkus. Šajā nolūkā - lai šādas personības atrastu un izvirzītu - autors piedāvā šeit aprakstīto principiālo pieeju.
Cits viedoklis
15.09.2014. 22:07Manuprāt, nav pareizi noteikts cēlonis. Vainīgi nav cilvēki, bet izveidojusies sistēma, kas tieši šādus cilvēkus ceļ uz augšu.
Patīk vai nepatīk, bet demokrātija (neoliberālā, tā varētu to nosaukt) ir kapitāla diktatūra. Nauda nosaka visu. Nauda - reklāma - viedoklis - politiķis (vai partija). Šo cēloņsakarību ķēdi šobrīd ir grūti izjaukt. Lai saprastu kāpēc šādi un ne citādi politiķi nāk pie varas, ir jāizseko naudas ceļiem.
Pasarg Dievs, neaicinu atpakaļ pie sociālisma vai komunisma.
Škiet, ka demokrātijai būtu jāatgriež atpakaļ tās nozaudētā seja. Proti, vairākums nosaka kā mēs dzīvosim. Bet mazākums pakļaujas. Pašlaik absolūts mazākums manipulē ar "apdullinātu" pūli.
Iesākumam vajadzētu nodalīt izpildvaru no likumdošanas varas. Abiem šiem pārvaldes zariem ir jābūt savam, tautas vairākuma dotam mandātam. Vēlēti tiek atsevišķi. Arī atbildība ir katram sava. Arī ministriem ir jābūt profesionāliem, nevis politiķiem. Nevar būt iestādes, vienalga kādas drošības dēļ, kas nepakļaujas nevienam. Drošības iestādēm nav tautas dots mandāts, tāpēc kādam ir jāuzņemas atbildība. Visdrīzāk Saeimai.
Pilnai laimei arī valsts kontrolieri varētu vēlēt.
Šobrīd ir bardaks, ko radījis kapitāls, tajā skaitā ārzemju izcelsmes. Bizness grib pelnīt, bet tam ir vajadzīgi pērkami politiķi ar vienkāršiem, labi saprotamiem refleksiem. Tos tad arī ievēl. Tā tas būs arī šoreiz.
tad
15.09.2014. 12:13Tad var mainīties -pēc žirinovska teiktā - kad noslaucīs no zemes latvieš.......,igauņ.......,lietuvieš.......,poļu......Tad atnāks baltiem jauni laiki ,tad būs brīvība.
Es
15.09.2014. 11:48»
Ēdelweiss
RUDNĪ NEKAS NEMAINĪSIES !!!!!!!!! Viss bus ka līdzsim : tā latvijas tautas daļ, kurai ir balstiesības, skries apmīzdamās lai tikai varētu nobalst par jebkuru noziedzīgo POLITMAFIJAS KLANU ( ZZS, LV-TB;LNNK, Vienotība) lai tikai viņiem atļautu pēc piekopt sarkanbaltsarkanas lupatas pliviasanas un dievlūdzeju...
tam piekrītu - nekas nemainīsies arī rudenī, jo tautai nav vērtība un tā nevar izmainīties vienā gadā.
Fēlis
15.09.2014. 10:59»
Ēdelweiss
Attaisno , attaisno uzticību !!!! ne velti Latvijā tika ieviests šis totalitārās valstisskās noziedzības un genocīda 4.maija režīms ar ta šucmansiki-policejiski-bandītiski-mafiozi nacionālistiski latvisko pērvaldi !!!!!! Tieši to gribāja ta latvijas iedzivotaju =tautas daļa, kurai vienīgajai ir ...
Ēdelveisu ķērusi pirmā salna.
Fēlis
15.09.2014. 10:56»
Udox
Sajaukt demokrātiju ar republiku un pēc tam sākt kaut ko pierādīt. Piekrītu komentāram, kas norāda, ka autoram nav ne jausmas par reālpolitikas konceptu. Varbūt vispirms izstudēt politikas jēdzienus un tad vēlreiz uzrakstīt šo rakstu
Bet protams! Glavnoje, čtobi kostjumčik sidel! Naproti pārgudri muldēt teikumus, kuru nozīme ir apaļa nulle, bet skan dikti gudri- nelien. Saturs nav svarīgs, visu izšķir forma. Ono konečno ničevo, jesļi bi kabi čto, no jesļi čto čego kosajetsja, to obično počem zrja. Kamēr cilvēki domā, ko šis gribēja pateikt, objekts jau tālēs zilajās ar visiem miljoniem un vairs nav jābaidās ne darvas, ne spalvu.
Ēdelweiss
15.09.2014. 08:02RUDNĪ NEKAS NEMAINĪSIES !!!!!!!!! Viss bus ka līdzsim : tā latvijas tautas daļ, kurai ir balstiesības, skries apmīzdamās lai tikai varētu nobalst par jebkuru noziedzīgo POLITMAFIJAS KLANU ( ZZS, LV-TB;LNNK, Vienotība) lai tikai viņiem atļautu pēc piekopt sarkanbaltsarkanas lupatas pliviasanas un dievlūdzeju psalam per dieva svētbu kaut kadai latviajai gaudosanas kultu... Balsis tiks saskititas kā vajag politmafijas kalniem, pierādijumi tiks iznīcināti, un politmafijas klanu kloakas kliķe Saeima atkal varēs brivi eskalēt šo totalitārās valstiskās noziedzības un genocīda 4.maija režīmu.... Un, sarkanbaltsarkanie nacistiski plebejistiskie dauņi-piderallini DEBILIOĪDI turpinās smaidit... Un šux=cmaniski-policejiski-banditiski-mafiozi latviska valsteles pārvaldes turpina savu noziedzīgi parazītisko eksistenci....
ēDELWEISS
15.09.2014. 07:51»
ha
Man, gluži kā autoram, arī nav ne jausmas par reālpolitikas konceptu...
Un ir neliela daļa LR pilsoņu, kuri SPĒJ SASKATĪT un SAPRAST ka jēdziens "politika" šaja valsteles parpalikuma ir tikai un vien igi NOZIEDZĪBAS UN NESODAMĪBAS SINONĪMS !!!!!!!!!!!!!!!!!
Ēdelweiss
15.09.2014. 07:47Attaisno , attaisno uzticību !!!! ne velti Latvijā tika ieviests šis totalitārās valstisskās noziedzības un genocīda 4.maija režīms ar ta šucmansiki-policejiski-bandītiski-mafiozi nacionālistiski latvisko pērvaldi !!!!!! Tieši to gribāja ta latvijas iedzivotaju =tautas daļa, kurai vienīgajai ir dotas balstiesības, neņemot vēra, ka tai nav nekādu rīcībspēju tās iedzīmta nacistiski-verdzīgā iedzimtā noziedzības sindroma dēļ...!!!!!!!1
Aivars2
15.09.2014. 07:33Autors piedāvā risinājumu, kā vēlētāji varētu iegūt pēc iespējas objektīvāku informāciju par cilvēkiem, par kuriem gatavojas atdot savu balsi vēlēšanās.
Domāju, ka doma ir ļoti laba. Jautājums ir vienīgi, kā to īstenot, ja jālemj par šādas sistēmas izveidošanu ir negodīgiem cilvēkiem, kuri nav ieinteresēti savu grēku un grēciņu uzskaitē.
Katrā ziņā, tas ir diskusiju vērts risinājums.
ha
14.09.2014. 21:43Man, gluži kā autoram, arī nav ne jausmas par reālpolitikas konceptu :)
Toties ir reāla jausma par esošo reālo politiku:
- ir daļa iedzīvotāju, kuri apriori no dalības politikā ir reāli izmesti vēl pārdesmit gadus atpakaļ;
- ir daļa pilsoņu, kas politiku reāli pametuši paši - daļa no viņiem drīz balsos par/pret Skotijas neatkarību;
- ir daļa pilsoņu, kam par politiku reāli nospļauties pat mītot lv;
- ir daļa pilsoņu, kuri, būdami reāli "galvā tērēti" ikreiz iet, cer, balso arvien par tiem pašiem "vēžiem tai pašā kulē";
- ir darboņi, kuru reālais bizness ir taisīt arvien jaunas un jaunas partējas, apvienības, frakcijas;
- ir darboņi, kuri par reāli nesliktu algu vienmēr saskaitā tā, kā vajag...
---
Tik jēgas no tā visa - paši redziet.
Un cerību to mainīt - paši tak te un citur raudiet, ka pakaļā.
Vot tāda bļin reālpolitika.
A koncepts ... da hrens viņu zin, ir tas koncepts, nav tas koncepts...:)
Udox
14.09.2014. 21:09Sajaukt demokrātiju ar republiku un pēc tam sākt kaut ko pierādīt. Piekrītu komentāram, kas norāda, ka autoram nav ne jausmas par reālpolitikas konceptu. Varbūt vispirms izstudēt politikas jēdzienus un tad vēlreiz uzrakstīt šo rakstu?
Eduards Lunis
14.09.2014. 17:53---Ir redzama autora vēlme redzēt KRIETNUS, GODĪGUS, LIKUMĪBU CIENOŠUS UN IEVĒROJUŠUS!Pie tam -VALDĪBĀ!?
Man , saskaroties ar varturu iestādēm-tiesām ,ministriju ierēdņiem,u.t.t.-irradusies pārliecība, ja šos noliktu piemēram par biļešu pārdevējiem, tad neviens nevarētu nopirkt vajadzīgo , jo ierēdņu tipa cilvēciņš izsniegtu vien viņam atzīstamu , bet ne braucējam,biļeti!
MAN IR DRAUSMĪGS KAUNS PAR ŠO VALSTI,KURU VADA AMORĀLI, PILNĪBĀ ATAUTI NO KULTŪRAS,ELEMENTAŖA GODA IZPRATNES, CILVĒKCIEŅAS PRET SAVU TAUTU, PAT NEIEVĒROJOT DOTO ZVĒRESTU....!? PĒC SATVERSMES 29 PANTA -VIŅI IR APCIETINĀMI!
Es
14.09.2014. 16:45te gribu jautāt: Nu, un? Kas mainīsies rudenī? Varbūt tautai nemaz nav normāli cilvēki? Varbūt ir tikai jefiņi? Varbūt jāaizņemās no citām tautām? Bet vai viņiem ir kas labāks te pie mums? Neticu, neredzu, vieni pepiņi tikai visur murd.