"Maximas" vadītāja Lietuvā: ko jūs gribat? Kad ēka sabruka, tad mēs arī evakuējām cilvēkus
PIETIEK28.11.2013.
Komentāri (0)
Rādīt komentārus, sākot ar: pirmo | pēdējo
hhg
21.12.2013. 17:14varu deret ,ka sodis tikai sikos vainigos nu tos piem apsargus jo nedzina cilvekus araa un veikala prieksnieku ,bet lielas zivi tiks sveika cauri,varu saderet ka ta bus !!!un jocigi tas ka apsargiem janoverte vai dzit ara vai ne,ko tad vinji baigie speci signalizacijaas,un tie lietuviskas miljardieri kuri aiz savas mantrausibas celj letus skunjus un taisa likjus nedabus neko
123
08.12.2013. 09:45»
pēters
Strādāju UK M&S distribūcijas centrā. Un angļiem ir safety first likums, speciāli pat taisa viltus trauksmes, lai darbinieki zinātu, ja skan signāls ir absolūti vienalga, bojāta viņa vai nē, tev uzreiz ir jāpamet ēka, bez variantiem, un tad tu ārā stāvot kādas stundas divas skaties, kā atbrauc policija...
nu tieši tā!!! un ar visu salīdzinoši stingro health and safety cilvēki pamanās to neievērot, bet Latvijā jau tas ir sasniedzis kalngalus!
skarba
05.12.2013. 10:08Riebjas Jusos klausities!!!!!Jus pret darbiniekiem izturaties,ka pret vergiem,mesliem......
Students
02.12.2013. 05:31Nu vienīgo ko varu teikt ir šausmas. Septembrī pāvācos dzīvot uz UK lai studētu, tākā daudzas lietas mani šeit šokēja, bet tajā pašā laikā mainīja dzīves uztveri, mazliet.
Un tas galvenais, kas man likās dīvaini pēc izlasītā ir tas ar tām signalizācijām. Strādāju reģistratūrā viesnīcā un mums tur notiek OBLIGĀTĀ signalizācijas pārbaude noteiktā dienā pl.12.00. Un visiem ir pateikts, ja signalizācija noskan 5 min pirms vai peec 12.00 pamest ēku nekavējoties līdz tālākām norādēm, tas pats ir universitātē. Šeit cilvēkiem lkm rūp citi cilvēki. Domāju ka visur tādas pārbaudes jādara uņ ja dzird sinalizāciju ārpus pārbaudes laikam nu mīļie cilēki tinaties projām no tās vietas. Dzīvība viena!!
Anyway lasot čalis izklausījās rupjšs neandertālietis.
Mike Johnson
01.12.2013. 17:50»
Janis N.
Mike...
Thank you for the reply - good comments and thoughts
Mike
Janis N.
30.11.2013. 15:23»
Mike Johnson
Open letter to Executive Management at Maxima Company...
Mike,
are you naive not to see that all the "correct" information that Maxima provides (as it is in their web-site) is produced by professional PR agency or some clever mind-coder. I see no "grammar" mistakes here.
The problem arises when one of the richest people in the Baltics (and because of that they are in really good thoughts about how they do) have to speak for themselves. Then you can see what they really are thinking, no matter that the same PR agency again writes nice apology sentence afterwords.
They are what they are (most likely they do regret, but not the tragedy, they regret lost income before the best shopping season), nothing will change their cynical and hard-core business feeling towards the population, even such a tragedy. And this model makes all the hierarchy smell bad – down to the last slave in their system.
If you don't accept it, don't. The only thing what can be done, is that I change my attitude towards them and I mean all the enterprises. Look in Euroaptieka Facebook profile, you'll see no regret there, just funny messages about having a healthy cocktail in Friday night (a day after tragedy, during official mourning) and contest to win vitamin.
Janis in Riga
Tas
30.11.2013. 14:55»
L
Man šķiet ka netiek pievērsta pietiekama uzmanība saistībā ar kompensāciju pieprasīšanu un to ka tās pieprasāmas tieši no ēkas īpašnieka (šajā gadījumā Maxima), un ēkas īpašnieka pienākums ir tās izmaksāt neatkarīgi no izmeklēšanas rezultātiem...
Iespējams, juridiski MAXIMA ir atbildīga pret cietušajiem, bet būvnieki un arhitekti ir juridiski atbildīgi pret MAXUMA par pieļautajām kļūdām, kuru rezultātā notika traģēdija.
12
29.11.2013. 20:2927.11.2013 16:14 | Автор: rus.tvnet.lv | Общество | 410
опубликовать в своем блоге livejournal.com
Откровения спасателей: шокирующая правда о том, что происходило под руинами
Фото: LETA
Участники спасательной операции в «Максиме» готовы были отдать и отдавали свои жизни ради спасения других. За 5 суток операции они делали все, что было в их силах. И даже больше. Только сейчас наступает осознание того, что произошло. Их мучает боль по погибшим товарищам. С большим трудом порталу freecity.lv удалось уговорить некоторых из них рассказать детали тех страшных дней и ночей. Мы убедили их, что этот рассказ нужен всем нам.
1. Спасатели, сидящие напротив меня и работавшие на разборке завалов в «Максиме», служат в совершенно разных частях и разных регионах, но они абсолютно едины в чувствах, которые их сегодня обуревают. Они до глубины души поражены сложившейся в их системе ситуацией, которая совместила в себе запредельный риск с нищенскими зарплатами и социальной незащищённостью бойцов. Люди балансируют между необходимостью хоть как-то прокормить семьи и все чаще возникающим желанием уйти.
2. Еще они возмущены той неадекватной свистопляской, которую устроили вокруг гибели людей многие СМИ. Они вообще считают, что в освещении трагедии в супермаркете правдивой информации почти нет. Их самое большое возмущение вызвал сюжет телеканала TV-3, где было показано лицо их погибшего товарища, которого медики грузят в «Скорую». По словам спасателей, это говорит о полном отсутствии совести у руководства телеканала, готового повышать свою популярность любой ценой.
3. С другой стороны, люди, которые находились по другую сторону ограждений, доведены до ручки и не доверяют правительству и следственным органам. Они сами подходили к фотографам и журналистам с просьбой снимать как можно больше, писать как можно подробнее, и докопаться до правды, потому что уверены: правду захотят скрыть. Официальные инстанции, по их мнению, всё спустят на тормозах, и виновные наказаны не будут.
4.Иностранные журналисты, прилетевшие освещать трагедию, были потрясены тем человеческим участием, которое проявили рижане, их потрясло единство нации, количество свечей, цветов на месте трагедии, и конечно, помощь, которую люди оказывали друг другу.
5. По словам спасателей, сигнализация в магазине действительно сработала. И работала долго. По их мнению, было вполне достаточно времени, чтобы эвакуировать людей. Однако этого почему-то никто не сделал. Все знают, что в «Максиме» любое «телодвижение» происходит через офис, вполне реально предположить, что офис был в курсе, но ничего предпринимать не стал.
6. Как выяснилось во время спасательных работ, некоторые аварийные выходы из зала магазина были перекрыты полками с товаром ещё до начала катастрофы. Судя по всему, в обычной повседневной работе «Максима» использовала каждый метр торговой площади, невзирая на все правила техники безопасности и эвакуации людей. Это никак не влияло на спасательные работы, но в самом начале обвала могло создать проблему для выбегающих из магазина людей.
7. Попытки обвинить охранников «Максимы» в бездействии лишены всякого смысла. Это люди, большинство которых не имеет даже охранного сертификата. Им показывают, где стоит телевизор с камерами и объясняют, что их главная задача ловить воров. Как действовать в экстренных ситуациях, они не знают даже теоретически.
8. Когда обрушилась первая секция крыши, на улице собралось огромное количество зевак. Все снимали происходящее на телефоны, но никто не догадался выбить стёкла витрин и попытаться вытащить людей. На самом деле, внутри было много тех, кто не был завален, но не мог передвигаться из-за шока или сломанных ног. Нужно было помочь им выбраться, либо вынести тех, кто не мог передвигаться. В реальности это делали те, кто сам оказался в магазине и не попал под завал. Они выводили пострадавших, а потом возвращались обратно и выводили ещё.
9. Как только произошла катастрофа, на место ЧП были вызваны две пожарные машины. Экипажи мгновенно оценили масштабы произошедшего и вызвали на место все свободные городские части и штаб. Штаб, по прибытии на место, через диспетчера объявил код 999. По нему была произведена всеобщая мобилизация. Были вызваны все, кто находился на дежурстве, все кто работал вчера, и все, кто должен работать послезавтра. Не тронули только завтрашнюю смену, потому что сегодняшних, рано или поздно, пришлось бы кому-то менять. Вместе со всеми были мобилизованы и студенты пожарного колледжа.
10. Все машины пожарно-спасательной службы полностью укомплектованы необходимым специальным оборудованием для проведения штатных работ по спасению людей из закрытых полостей зданий, из-под небольших обвалов, из аварийных автомобилей и из других сложных мест. Это гидравлические резаки, дисковые и цепные бензопилы, пневматические и гидравлические домкраты, лебёдки и другой необходимый инструмент. Также спасатели имеют всю необходимую личную экипировку для проведения данных работ. В том числе каски, перчатки, маски и т. д.
В любой стране мира, такая операция как в «Максиме», считается внештатной, и для проведения спасательных работ такого масштаба привлекается дополнительная техника: краны, подъёмники, трактора, экскаваторы и даже эвакуаторы для авто. Так было и у нас.
11. Бригада с первых двух машин попала под второе обрушение. Оно случилось примерно через час после начала работ. К тому моменту уже были эвакуированы все не заваленные и не зажатые пострадавшие. Приехав на место, первые экипажи без промедления вошли внутрь супермаркета и приступили к спасению людей. Они же и попали под обвал, причём попали все. Трое погибли сразу, остальным повезло. Кто-то в момент падения кровли поднял на домкратах плиту и находился под нею, кто-то провалился в пространство между упавшими фермами, на кого-то упал малый вес. Те, кто самостоятельно смог выбраться из-под обломков, отряхнулись и, несмотря на травмы, сразу же стали вытаскивать из-под завала своих погибших и раненных коллег. Им помогало прибывшее подкрепление. Это был долгий час, но для них он пролетел как пять минут.
12. С самого начала спасательными работами руководил человек, который до этого ни разу не был даже на пожаре!
Офисный работник, который говорил спасателям: «Ты иди туда, а ты -- в другую сторону».
Подсчитывать спасателей, которых посылали внутрь обрушившегося магазина, стали только после того, как трое из них уже погибли! До этого никто не знал, сколько человек вошло внутрь, и все ли вернулись.
13. В первую же ночь на место трагедии привезли военных. Но лишь для того, чтобы сделать из них живое кольцо для предотвращения мародёрства. Как только полиция выставила металлические заграждения, живое кольцо было снято.
14. Позже, когда приехало адекватное начальство, спасательные работы были организованы по графику: час через час или 30 минут через 30 минут. Входили и выходили бригадами. Проблем с едой и питьем не было.
15. Всю самую страшную ночь с 21-го на 22-е ноября спасатели разгребали завалы руками и лопатами.
Бетонные плиты поднимали имеющимися у них домкратами. Из-под них доставали людей, живых и мертвых. Первые полноценные подъёмники были задействованы только ближе к утру.
16. Тепловизоры у спасателей есть. Но в этой ситуации и они мало помогали. Даже если тепловизор определяет местоположение человека, лежащего под двумя, а то и тремя плитами, а в твоем распоряжении только руки и домкрат, то спасти человека ты не можешь.
17. Есть у спасателей и кинологическая служба. Собак обучают искать людей под завалами. Но к счастью или несчастью, из-за отсутствия практики собаки недостаточно натасканы, поэтому сколько от них могло быть пользы, неизвестно. Но главное, ни одна собака не может работать там, где разлиты сотни литров алкоголя и рассыпаны сотни килограммов чистящих, стиральных и дезинфицирующих веществ.
18. Трое эстонских спасателей появились на месте трагедии по договоренности. Они приехали учиться. Это абсолютно нормальная практика, когда спасатели из соседней страны приезжают на реальный объект. Если бы что-то упало в Эстонии, то же самое было бы и с нашей стороны.
19. Многие рижане возмущены, почему не пригласили российское МЧС. Спасатели поясняют, что есть довольно большая разница в формулировках. В нашей прессе много писали, что Латвия «отказалась» от российских спасателей. На самом деле, в международных правилах взаимопомощи никто ничего не предлагает. Подтверждается ГОТОВНОСТЬ выехать и помочь. МЧС подтвердил готовность. Мы их НЕ ПОЗВАЛИ. А теперь немного о том, почему не позвали. Первое и главное, чем
МЧС мог бы нам действительно помочь, – это руководство в операции.
У них большой опыт и они знают, как работать на завалах. Второе -- у них есть тепловые пушки, которых нет у нас.
20. Что касается руководства операцией, парни оставили это анализировать другим. А в отношении тепловых пушек пояснили: в нашей ситуации они не имели решающего значения. Греть воздух под завалами для оставшихся там людей возможно лишь тогда, когда между плитами есть просветы и тепло может циркулировать. В «Максиме» такой возможности не было из-за огромного количества земли и песка, которые наглухо закупорили все щели и фактически заживо похоронили под собой людей.
21. Ещё один момент с тепловыми пушками - они полностью исключают использование тепловизоров. Как только пространство под плитами прогрето, прибор не видит лежащих под ними людей. Поэтому надежды на то, что МЧС мог привезти какую-либо технику или увеличить количество спасателей, ошибочны. Площадка для работы спасателей была ограничена, невозможно было задействовать большее количество средств и личного состава, чем можно было физически разместить на территории «Максимы». Техники и людей на такую площадь у нас полностью хватало, а собаки МЧС, так же, как и наши, по описанным причинам работать тоже бы не смогли.
22. Многие люди погибли из-за большого количества песка и земли. Они задохнулись от того, что были полностью погребены под тоннами сыпучего материала. Возможно, они бы выжили в пустотах, если бы туда поступал воздух, но щели между плитами были плотно забиты землёй.
23. Оставшиеся конструкции всё время трещали и ходили ходуном. Никто не знал, когда рухнет следующая секция. Спасатели старались быстро пробегать под оставшейся частью крыши, чтобы уменьшить вероятность попадания под очередной обвал.
24. Самым лучшим решением, по мнению спасателей, было бы следующее:
- как можно быстрее уронить остатки всей крыши на пустое место, где уже не было ни единого человека,
- после этого развалить внешние стены в направлении «наружу», то есть раскрыть помещение и убрать опасность сверху и с боков,
- приступить к спасению людей без угрозы новых обрушений с гораздо большей скоростью, ввиду удобного подхода техники и безопасности проводимых работ.
25. Спасатели благодарны полицейским, которые после приказа расширить площадку для спасательных работ и отодвинуть металлический забор, аккуратно и старательно перенесли все свечи и переложили цветы на более дальнее расстояние.
26. Они также выражают огромную благодарность всем людям, которые скупали тёплую одежду для родственников погибших в близлежащих магазинах, несли еду, кофе и организовывали питание. Единственный минус этого мероприятия, считают они, — огромное количество бомжей, стянувшихся со всего района приодеться и поесть.
27. Их поразило количество пьяных в стельку молодых парней, которые приставали к плачущим девушкам с предложением «Пойдем в кусты, я тебя утешу».
28. Пользуясь шоковым состоянием людей, в толпе сочувствующих вовсю работали карманники. Время от времени люди около ограждения вскрикивали: «Где мой кошелёк?» или: «Где мой телефон?».
29. Бабушки на железнодорожной станции Иманта на второй день после трагедии взвинтили цены на цветы. Бог им судья.
30. До сих пор говорят о семерых, якобы не найденных. Спасатели поясняют, откуда появилась эта цифра. Без вести пропавшие — это люди, числящиеся пропавшими в общей полицейской сводке по району и не имеющие никакого отношения к «Максиме».
31. Число погибших не занижено. Детей среди погибших действительно нет. Они были в самом магазине во время обрушения, и нельзя сказать, что их было мало. Но по какой-то счастливой случайности все отделались синяками и ушибами. Только один мальчик оказался в больнице. Самому молодому пострадавшему 18 лет. Погибшей — 23.
32. Спасателей поразил бетон плит, который рассыпался от удара по нему. Обычно для его разрезания требуются специальные пилы. Это сразу бросилось в глаза.
33. Перед третьим обрушением явственно слышались звуки лопающихся болтов. Это был звук, напоминающий щипок струны. Потом что-то снова рухнуло. Некоторые интернет-издания почему-то написали, что под третьим обвалом погибли несколько спасателей. Это была ложь.
34. На людей, которые своими руками доставали из-под плит погибших товарищей, страшно смотреть по сей день. Уж кому-кому, а им сразу нужна была оперативная помощь психолога, но такую помощь им не предоставил никто. Ее им не предложили ни тогда, ни после той тяжелейшей смены, ни сейчас. Единственный случай психологической помощи состоялся на третий день спасательной операции. Врач работал чуть больше часа одновременно со всем коллективом и предложил тем, у кого есть желание, высказаться и поговорить. Возможно, через какое-то время приедет второй, а возможно, на очередном освидетельствовании на профпригодность парней будет проверять третий психолог и, если он обнаружит, что есть какие-то отклонения от нормы, может быть кого-то отправят на лечение. Но это будет нескоро. Возможно, в следующем году.
35. Часы, проведённые на ликвидации завалов, оформлены бойцам как обычное дополнительное время работы. Которое оплачивается (внимание!) в сумме 1 лат 15 сантимов в час!!! В реальной жизни же, скорее всего, за эти часы они получат отгулы, или ими покроют те часы, которые пошли у ребят минусом раньше. Откуда берётся минус, часто они и сами не знают.
36. Всех интересует, есть ли у них страховка. Они сами затрудняются сказать, как называется то, что они имеют. Это скорее не страховка, а условия лечения, которые предоставляются обычному госслужащему: в случае полученных травм в рабочее время лечение оплачивается,а в случае утраты работоспособности или смерти выдается компенсация. Ну и плюс стандартный больничный.
Они называют это «своеобразной страховкой» или «чем-то вроде того». Это включает в себя оплату больницы, но не подразумевает реабилитационный период.
После выхода из госпиталя, если позволяет организм, спасатель либо идёт служить дальше, если же организм не в состоянии, то он получает какую-то мизерную компенсацию и -- свободен как ветер. Кстати, существует масса случаев, когда компенсации под любыми предлогами не выплачивали вообще.
37. Неудивительно, что некоторые из спасателей после золитудской трагедии подали заявления об уходе. Эта история стала для них последней каплей в чаше терпения.
Ведь многие, получив травмы, в шоке отказались от госпитализации, а когда наутро поняли, что ранены или серьёзно повреждены, снова обратились за помощью, но в ответ получили стандартный больничный, а некоторые не получили ничего. Сказали, что работать некому, в связи с тем, что много раненых и ещё двенадцать человек в больнице (по состоянию на 25/11/2013). А ведь жизнь двоих до сих пор висит на волоске!
38. Они не разбирались в причинах трагедии. И не выстраивали своих версий. Им было некогда. Они просто шли и делали свою работу. Сейчас всем им сказано, что за любое лишнее слово они будут мгновенно уволены. Поэтому многие закрылись и не хотят ни с кем и ни о чём говорить. Но есть другие, которые не будут молчать хотя бы потому, что понимают: если все сделают вид, что ничего не случилось, следующая «Максима» может произойти в любое время. И снова покупатели будут не готовы по сигналу тревоги выйти из магазина, а руководители спасательной операции будут панически метаться и не знать, с чего начинать разбор завалов.
39. Эти немногие понимают, что их молчание может привести к тому, что мы продолжим жить «на авось» и будем надеяться, что если что-то и случится, то точно не с нами. А в итоге - снова потерянные жизни и поломанные судьбы.
L
29.11.2013. 20:03Man šķiet ka netiek pievērsta pietiekama uzmanība saistībā ar kompensāciju pieprasīšanu un to ka tās pieprasāmas tieši no ēkas īpašnieka (šajā gadījumā Maxima), un ēkas īpašnieka pienākums ir tās izmaksāt neatkarīgi no izmeklēšanas rezultātiem.
Manuprāt likumdošana skaidri nosaka ka civiltiesiski atbildīgais (nevis vainīgais) attiecībā pret cietušajiem cilvēkiem jebkurā gadījumā ir ēkas īpašnieks - Maxima, neatkarīgi no iemesla kas bija par pamatu cilvēku bojāejai un neatkarīgi no tā vai pati Maxima tiks atzīta par vainīgu krimināltiesiski, tāpēc visiem cietušajiem ieteicams pēc tam kad saņems lēmumu par to ka viņi atzīti par cietušajiem krimināllietā prasīt materiālās un morālā kompensācijas civiltiesiskā kārtībā no Maxima.
Manuprāt juridiska nozīme tam faktam kas patiesībā vainīgs krimināltiesiski ir tikai civiltiesiski atbildīgajam ( Maximai), jo finansiālā ziņā tikai Maximai ir pienākums izmaksāt kompensācijas no kā izriet ka tieši Maximai ir svarīgi zināt izmeklēšanas rezultātus lai zinātu no kā viņi (Maxima) varētu piedzīt zaudējumus kas radušies uzņēmumam saistībā ar izmaksātām kompensācijām un ēkas sagrūšanu, savukārt kompensācijas cietušajiem ir jāmaksā nekavējoties, tiklīdz viņi tiks atzīti par cietušajiem, neatkarīgi no izmeklēšanas rezultātiem, jo to virzībā ir ieinteresētai tikai Maxima, jo tā ir viņu iekšējā problēma.
Šajā ziņā es pievienojos A.Lemberga viedoklim, ka civiltiesiska atbildība pret cietušajiem ir jāuzņemas vienīgi ēkas īpašniekam - Maxima.
Fakts ka ēkas īpašnieks - Maxima cenšas izvairīties no atbildības ir nenopietns pat nav diskusijas vērts.
http://www.ventasbalss.lv/videos/view/1348
Sabīne
29.11.2013. 19:34Es daļēji viņai piekrītu.
Signalizācija signalizē ugunsgrēku, nevis pareģo brūkošu jumtu, terorista draudus vai nāvējošas vīrusa infekcijas. Tā tik pat labi tā varēja būt nelaimīga sagadīšanās, ka jumts nobruka pēc signalizācijas.
Manuprāt vispirms ir ekspertiem jānosaka vaina, un tikai tad jāgāž pārmetumi uz visiem iespējamiem uzņēmumiem. katrā ziņā, visiem skaidrs, ka kaut kas nebija kārtībā ar būvniecību. Nu, ar to arī jāsāk meklējumi.
Nu tomēr..
29.11.2013. 18:01Kad ēka sabruka, tad mēs arī evakuējām cilvēkus - NU tas bija par vēlu,tā nešķiet ?? Tā arī domātu,ja pati atrastos zem drupām vai strap cilvēkiem,kas zaudēja tuvos ??
Izcils piemērs tam,ka viņi pirmajā vietā liek naudu,nevis cilvēku drošību..Vēl minēja Kādas tur vēl instrukcijas? Padomājiet cilvēcīgi. Kā jūs varat teikt, ka nebija evakuācijas? 1.padomājiet cilvēcīgi..,nevar jautāt no citiem to ko pati nevar.!! 2.Pareizi bija,pēc tam,kad ēka sabruka.
2
Dāvids
29.11.2013. 14:57»
bs
Pēc nedēļas izmeklēšanas,šorīt ģenerālprokurors paziņoja,ka Latvijā nav neviena dokumenta,kas prasītu evakuēt cilvēkus pēs signalizācijas nostrādāšanas,tātad apsargs rīkojies pareizi un lietuvietei taisnība.Bļauriem vajadzētu nokaunēties un paklusēt
Piekrītu. Regulāri ofisa ēkā ir viltus trauksmes. Neko darīt. Neviens nav panikā nekur skrējis un evakuēts.
bez Intelekta
29.11.2013. 14:09»
Daniels>bez Intelekta
Bet vai pie katra trauksmes signāla (arī viltus, ko var ienest veikalā jebkurš un iedarbināt) jāevakuē viss veikals bez pārbaudes?....................................Kādēļ tad vienmēr,kad tiek saņemti draudi (arī anonīmi un pa telefonu )par spridzekļa atrašanos telpās,papriekšu tiek evakuēti VISI cilvēki...
Tas ir tāpēc, ka risks tiek novērtēts zvana brīdī, tiek novērtēts zvanītājs, cik tas ir nopietns, ko un kā pasaka. Pieļauju, ka ne uz visiem draudu zvaniem notiek evakuācija atklāti.
Ja kāds ar skaļruni pa visu ielu draudētu, tad normāli katram cilvēkam atkal pašam būtu jānovērtē riski, bēgt, slēpties, vai ignorēt.
Diemžēl, veikalā liela daļa ignorēja.
Daniels>bez Intelekta
29.11.2013. 12:43Bet vai pie katra trauksmes signāla (arī viltus, ko var ienest veikalā jebkurš un iedarbināt) jāevakuē viss veikals bez pārbaudes?....................................Kādēļ tad vienmēr,kad tiek saņemti draudi (arī anonīmi un pa telefonu )par spridzekļa atrašanos telpās,papriekšu tiek evakuēti VISI cilvēki un tikai pēc tam skaidrots,vai bija spridzeklis vai nebija.
bez Intelekta
29.11.2013. 12:37»
politika
Manā uztverē ja arī ir tāda politiskā atbildība, tad tai jābūt tādai, ka cilvēks atkāpjas, noliek deputāta mandātu un politikai vairs netuvojas nekad un nekur
Šeit es varētu pilnīgi piekrist, citādi var nesmuki sanākt, ka ar šo nelaimes gadījumu tiek uzspodrinātas mundiera pogas.
Fedja
29.11.2013. 12:31»
`politika
vēl ļoti gribētos zināt kas voldiņam tika pateikts vai nolikts priekšā, ja šis tā trīcēja un gandrīz raudāt nesāka
Domāju, ka Bērziņs būtu atlaidis Saeimu. Tā bija viņa pēdējā iespēja aiziet ar godu. Faktiski tas ir milzīgs Bērziņa pakalpojums Vienotībai, jo tagad tā ir saglabājusi seju.
`politika
29.11.2013. 12:18vēl ļoti gribētos zināt kas voldiņam tika pateikts vai nolikts priekšā, ja šis tā trīcēja un gandrīz raudāt nesāka
politika
29.11.2013. 12:16»
bez Intelekta
to, ka cilvēki nepamet veikala iepirkuma groziņus pie kases un neskrien ārā, kad skan trauksmes signalizācija ir Valsts civilās aizsardzības neizdarības, ko manuprāt premjers atkāpjoties atzīst. Bet vai pie katra trauksmes signāla (arī viltus, ko var ienest veikalā jebkurš un iedarbināt) jāevakuē viss...
Manā uztverē ja arī ir tāda politiskā atbildība, tad tai jābūt tādai, ka cilvēks atkāpjas, noliek deputāta mandātu un politikai vairs netuvojas nekad un nekur....
savādāk tie ir tukši vārdi
bez Intelekta
29.11.2013. 12:14to, ka cilvēki nepamet veikala iepirkuma groziņus pie kases un neskrien ārā, kad skan trauksmes signalizācija ir Valsts civilās aizsardzības neizdarības, ko manuprāt premjers atkāpjoties atzīst. Bet vai pie katra trauksmes signāla (arī viltus, ko var ienest veikalā jebkurš un iedarbināt) jāevakuē viss veikals bez pārbaudes?
Interesantāks jautājums ir par premjera politisko atbildību - izskatās viss ļoti skaisti viņa lēmumā, bet vai viņš vispār drīkst turpināt savas politiskās gaitas, ja jau politiski uzņēmies atbildību?
I
29.11.2013. 11:48»
m
...ar intelektu sevišķi apdāvinātajiem, paskaidrošu, ja atskan trauksmes signalizācija - vispirms jāevakuē cilvēki un tikai tad jānoskaidro trauksmes iemesli. Par biznesa organizāciju neviens pašlaik nediskutē. Ja neesi pareizi noorganizējis drošības pasākumus tad arī tavs bizness aizies pa pieskari...
Ja reiz runā par intelektu, tad starp "primāti" un "gribat.." ir saiklis "un", kurš norāda šo divu teikuma sastāvdaļu neatkarību vienam no otra, tāpēc lūdzu neizdomā to, ko es neesmu teicis.
Intelekts ir spriestspēja, nevis zināšanas. Zināšanas ir erudīcija.
Enīvei, ir jāsaprot paši pamati - kurš ir atbildīgs par darba drošību, tāpēc es runāju par biznesa organizāciju, jo uzbrūkat ne tiem cilvēkiem. Droši vien arī personāldaļa ir izstrādājusi darba drošības instrukcijas. Tas, kurš šīs instrukcijas nav ievērojis, manuprāt ir šī konkrētā veikala vadītājs, kuram būtu jāorganizē evakuācijas uzsākšana kopā ar apsardzes darbiniekiem.
Profāns
29.11.2013. 11:33»
m
...ar intelektu sevišķi apdāvinātajiem, paskaidrošu, ja atskan trauksmes signalizācija - vispirms jāevakuē cilvēki un tikai tad jānoskaidro trauksmes iemesli. Par biznesa organizāciju neviens pašlaik nediskutē. Ja neesi pareizi noorganizējis drošības pasākumus tad arī tavs bizness aizies pa pieskari...
Tas tak katram muļķim skaidrs!!! Un tomēr (atstājot novārtā 20 gadniekus), cik mūsu bērniem ir bijušas nodarbības civilajā aizsardzībā, drošībā!? Cik!? Domāju, ka nevienas. Tā mūsu pretīgā izglītības sistēma ir sapuvusi, jo to vien spēj, kā pasniegt kaut kādas h..ņas, no kurām dzīvē nav nekādas jēgas vai tās ir gaužam maz.
Tā kā tas notika, diemžēl, notiek ikdienu. Še rodas loģisks jautājums, kas notiek - kā var nedēļā desmitiem reižu strādāt signalizācija un cilvēki neklapē ar ausi. Saprotams, ka problēma slēpjas būvēs, kuras jau no dzimšanas ir tādas, ka tajās trauksme zvanīs nepārtraukti. Kr. Valdemāra ielā ēka uz kuras uzraksts liels "PREMIUM MEDICAL". Tak ļaudis runā, ka tajā signalizācija taurē vairākas reizes dienā. Un kā lai tā netaurētu, ja pie lifta šahtām ir tādas plaisas, ka tajās pustopu paslēpsi aci nepamirkšķinājis.
Ingars
29.11.2013. 10:44»
tad
Lai vismaz paklusē,nevis izblēj jēlības---pie tam necilvēciskas
Piekrītu, kā minimums vismaz vajadzēja izteikt līdzjūtību kā Maximas galvai, un solīt uzlabot drošības situāciju un dot instrukcijas par darba drošību atbildīgajiem, pārrakstīt/pārskatīt apsardzes darbinieku pienākumus līdzīgās situācijās. Apsardzē, man patiktu domāt, ka strādā emocionāli trenēti cilvēki, ar militāru pagātni, kuri šādās situācijas spēj saglabāt relatīvi vēsu prātu, cik nu ir iespējams pretoties instinktiem par savu izdzīvošanu. Var jau būt, ka notiek sadarbība ar apsardzes firmām, kā G4S, kura nodrošina apsardzi, un tur jau apmācība un cilvēki ir atkarīgi no konkrētās apsardzes kompānijas. Jebkurā gadījumā arī žurnālisti ir rejoši suņi, kuriem patīk uzbrukt ar izaicinošiem jautājumiem. Es negribu nevienu īpaši aizstāvēt, beeeet arī tautai mazliet ir jānomierinās un jāatgūst veselais saprāts. Nevajag visus pēc kārtas dedzināt uz sārta. Tas tā tipiska latvieša asinīs - meklēt vainīgos uz katra stūra un par visu. Dažreiz lietas notiek, dažreiz kāds ir jāpakar. Šoreiz, piekrītu, situācijas nopietnība prasa kādam iespiest olas vadzī (it sevišķi tiem, kuri uz šī projekta rēķina gribējuši sabāzt naudiņas kabatā).
m
29.11.2013. 10:32»
Ingars
Bet viņai ir taisnība. Viņa ir ķēdes pašā augšā un...
...ar intelektu sevišķi apdāvinātajiem, paskaidrošu, ja atskan trauksmes signalizācija - vispirms jāevakuē cilvēki un tikai tad jānoskaidro trauksmes iemesli. Par biznesa organizāciju neviens pašlaik nediskutē. Ja neesi pareizi noorganizējis drošības pasākumus tad arī tavs bizness aizies pa pieskari.
p.s. vai "primātiem" būtu jāpriecājas par bojā gājušajiem ciltsbrāļiem???
tad
29.11.2013. 10:29»
Ingars
Bet viņai ir taisnība. Viņa ir ķēdes pašā augšā un...
Lai vismaz paklusē,nevis izblēj jēlības---pie tam necilvēciskas.
Ingars
29.11.2013. 10:15Bet viņai ir taisnība. Viņa ir ķēdes pašā augšā un
tas tīkls ir tik liels, ka katrai operācijai ir savi cilvēki. Viņa nevar būt lietas kursā par VISU notiekošo, jo cilvēks nav spējīgs sagremot tādu informācijas daudzumu. Jums par biznesa organizāciju nekādas sajēgas nav, acīmredzot. Kā tādi primāti uzvedaties un gribat, lai visi izsaka līdzjūtības. Mēs vēl esam dzīvi, mums dzīve turpinās.
777
29.11.2013. 09:47
Valdībai būtu jāpielieto visi likumīgie līdzekļi un iespējas lai šo veikala tīklu slēgtu ja ne vispār tad uz laiku. Visām kontrolējošām iestādēm jādod rīkojums lai izved pārbaudes. Teiksim slota nav nolikta pareizajā vietā un t.t. .
njaa
29.11.2013. 09:23Njaa,signalizaacija nostradaaja un konstateeja,ka sabojaata,taapeec mieriigi cilveeki vareeja iet veikaalaa ieksaa un aaraa.Neviens nav vainiigs,tauta pati vainiga,ka gaaja ieksaa,dzirdot signalizaaciju un nav reageejusi.Eksperts konstateeja,ka bojaats un nav iespeejams sataisiit.Pirms tam arii signalizaacija vairakas reizes blaavusu,taapeec jau darbinieki ignoreeja:( Apsargs paarbaudot objektu konstateeja,ka nekas neded un liek visiem straadaat.NU blin,deel sjiem idinjiem aizgaaja bojaa 54 cilveeki,jo Maksima par cilveeku drosjiibu neatbild/Kaada velna peec buuveeja uz jumta beernu laukumu un daarzu taisa,ja zem taa veikals stradaa,tak ja buuvee,tad uz to laiku jaapartrauc stradaat,lai neapdraudeetu cilveekus,te tas nenotika,jo nauda bija pirmajaa vietaa,bet cilveeki pie pakalas:( Zjeel kasiera MArtinja,kurs ir vismagak cietis,nekad neatrgrieziis cilveeku normaalaa dziivee un ceru ka MAartinjs iesuudzees MAksimu un sanjems kompensaaciju par moraalo kaiteejumu:((
bs
29.11.2013. 08:28Pēc nedēļas izmeklēšanas,šorīt ģenerālprokurors paziņoja,ka Latvijā nav neviena dokumenta,kas prasītu evakuēt cilvēkus pēs signalizācijas nostrādāšanas,tātad apsargs rīkojies pareizi un lietuvietei taisnība.Bļauriem vajadzētu nokaunēties un paklusēt.
ilze
29.11.2013. 08:19»
Deviance
Vispār jau tā nebija ugungrēka trauksme. Šī konkrētā signalizācija reaģē arī uz putekļiem. Papildus tam, bija arī lāzera savienojums no ēkas jumta līdz grīdai. Augšā - raidītājs, apakšā - uztvērējs. Ja ēkas konstrukcijā kaut kas izmainās (piem., sienu nobīde), šis uztvērējs vairs neuztver lāzeru. Līdz...
Nākamajā dienā pēc katastrofas TV bija intervija ar signalizācijas firmas īpasnieku, kurš teica, ka speciālists ieradies Maksimā un uz pults noskaidrojis, ka darbojās putekļu signalizācija, bet neko nepaspēja apskatīt jo sākās nogruvums, knapi paspējis izglābties. Vairāk neko nepateica, jo notiekot izmeklēšana un tā visu noskaidrošot. Tàtad signalizacija bija kārtībā un varbūt jau tās dažas dienas iepriekš tā pareizi nostrādāja un brīdināja. tādas manas domas....
Sunsuns
29.11.2013. 05:51Traģēdijas sakarā daudziem ir atvērušās acis.
Man gan tas nav nekāds pārsteigums vai jaunums, jo maxima vadītājus jau sen biju iedomājies tieši tādus un pretīgums pret viņiem man ir tieši tāds pats, kā bija jau pirms tam.
kaut izlasiet šo rakstu: http://www.tvnet.lv/zinas/viedokli/463157-maxima_darbinieki_pret_mums_izturas_ka_pret_vergiem
un vēl citi raksti bijuši.
Algas minimālās, darbs - necilvēcīgs. Pie tam, viegli izpelnīties arī atvilkšanu no algas.
Bet visīstākais cinisma paraugs bija pagājušajos Ziemassvētkos. Nezinu, vai tas bija visās maximās, bet konkrēti zinu, ka tieši Zolitūdē (tātad arī bojā gājušie darbinieki savos pēdējos dzīves Ziemassvētkos no savas vadības saņēma lielisku "dāvanu").
Iedomājieties - uz Ziemassvētkiem darbiniekiem tiek uzdāvināta melnās tējas paciņa. Zinot, kā viņi strādā un kādas algas - varēja jau papūlēties vairāk. Bet nu - ja tēja, tad tēja.
A jūs iedomājieties - nākamajā algas dienā darbiniekus gaida pārsteigums - no algas atvilkta naudiņa par... TĒJU!!!!!!!!!!! Šķiet, nebija pat lats, bet iedomājieties attieksmi!! Būtībā darbiniekiem tikai piespiests nopirkt šo tējas paciņu! Ziemassvētkos!
Tas tikai pierāda, ka maximas vadības ir slima. Pat tad, kad naudas pietiek - ir apmātība raust vēl un vēl, kaut pa santīmam, kaut pa latiņam.
Tā, ka - nekas jauns būtībā. Tikai daudzi acīmredzamajam nebija pievērsuši uzmanību, jo ja nav baigais skandāls - tad ne mana cūka, ne mana druva.
Iedomājieties - šādas alkatības dēļ darbinieki spiesti vergot, bet ar to nav par maz - vēl griesti krīt uz galvas:( Jo tirdzniecību taču nedrīkst pārtraukt, apžēliņ. Tur taču zaudējumi!!!
Arī šobrīd žēl maxima darbinieku. Neapskaužamā situācijā. Ja tiešām notiks brīnums un tauta būs vienota līdz galam un tik tiešām maxima būs jātinās prom - ceru, ka šiem cilvēkiem tomēr atradīsies uzreiz citas darbavietas. Šobrīd viņi ir kā ķīlnieki.
monitors
29.11.2013. 03:57»
Viktors
Tu neiepirksies Maxima un vel kads neiepirksies Maxima. Bet vai esat padomajusi cik cilveku var palikt bez darba ja Maximas aiztaisis ciet? Vai esat padomsjusi ka citi veikali zaudejot konkurentu var pacelt cenas? Un vai tiesam tu doma ka tas telpas paliks tuksas? Tur bus cits veikals. Vai ta pati Maxima...
Ir trīs punkti, lai neiepirktos Maximā
1.Viņi negarantē drošību.
2.Viņi neatvainojās par incidentu.
3. Viņi neapsola mainīt esošo instrukciju pret citu, kas ļautu novērst 1.punktu.
Šajā gadījumā es runāju tikai par pircēja interesēm, darbinieki paši izvēlējušies sev darba vietu. Es saprotu, ka par drošību jāmaksā, bet kas ir nauda pret dzīvību?
Deviance
29.11.2013. 02:34»
Fedja
Kopumā viņas argumenti ir loģiski. Skaidrs, ja nostrādā ugunsgrēka trauksme, bet paša ugunsgrēka nav, taisīt evakuāciju nav nepieciešams...
Vispār jau tā nebija ugungrēka trauksme. Šī konkrētā signalizācija reaģē arī uz putekļiem. Papildus tam, bija arī lāzera savienojums no ēkas jumta līdz grīdai. Augšā - raidītājs, apakšā - uztvērējs. Ja ēkas konstrukcijā kaut kas izmainās (piem., sienu nobīde), šis uztvērējs vairs neuztver lāzeru. Līdz ar to ieslēdzas signalizācija. Protams, ka parasts apsargs to nevarētu zināt, bet bija taču atbraukusi tā signalizāciju firma...
Tā
29.11.2013. 00:40»
Viktors
Tu neiepirksies Maxima un vel kads neiepirksies Maxima. Bet vai esat padomajusi cik cilveku var palikt bez darba ja Maximas aiztaisis ciet? Vai esat padomsjusi ka citi veikali zaudejot konkurentu var pacelt cenas? Un vai tiesam tu doma ka tas telpas paliks tuksas? Tur bus cits veikals. Vai ta pati Maxima...
Esmu to pārdomājis, bet vai tu stipri ietu brāloties ar to, kas pārbrauktu kādam tavējam ar mašīnu pāri, un pateiktu, ka šis pats vainīgs, ka uz ietves tajā vietā stāvēja, kur šis stūrēja?
Jo ātrāk nobruks Maxima, jo ātrāk tās vietā ir jāveido liels nacionāls veikalu tīkls.(Noteikti domājot gan par drošību, gan darbinieku pienācīgu atalgojumu - tad tie darbinieki un arī mēs - Latvijas iedzīvotāji būsim pat ieguvēji un baisais "54" nebūs velts...
R.I.P MAXIMA
29.11.2013. 00:10»
Viktors
Tu neiepirksies Maxima un vel kads neiepirksies Maxima. Bet vai esat padomajusi cik cilveku var palikt bez darba ja Maximas aiztaisis ciet? Vai esat padomsjusi ka citi veikali zaudejot konkurentu var pacelt cenas? Un vai tiesam tu doma ka tas telpas paliks tuksas? Tur bus cits veikals. Vai ta pati Maxima...
Tu laikam strādā MAXIMA :(
Lelle
28.11.2013. 23:54Kur tādas duras ņemas? Un vēl tik augstā amatā. Izskatās ar pēc vergu izdzinējas, uzkalpojusies maita.
suncītis
28.11.2013. 23:48šķiet, ka viņa savā kretīniskajā lepnumā un stulbumā pret pret žurnālistiem un sabiedrību mēģina izturēties tieši tāpat kā pret maximas kasieriem! tikai savās divās smadzeņu rievās tomēr nesaprot, ka šī pierastā visvarenības attieksme vienmēr var nestrādāt!
Ak
28.11.2013. 23:32Tieši šādi cilvēki ar savām rokām var nogalināt un nejust vainu pa nodarīto. Jo lielāks ēzelis, jo augstāks amats.
Kristaps
28.11.2013. 23:30Tūlkots ar Google Translate?? Vajadzētu ielikt oriģinālo tekstu, jo citreiz saraustīti un nevar īsti saprast...
Viktors
28.11.2013. 22:56»
jolanta
Loti ciniski teikts. pec sadiem vardiem ari es neiepirksos maxima
Tu neiepirksies Maxima un vel kads neiepirksies Maxima. Bet vai esat padomajusi cik cilveku var palikt bez darba ja Maximas aiztaisis ciet? Vai esat padomsjusi ka citi veikali zaudejot konkurentu var pacelt cenas? Un vai tiesam tu doma ka tas telpas paliks tuksas? Tur bus cits veikals. Vai ta pati Maxima bet ar citu nosaukumu.
Un vai tad Maxima neapsolija uzturet barenus? Kas bus kad jus vinus izdzisiet no Latvijas? Pirms runa izskaiti lidz 10.
Juris
28.11.2013. 22:55Skumji.Gandrīz kā skumjā anekdotē (varu rakt,varu arī nerakt).Žel ,ka tāda ,,mergaite" nepārzina savu cūcības kantori!
druvis
28.11.2013. 22:39»
Rrrrr
Es teiktu, ka pasaules cinisma čempionātā ir uzvarētājs
oi, šie kapitālismā skaitās tikai ziediņi
skruuves da bliives
28.11.2013. 21:06nevienu neinteresee,kad atskan alarma..kaadus gadus atpakalj kliidu pa asda ieksh uk..atsanot alarmai,apsargi kaa tarakaani izliida no hvzkurienes..un laipni un bez panikas izvadiija aaraa..apm.peec stundas,ad ugunsdzeeseeji noonstateeja,a viss ok,vareeja iet iekshaa veikalaa..
vēl
28.11.2013. 20:42Interesanti, ka traģedijas patiesā būtība pazud mazsvarīgās ziņās...
Vicom Industries ir kopņu ražotājs, kuru salūšanas/izjukšanas gadījumā notika traģēdija. No kurienes viņi ņēma skrūves? Ko darīja somu uzņēmums cmconsulting, kuram tieši bija jāatbild par tehnoloģisko risinājumu kvallitāti? Kāpēc nekur netiek analizēta šo uzņēmumu atbildība šajā traģēdijā?
PS. Interesanti, ka kopņu ražotājam ir ISO 9001 sertifikāts, bet nevarot uzrādīt dokumentus, kur pirktas skrūves... Viņi arī esot piedāvājuši savu risinājumu būvniekiem 16m kopni nomainīt ar divdaļīgu, jo tik garu nevarot piegādāt, kam izstrādājuši savu risinājumu.
Guntis
28.11.2013. 20:37Evakuaacijai bija jaanotiek jo divtik aatri, jo nebija zinaams signalizaacijas ieslegshanaas iemesls. Ja kaut kur stuuriitii maniitu, pienemsim, mazinu ugunsgreeku, tad veel vareetu nesteidziigi evakueet cilveekus, bet sheit - neviens nezina kaapeec, jo aatraak visi laukaa!
Nav sojuza laiki, kad saluuzushaas signalizaacijas dienaam auroja bez iemesla.