Kā VID turpina “čakarēt” uzņēmumus pat Covid 19 laikā
Lauris Klagišs, zvērināts advokāts01.04.2020.
Komentāri (0)
Rādīt komentārus, sākot ar: pirmo | pēdējo
Anna
05.04.2020. 11:31Ja darbinieks, kurš ir valdes loceklis uzņēmumā, kurš nav krīzes skarts (t.i. uzņēmējdarbība notiek un tiek gūti ienākumi), kāpēc viņam būtu jāsaņem dīkstāves pabalsts, ja viņš ir arī darbinieks citā uzņēmumā?
Aprobežotība!
03.04.2020. 07:15»
Blondīne
ja es kam novēlu saslimt, tad ierēdņiem ar lielām algām. Pārbarotai no foto arī
Nenovēli nevienam, lai tev pašai kāds nenovēl!
?
03.04.2020. 06:31»
Blondīne
ja es kam novēlu saslimt, tad ierēdņiem ar lielām algām. Pārbarotai no foto arī
vai korona vel nav ieredies vid midzeni,nato algotnus jau ir apciemojis !
.
03.04.2020. 06:26»
?
Tas, tipa, izslēgt datoru vai ielikt instrumentu somu skapī
Vispār, ir mazie uzņēmumi ar 15, 26 utt. darbiniekiem. Komentētājam tieši tāda pat izpratne kā VIDam
Blondīne
02.04.2020. 23:45ja es kam novēlu saslimt, tad ierēdņiem ar lielām algām. Pārbarotai no foto arī.
Iesaku
02.04.2020. 22:31atlaist galveno uzņēmumu iznīcinātāju - VID Nodokļu kontroles pārvaldes direktori Santu Garanču.
?
02.04.2020. 19:43»
Es
Bet mazo uzņēmumu īpašniekiem vienīgā izeja likvidēt uzņēmumu un stāties bezdarbniekos
Tas, tipa, izslēgt datoru vai ielikt instrumentu somu skapī?
Es
02.04.2020. 19:32»
elementāri
dīkstāves pabalstu ieviesa, lai uzņēmums saglabātu darbiniekus un pēc ārkārtas situācijas beigām varētu maksimāli ātri atsākt darbu. Ko tas uzņēmuma īpašnieks pēc krīzes vairs nevarēs atrast sevi, lai atsāktu darbu
Valstiski domājot vajadzēja ļaut koronai izplatīties, pensionāri apmirtu ietaupītos nauda, varētu atkal būvēt gaismaspilis. (tas nav mans viedoklis, ironizēju)
Es
02.04.2020. 19:27»
elementāri
dīkstāves pabalstu ieviesa, lai uzņēmums saglabātu darbiniekus un pēc ārkārtas situācijas beigām varētu maksimāli ātri atsākt darbu. Ko tas uzņēmuma īpašnieks pēc krīzes vairs nevarēs atrast sevi, lai atsāktu darbu
Bet mazo uzņēmumu īpašniekiem vienīgā izeja likvidēt uzņēmumu un stāties bezdarbniekos?
Es
02.04.2020. 19:23»
tā lūk
Arī es kā valdes loceklis mazā trīs cilvēku SIA kurš strādā plecu pie pleca ar pārējiem arī esmu izdarījis secinājumus.Ja esi godīgi maksājis soc un ienakuma nodokļus tas nenozīmē kad valsts grūtā brīdī tev palīdzēs,ja neesi pilnībā maksājis nodokļus pastāv liela varbūtība kad tev tomēr palīdzēs.Krīze...
Pilnīgi piekrītu par nodokļu maksāšanas bezjēdzību, it sevišķi pensijas vecumu ari pacels un nez vai ar sačakarētiem nerviem davilksim.
pensionārs
02.04.2020. 19:10Tas pats ar mazo pensiju saņēmējiem,izdienas pensionāriem, kuri ,lai nebūtu jāiet prasīt pabalstus sociālajā dienestā,lai varētu samaksāt rēķinus, godprātīgi strādāja un oficiāli maksāja nodokļus, tagad tiek tiek sodīti par to izslēdzot viņus no ši pabalsta saņēmēju loka.
Uzņēmējs
02.04.2020. 16:06»
elementāri
dīkstāves pabalstu ieviesa, lai uzņēmums saglabātu darbiniekus un pēc ārkārtas situācijas beigām varētu maksimāli ātri atsākt darbu. Ko tas uzņēmuma īpašnieks pēc krīzes vairs nevarēs atrast sevi, lai atsāktu darbu
Bet pašnodarbinātiem taču būs pabalsts. Ar ko 1-cilvēka SIA sliktāk?
elementāri
02.04.2020. 15:34»
Uzņēmējs
Daudzas SIA vispār no viena cilvēka sastāv. Pats dibina, pats tur strādā. Faktiski tas pats pašnodarbinātais, tikai “incorporated”. Kāpēc tādus izslēdza no palidzibas saņēmējiem? Vai valdība var argumentēti pamatot? Ož pēc diskriminācijas
dīkstāves pabalstu ieviesa, lai uzņēmums saglabātu darbiniekus un pēc ārkārtas situācijas beigām varētu maksimāli ātri atsākt darbu. Ko tas uzņēmuma īpašnieks pēc krīzes vairs nevarēs atrast sevi, lai atsāktu darbu?
Arī šis ir bīstami sabiedrībai
02.04.2020. 15:31Bīstami, bet nav reakcijas par šādiem satraucošiem faktiem, par kuriem neviens neliekas ne zinis:
1) daudzi tūkstoši cilvēku Latvijā ir vīrusa potenciālie pārnēsātāji:
a) vakar 01.aprīlī sabiedriskā transporta kontrolieri 14. trolejbusā Burtnieku ielas rajonā bez maskām, bez 2 m robežas ievērošanas pretēji valdības noteikumiem kontrolē cilvēkiem biļetes, BŪTISKI paaugstinot vīrusa izplatības risku;
b) tūkstošiem parādnieku - cilvēki , kuriem bloķēti bankas konti , dodas uz bankām izņemt savu skaidro naudu, tas ir, limitēto ikmēneša naudu 430,- EUR ietvaros, jo konti, Internetbankas tūkstošiem parādnieku bloķēti pat šajā ārkārtas situācijā pretēji pašreiz valdībā pieņemtajiem noteikumiem . Tūkstošiem parādnieku apdraud citus: nevar caur Internetbanku ne pārskaitīt, ne apmaksāt ar karti veikalos pārtikas un zāļu iegādi, radot būtiskus vīrusa izplatības riskus CITIEM - lūk , par kādu potenciālo infekcijas perēkli būtu jāsatraucas, bet neviens neliekas par to ne zinis.
Tāpat šiem tūkstošiem cilvēku ar nobloķētajiem bankas kontiem nav iespēju sev attālināti pasūtīt ne pārtiku, ne zāles, ne veikt obligātos ikmnēša , piemēram, telefona, dzīvokļa,elektrības , gāzes maksājumus Internetbankā.Viņi iet uz Latvijas pastu, tajā skaitā.
Šie tūkstoši cilvēku ārkartas situācijā piespiedu kārtā apdraud sevi, savus ģimenes locekļus un VISU SABIEDRĪBU KOPUMĀ.
Bet no valdības par šo tēmu klusums.
Šie cilvēki nākotnē varētu vērsties Cilvēktiesību tiesā, jo būtiski pārkāptas viņu cilvēktiesības uz veselību un dzīvību, ko aizsargā LR Satversme.
Uzņēmējs
02.04.2020. 13:46Daudzas SIA vispār no viena cilvēka sastāv. Pats dibina, pats tur strādā. Faktiski tas pats pašnodarbinātais, tikai “incorporated”. Kāpēc tādus izslēdza no palidzibas saņēmējiem? Vai valdība var argumentēti pamatot? Ož pēc diskriminācijas.
jaajaa
02.04.2020. 13:26»
tā lūk
Arī es kā valdes loceklis mazā trīs cilvēku SIA kurš strādā plecu pie pleca ar pārējiem arī esmu izdarījis secinājumus.Ja esi godīgi maksājis soc un ienakuma nodokļus tas nenozīmē kad valsts grūtā brīdī tev palīdzēs,ja neesi pilnībā maksājis nodokļus pastāv liela varbūtība kad tev tomēr palīdzēs.Krīze...
...piekrītu pilnīgi...valsts atkal pamatā uztraucas par ierēdņiem un nomenklatūru...un dara to, aizņemoties naudu, kuru pēc tam pelnīs un atmaksās citi...varēja valdes locekļiem procentuāli mazāku to atlīdzību, lai interese strādāt un nodarbināt paliek, bet nemaksāt vispār nav īsti godīgi...un vēl...tie atvieglojumi fiskālai disciplīnai un lielās emisijas nu galīgi nav saistītas ar to, kā viens vai otrs pagātnē ir maksājis nodokļus...pamatdomai ir jābūt kopējā līmeņa uzturēšanai, tam, kas nosaka IKP saglabāšanu...:)
nepiekritu
02.04.2020. 11:48»
fakts
Absolūtais vairākums Pietiek žēlabu par VID pilnībā izgāžas brīdī, kad parādās visa informācija. Tā tas bija gan ar dāmītei uzlikto "nepamatoto uzrēķinu" par no radiniekiem saņemto naudu, kur kā izrādījās šurp turp tika dzenātas sešciparu summas, ka pat Lielbritānijas banka bija bloķējusi kontu, gan...
VID ir nedraudzigs uznjemejiem!
VID ir bremze LV-Biznesam!
Tas ir Fakts!!!
tā lūk
02.04.2020. 11:12Arī es kā valdes loceklis mazā trīs cilvēku SIA kurš strādā plecu pie pleca ar pārējiem arī esmu izdarījis secinājumus.Ja esi godīgi maksājis soc un ienakuma nodokļus tas nenozīmē kad valsts grūtā brīdī tev palīdzēs,ja neesi pilnībā maksājis nodokļus pastāv liela varbūtība kad tev tomēr palīdzēs.Krīze beigsies un gan jau kaut kā izvilkšu dzīvību, skaidrs ir viens nodokļus par sevi kā valdes loceklis maksāšu no min algas jo pieredze rāda kad NAV JĒGAS.
Grizlilacitis
02.04.2020. 07:25VĪD-ieteikums.. Govis lai vairāk dotu piena tas vajag mazāk barot bet vairāk slaukt. Tā mēs rīkojamies vismaz ar cilvekiem
fakts
02.04.2020. 05:39Absolūtais vairākums Pietiek žēlabu par VID pilnībā izgāžas brīdī, kad parādās visa informācija. Tā tas bija gan ar dāmītei uzlikto "nepamatoto uzrēķinu" par no radiniekiem saņemto naudu, kur kā izrādījās šurp turp tika dzenātas sešciparu summas, ka pat Lielbritānijas banka bija bloķējusi kontu, gan ar citu kas bija pamanījusies sataisīt kaudzi nodokļu parādu vienā uzņēmumā, aizmirsa par to, nodibināja vēl vienu uzņēmumu un sāka tādā pašā garā.
Nju
02.04.2020. 00:04»
Nju
Kariņa kantora noteikumi, pensionāri un pensionāri-invalīdi arī nesaņems dīkstāves stutes
p.s. Autori šitam no Ģirģena ministrijas!
Nju
02.04.2020. 00:00»
Jautājums VID
Izlasīju! Tur tieši tā rakstīts, ka uzņēmējs - valdes locekļs vienā personā nevar pieteikties dīkstāves pabalstam. VID pa telefonu teica to pašu. Viņiem bērni vairs nav jābaro šajā valstī
Kariņa kantora noteikumi, pensionāri un pensionāri-invalīdi arī nesaņems dīkstāves stutes!
nesapratu x2
01.04.2020. 22:35»
nesapratu
Kādā sakarā dīkstāves pabalstu būt jāmaksā darbiniekiem, kuri STRĀDĀ CITUR
vai ir iespejams iedomaties, ka kvalificets specialists ir spejigs stradat vairakas darbavietas, jo viena tam netiek nodrosinata pilna slodze? kas par parsteigumu?
Jautājums VID
01.04.2020. 22:22»
Nju
Izlasi MK noteikumus
Izlasīju! Tur tieši tā rakstīts, ka uzņēmējs - valdes locekļs vienā personā nevar pieteikties dīkstāves pabalstam. VID pa telefonu teica to pašu. Viņiem bērni vairs nav jābaro šajā valstī.
Te
01.04.2020. 21:41Tad sanāk, ka labākais būtu tagad nemaksāt nodokļus, jo valsts jau tāpat nepalīdz.
Nju
01.04.2020. 21:30»
Jautājums VID
"Valsts ieņēmumu dienests dīkstāves pabalstu nepiešķir krīzes skartā darba devēja valdes un padomes locekļiem...
Izlasi MK noteikumus !!!
ripa
01.04.2020. 20:17»
alts
Ārkārtas situācijas gadījumā ir iespējams nekavējoši atbrīvot VID darbinieku,kurš maigi izsakoties ir neprofesionālis jebšu tautas mēlē saukts par analfabētu...
VID ir Finanšu ministrijas instruments, nevis otrādi. Kā saimnieks liek, tā kalps dara.
Valdis
01.04.2020. 20:11Aprakstītais gadījums spilgti ilustrē, kāpēc etnisko krievvalodīgo uzņēmumi lielākoties Latvijā nodokļus principā nemaksā un netērē savu laiku bezjēdzīgai komunikācijai ar VID. Reģistrē “ģedu iz bolderaji” kā SIA valdes vai padomes locekli, tad SIA darbojas 2-3 gadus, nesniedzot gada pārskatus, nemaksājot nodokļus un iesniedzot tukšas atskaites VID EDS, pēc tam taisa citu firmu. Pēdējā laikā gan arī Latvijas nacionālie latviešu uzņēmēji sāk arvien vairāk reģistrēties Igaunijā, AAE, Čehijā, Maltā un citur, lai tikai no VID ierēdņiem izvairītos kā no spitālīgajiem. No VID kā iestādes jēga tāpat vairs liela nav, jo nodokļu sistēmu pie dzīvības uztur Latvijas 300,000 ierēdņu armija no darba algām un ES fondiem, bet visa vērā ņememā uzņēmējdarbība jau ir ekspatriējusies uz ārvalstīm, kur uzņēmumus tīšuprāt nečakarē.
piemēram tāpēc
01.04.2020. 19:35»
TT
Konkrēti stulbs komentārs. Kāds sakars ķēdēm ar personas statusu
ka valdes loceklis var pieņemt lēmumumu par dīkstāves pasludināšanu, bet uzņēmuma darbinieks to nevar.
Janis
01.04.2020. 19:34»
Dailonis
VID ir paredzēts iekasēšanai, nevis izmaksai, pirmkārt, ticēt visam ko saka valdība - tas ir nepieredzēts naivums
Nopirku Buliti un 100Piles Lai Vid un Pidars Rinkevic algu pelna sev pasi.Pats ko sarazoju apedisu un Draugiem iemainisu un Davinasu.
nu ja
01.04.2020. 19:33»
jaajaa
...tai domai par to, ka "bosi" paliek malā, sava loģika ir...priekšniecībai ir jābūt ieinteresētai strādāt...zinot, ka nekādu perspektīvu tā diži nopelnīt nav, jebkurš mierīgi paņem starpbrīdi...bet rakstā ir runa par cilvēku, kuram ir arī "pelnīts" darba ņēmēja statuss...lai tiesneši domā...
Īpašnieka vienā uzņēmumā valdes loceklis, otrā dirktoriņš rīkotājiņš.
TT
01.04.2020. 18:47»
pašpuika
Paši izveido uzņēmumu ķēdes un tad kviec, ka valsts šos neatbalsta.Parādās arī tādi šobrīd
Konkrēti stulbs komentārs. Kāds sakars ķēdēm ar personas statusu.
Ja valdes locekļus maksā nodokļus no savas algas, tad kāpēc bezdarba pabalstu var saņemt, bet dīkstāves redziet nē.
Jautājums VID
01.04.2020. 18:40"Valsts ieņēmumu dienests dīkstāves pabalstu nepiešķir krīzes skartā darba devēja valdes un padomes locekļiem."
Kāpēc? Mazos privatos uzņēmumos uzņēmuma dibinātāji ir vienlaikus gan tā darbinieki, gan vadītāji, jo nevar atļauties algot no malas "valdi."Kāpēc uzņēmuma darbinieks, kurš vada uzņēmumu, nevar pieteikties dīkstāves pabalstam? Kas tas par cilvēktiesību pārkāpumu šajā valstī? Ja uzņēmumam nav parādu, tad jāatrod jebkuš cits iemesls, lai cilvēki savus bērnus nevarētu uzturēt?
ha-ha
01.04.2020. 18:39»
Kāpēc visiem būtu jāpienākas pabalstiem? Īpaši jau uzņēmuma vadītājiem
Visās normālās valstīs pabalstus maksā trūcīgiem ļaudīm un ir noteikti pabalstu,arī pensiju griesti.Taču mūsu komsorgu,partorgu un čekistu kolaborācija,kā jau noziedzīgs grupējums var pieņemt tikai noziedzīgus lēmumus savā grupējuma interesēs un pabalsti un pensijas milzu apmēros tiek sadalīti grupējuma un satelītu locēkļiem.
Viss Ir Diuirsā
01.04.2020. 18:21»
Viss Ir Drisā VID
Kura govs butu māvusi
Vai tā var būt, ka tie, kaš ir pie siles baro paši sevi ? Un vairs nav neviena , kas tos siles cūkas ieliek ar galvu mēslu bedrē ?
jaajaa
01.04.2020. 18:05»
Kāpēc visiem būtu jāpienākas pabalstiem? Īpaši jau uzņēmuma vadītājiem
...tai domai par to, ka "bosi" paliek malā, sava loģika ir...priekšniecībai ir jābūt ieinteresētai strādāt...zinot, ka nekādu perspektīvu tā diži nopelnīt nav, jebkurš mierīgi paņem starpbrīdi...bet rakstā ir runa par cilvēku, kuram ir arī "pelnīts" darba ņēmēja statuss...lai tiesneši domā...:)
01.04.2020. 17:55
»
.
Jo tāds ir likums. Un 16:35 pareizi raksta, ka pēc VID greizās interpretācijas cilvēkam pabalsts nepienākas vispār nevienā darba vietā
Kāpēc visiem būtu jāpienākas pabalstiem? Īpaši jau uzņēmuma vadītājiem.
.
01.04.2020. 17:10»
nesapratu
Kādā sakarā dīkstāves pabalstu būt jāmaksā darbiniekiem, kuri STRĀDĀ CITUR
Jo tāds ir likums. Un 16:35 pareizi raksta, ka pēc VID greizās interpretācijas cilvēkam pabalsts nepienākas vispār nevienā darba vietā
pašpuika
01.04.2020. 17:07Paši izveido uzņēmumu ķēdes un tad kviec, ka valsts šos neatbalsta.Parādās arī tādi šobrīd.
samazināt pensijas
01.04.2020. 16:58»
nesapratu
Kādā sakarā dīkstāves pabalstu būt jāmaksā darbiniekiem, kuri STRĀDĀ CITUR
Tā dēļ,ka izveicīgs!
nodokļu grāmatiņa kur?
01.04.2020. 16:5511. Ja darbinieks nodarbināts pie vairākiem krīzes skartiem darba devējiem, dīkstāves pabalstu piešķir, ņemot vērā, pie kura krīzes skartā darba devēja ir galvenā ienākumu gūšanas vieta (iesniegta nodokļu grāmatiņa). Ja nodokļu gāmatiņa nav iesniegta nevienam darba devējam, dīkstāves pabalstu šādam darbiniekam izmaksā, ņemot vērā, kurš darba devējs pirmais iesniedzis iesniegumu.
12. Valsts ieņēmumu dienests dīkstāves pabalstu nepiešķir:
12.8. krīzes skartā darba devēja valdes un padomes locekļiem;
Aldis
01.04.2020. 16:40»
Piebilde
Piekrītu VID, NAV jāmaksā tiem, ka ir cita ienākumu gūšanas vieta
Aha. Un ko tad, ja tā “cita ienākumu gūšanas vieta” ne ar ko nenodarbojas un valdes loceklis saņem nulli?
nesapratu
01.04.2020. 16:39Kādā sakarā dīkstāves pabalstu būt jāmaksā darbiniekiem, kuri STRĀDĀ CITUR?!
jaajaa
01.04.2020. 16:35…:D...šitas ir labs...ja tas "cits" uzņēmums, kurā darbinieks ir valdes loceklis, arī kvalificējas kā "krīzes skarts", tad nekāda atlīdzība nepienākas...ja "cits" uzņēmums nekvalificējas kā "krīzes skarts", tad darbiniekam atlīdzība nepienākas, jo saņem atalgojumu kā valdes loceklis "citā" strādājošā uzņēmumā...:)
nu jau
01.04.2020. 16:14tas atkal degradē valdības (politiķu) pieņemtos lēmumus... jo vienkārši kāds ierēdnītis iedomājas sevi dieva vietā un pat nesaprot, ja uzņēmumi bankrotēs tieši VID darbības/bezdarbības rezultātā, rīt arī nebūs VID...Vajadzēs direktorei atkāpties, jo VID jau sen nav nodokļu maksātājiem draudzīga iestāde, bet gan policejisks kantoris, kur visus uzskata par noziedzniekiem un tai pat laikā ar īstajiem zagļiem necīnās!
Jurists
01.04.2020. 16:03VIDam ir tāda nelaime jebkurā nestandarta situācijā prezumēt krāpšanu. Likumu tekstu lasīšanu viņiem aizvieto revolucionāra apziņa. Tiesiskums? Nē, neesam dzirdējuši.
motorhead 1916
01.04.2020. 15:21Par ko kipishshs, Lauri? Kaa buutu mineet konkreetus uznnjeemumuus, personas, ienjemamos amatus? Izskataas, ka rakstiijis kaut kaads tukshdirsis un apchuraajies chinkstulis. Vai tas tieshamm Tu? ;-)
Viss Ir Drisā VID
01.04.2020. 14:45»
VID
Nevajag gluži te ar demagoģiju klagiš nodarboties, ja tavs darbinieks citur ir valdes loceklis, tatad ir iespeja iekāst citur, un nevajag mēģināt izkrapt no valsts budzeta to, kas citiem vairak vahadzigs
Kura govs butu māvusi.