Sākums Kas mēs esam Kontakti Jūsu ieteikumi un jautājumi Reklāma Mobilā

Biedri Staļin, laiks tikt galā ar tautas ienaidniekiem!

Šis Solovjovs brunčos ir Latvijas radio galvenā redaktore, kas aicina beidzot tikt galā ar “ķengu portāliem”, kuri, lūk, atļaujoties diskreditēt augstākās amatpersonas, izmeklētājus un prokurorus.

Pievienot komentāru

Lapas:    2   1   



Rādīt komentārus, sākot ar: pirmo | pēdējo

garamgajejs

05.03.2011. 20:10

Beidzot sakarīgs raksts par šo tēmu.
Neesmu redzējis nevienu, kas lāsteku dēļ staigātu ar kasku, kaut gan "valsts nenodrošina" jumtu tīrīšanu. Tas pats arī šajā gadījumā - jāsoda tie, kas:
- publicē personas datus I-netā;
- izmanto svešu personu datus kaut kādu savu mērķu sasniegšanai.
Un tas ir izdarāms daudz vienkāršāk nekā supersarežģītu un dārgu datu aizsardzības shēmu izveidošana, kas sagādā neērtības VISIEM. It sevišķi tas attiecas uz VID ESD kā šās epopejas turpinājumu.
CSP gadījumā datus izmantos statistikai un masveida "svešu datu labotāju" uzdarbošanās nav prognozējama. Savukārt konkrēta cilvēka faktiskās adreses noskaidrošanai iespējams izmantot ievērojami vienkāršākas metodes.

Atbildēt

Rrrr

05.03.2011. 14:42

Skaitīšana. Man gan būtu labāk paticis, ja prasītu arī cik valodu zinu? Vai lasu grāmatas, vai ir @ mājās utt. Tas ir, redzētu tautas intelekta līmeni. Tagad nožēlojami

Atbildēt

RD un VD sirdsdraudzenīte

04.03.2011. 14:08

**********************************
...jā, vēl aizmirsu pateikt !!! - tā, ka labi asī pasteidzaties, lai jūs būtu pirmie ...nav ko vilkt garumā ...

Atbildēt

RD un VD sirdsdraudzenite

04.03.2011. 14:05

>> AIAIAI
***************************
AiAiAi
03.03.2011. 11:43

Un kam gan šāda slima ideja varētu ienākt galvā - iet iekšā ar cita cilvēka personas datiem un mainīt informāciju? Vai tā rezultātā, ka atzīmēšu, ka viņam ķemertiņš ārā,iestāsies sekas - WC pazudīs un nokārtoties būs jāiet piemājas parciņā? Jādomā, ka nē.
***************************************
...teikšu, kā ir !!! - vot, šitam gan es nepiekritu ...pilnīgi pieļauju iespēju, ka man vienā brīdī piegriezīsies LIKUMĪGS, bet, liekas, tieši tādēļ neauglīgs, mana cīnīņa ceļš ... un es varētu pieņemt citu, tā teikt, netradicionālu -piesmiešanas taktiku ...un tīri ļaunīgi atriebigas ņirgas pēc sarakstit iekšā tai anketā visādas muļķības ... vēl, jo vairak, ka man tie Lapsas pieminētie Uzņēmumu reģistra dati mājās stāv lielā kaudzē par daudziem un dažadiem ... un tādiem, kā, piem., "Juglas Namu" Pavlovskis, Viņķeļu Juris, Sproģe Rasma vai individuālais komersants "TSB" Mairis Mežinskis ...varetu sagādāt kādu viegla izbrina bridi ...

Atbildēt

RD un VD sirdsdraudzenite

04.03.2011. 13:49

>> VĀRDS
**************************
Vārds
04.03.2011. 02:24
>Paija:

kadēļ personas kodā ir skaidri un uzskatāmi pieprasīti personas dzimšanas datums un tas jazin visai pasaulei

To tavus saucamos personas datus tu tāpat esi visiem darījusi zināmu publiskos iepazīšanos portālos un kur tik vēl ne. Tas ir tikai normāli, ja ir zināmi personas dzimšanas dati, jo kā tad zināt piemēram veikalā vai ir tev 18 gadi vai nav. Tāpat neapsveiks tevi darbā dzimšanas dienā un uzmetīsi lūpu, kā tad tā neviens nepapūlējās uzzināt, kad esi dzimusi. Neredzu tur nekādu problēmu, savu vecumu tāpat nenoslēpsi un to ka esi taisīta jāņu naktī.
************************************
... teikšu, kā ir !!! - ARĪ grūti nepiekrist ...tā bābiskā koķetēšana ar sava vecuma slēpšanu man vienmēr likusies nedaudz ņirdzīga ...

Atbildēt

RD un VD sirdsdraudzenite

04.03.2011. 13:43

>> PAIJA
*****************************
paija
02.03.2011. 23:29

Ir parkāpts likums par fizisko personu datu aizsardzību un tam ir jāaizsarga kaut vai viens cilveks. Cik cilvēku tiesības tad lapsasprat drīkt parkapt ,lai būtu tiesības brēkat? Ko tad LapsA pats brēkā un skrien pa tiesām ,kad parvalde nesniedz viņam kadas ziņas, kas visu sabiedrību nemaz neinteresē
*************************************
...teikšu, kā ir !!! - vispār grūti nepiekrist ...

Atbildēt

RD un VD sirdsdraudzenīte

04.03.2011. 13:40

>> RECENZENTS
*****************************
...jā, viss !!! - Lielākas piepūles vērts tu neesi ... tu jau ari sevi pažēloji, ja saka smalkjutigi - un iesiti iekšā vien banālu, primitīvu, apvazātu teicieniņu ...

Atbildēt

lasītājs

04.03.2011. 13:36

Starp citu autors neminēja, ka CSDD jau labu laiku atpakaļ bija iespējams reģistrēties ar personas kodu un pases nr, aplūkot sev piederošos transportlīdzekļus, savu bildi un vēl ko citu. Pie tam sistēma vēl darbojas, lai pārliecinātos https://e.csdd.lv/?menuID=6 .

Atbildēt

Recenzents

04.03.2011. 12:22

to RD un VD sirdsdraudzenite 03.03.2011. 18:51

... nabaga apdalītais "Recenzents" ...
________________________________________________

Un tas ir viss, ko vari uzrakstīt?
Informēju - kad dalīja, manis mājās nebija.

Atbildēt

sursurs

04.03.2011. 08:25

Gandrži pilnībā varu pievienoties autora teiktajam.
Jau pirms 01ā marta sākās klaigāšana pa visu twitteri, ka ārprāts, ārptāts - kam viņiem mani i-bankas dati utt. Tas, ka šie dati nepieciešami tikai autorizācijai, nevis tā vienkāŗsi kkur jānorāda - par to neviens neiedomājās. Tāpat arī vēlāk par tiem pases datiem.
Ja kāds ir TIK stulbs, ka publicē savus datus pa labi pa kreisi, tad tikpat labi viņš var arī savu i-bankas paroli un kodu karti iebāzt kkur internetā. Pret idiotiem neviena sistēma nav pasargāta.
Turklāt šie dati tiek izmantoti statistikai - tur aizpildot anketu nebija jānorāda nekas tāds, kas varētu kādam tiešām šķist baigi interesanti/ noderīgi, un, kas varētu raisīt kādu kriminālu interesi... Tad jau draugiem.lv profilos var atrast daudz vairāk sensitīvas info.

Atbildēt

Vārds

04.03.2011. 03:26

Un tas komentārs par bijušajiem slimajiem vīriem ir vienkārši demagoģija. Tas būtu tikai ideāli, ka kāds tiešām pieslēgtos CSP ar svešiem datiem, tad iesēdināt varētu kā nemetas, beidzot. Tas jau ir krimināls. Jo citādi šiem izsekotajiem klāt netikt.

Atbildēt

Vārds

04.03.2011. 03:24

>Paija: kadēļ personas kodā ir skaidri un uzskatāmi pieprasīti personas dzimšanas datums un tas jazin visai pasaulei

To tavus saucamos personas datus tu tāpat esi visiem darījusi zināmu publiskos iepazīšanos portālos un kur tik vēl ne. Tas ir tikai normāli, ja ir zināmi personas dzimšanas dati, jo kā tad zināt piemēram veikalā vai ir tev 18 gadi vai nav. Tāpat neapsveiks tevi darbā dzimšanas dienā un uzmetīsi lūpu, kā tad tā neviens nepapūlējās uzzināt, kad esi dzimusi. Neredzu tur nekādu problēmu, savu vecumu tāpat nenoslēpsi un to ka esi taisīta jāņu naktī.

Atbildēt

zuze

04.03.2011. 01:44

Labrīt!
izlasot es gluži tāpat ka citi komentētāji pievērsu uzmanību - kas ir autors...
Elementārs piemērs iz mūsu nožēlojamās teļu dzīvītes, tā, lai pat L.Lapsam kļūst skaidrs.
Nu vecis, aizņemts darbā un tā, dzīvo ar mani, nu faktiski es pie viņa, bet anketu aizpildu es, pieminu veci un tā - viss skaisti.
Vecim mīļākā, aizpilda anketu un pieraksta veci pie sevis. Ar to nepietiek, ielien manā anketā un veci izdzēš.
Paiet gadi, nekas nevienam netiek novēlēts un tā ... pienāk mantošanas brīdis - un kurš ar kuru ir dzīvojis kopīgā mājsaimniecībā?

Atbildēt

lūk

03.03.2011. 20:53

Ar interesi paskatījos, izlasījusi, autoru. tiešām Lato Lapsa? Jūs maz, kas var pārsteikt. Bt āža kāa ir parādījusies ... Jūsu autorbizness jau arī nemaz nevar pastāvēt bez datu noplūdes, kad rakstāt grāmatas.

Atbildēt

.

03.03.2011. 20:49

Ja tuvākās vēlēšanas – pašvaldību organizāetu elektronisko balsošanu (veiksmīgi (tiešā vārda nozīmē) igauņi tā dara jau nsen), tad, piemēram, šlesera un new age nepārspēt. Vai to grib jaunformējamā partija ,,vienotība”. Cerams, ka shleserīshiem to nepateicu priekšā: pastuitējiet Kamparu amatā un viņa padotoes statiskakas dienestā šajā brīdī un tas atmaksāsies pat bez tieshas jūsu kā ,,ologarhu”līdzdalības/investīcijām, kas jāuzrāda kā vēlēšanu reklāmas oficiālie izdevumi. Zināms mehānisms ir testēts valstī, kurā nu dien gribētos dzīvot ievērojot likumu, BET valsts pārvaldības dienesti to nekādi neļauj, pat tautas skaitīšanas procesā ierindas personai labprātīgi piedaloties. KONSEKVENCES ŠAJĀ LIETĀ PARĀDĪS VALSTS LABAS PĀRVALDĪBAS IEDĪGĻUS, JA TĀDI IR. Vai PR PROCESU bāzēs/vadīs caur policejisku personas iebaidīšanu ar 250 Ls sodu … par ko – par vatteikšanos kļut par līdzdalībniekam apšaubāmi/aizdomīgi vai neprofesionāli veidotā procesā, kura kvalitāti (praksē neadekvāto) atzīst ministru kabineta locekļa līmenī (Vai citādi būtu izmeklēšana vai noskaidrošana?). Runa nav tikai par atbildību, bet sistēmiski izpaudušos darbību (1,5 dienas?), kuras rezultātā parādījušās attiecībā uz opersonas uzticētajiem datiem ,,tautas skaitīšanā” piedaloties labprātīgi saskaņā ar oficālajiem vienīgajiem publiski pieejamiem noteikumiem.
KAS NOTIEK? Raganu medības. Kampara k-gs, KĀDAI PAZIŅOJUMI VĒL SEKOS.
,,Piedalīšanās tautas skaitīšanā ir obligāta; sods līdz Ls 250" - ,,NOTEIKUMS" (kā to lai nosauc) AR ATPAKĻEJOŠU"
Raksta, ka ,,Sistēmas autoru stulbums ir neaprakstāms". Vai nav tieši pretēji, vai it kā ,,negribot"sistēmas veidotājiem nebija/ir dots uzdevums veidot tādu sistēmu, kāda tā arī ir izveidota. Piem., Pentagona ,,sistēmas" (loģiski ,taču drošākas, vai ne?) drošība taču atšķirsies no ,,Latvijas tautas skaitīšans sistēmas", kura izskatās, ir tā programmēta, LAI, manuprāt, NEBŪTU DROŠA. Tas kārtējo reizi parāda VALSTS !!! komunikāciju ar saviem pilsoņiem un iedzīvotājiem viņu datu/informācijas aizsardzībā. Šausmīgākais - tas ir neizbēgami, jo esi šīs valsts piederīgais, pat ,,aizbēgot" kaut vai uz Īriju. Vai nav līdzība ar čekas ,,sistēmu", kurai pieejamība/nepieejamība bija ļoti droša VISNEHUMĀNĀKO mērķu vārdā. Vienīgi tad, cik atceros, sabiedrība par to netika informēta< proti, teikts, ka ir deoši, piedalieties ...
Atklātības un vārda brīvību respektējot navaru nepajautāt, vai skaitīšana nebūtu jābokoitē? (Jo jautāt taču vēl nav aizliegts un sodāma akts?) Cik dzirdēts ir valsti ar attiecīgu sabiedriski režīmu, kur arī izteikts jautājums draud ar oficiālām represijām.) Kādas ie sakatīšanas izmaksas, vai ap 2 miljoni (izmaksas). Tās ilgākā laikā, kas ir pilnīgi iespējams, nebūtu jāpiedzen no ''šīs" SISTĒMAS izstrādes ofici'alajiem leg'alajiem dal'ibniekiem, laiakm jau ar'i Vlasts statistikas pārvalde vadības, kas pieņem lēmumus utt. Jāstājas pretī pret kaitniecību UZTICĪBAS GRAUŠANĀ VISAI VALSTS PĀRVALDES sistēmai!
KAMPARA k-gs, lūk tagad atkal iespēja amatos iecelt uzticamus un valstij lojālus ierēdņus, kādi, liekas, nevarētru būt Valsts statistikas pārvaldē un ne tuvu tur vien. Uz kāda pamata tagad sabiedrībai piedalīties tautas skaitīšanā, kas, iesoējams ir valsts līdzekļu izšķērdēšana vai, ja Jums tā patīk, neracionāla izmantošana, ja sistēma nav adekvāta/ nav ticamu datu drošība, nemaz nerunājo t par potenciālo privāto kaitējumu katrai ,,skaitāmajai'personai"?
Tagad ķeršot tos, kas apmeklējuši ,,sistēmas” caurumus, kuri, starp citu, ne no kurienes nerodas. Vai nav labi, ka šīs, maigi sakot, nepilnības tika uzrādīta? Vai, varbū, tomēr nē? Vai nav oficiālā rīcīna pēc principa, kas tēlaini ruājot, ,,zaglis sauc, ķer zagli”?
,,Vienotība” oficiālās (sabiedrībai arī publiskās) atbildes ,,bumba” ir jūsu pusē. Un arī rīcība.

Atbildēt

RD un VD sirdsdraudzenite

03.03.2011. 19:51

****************************
... nabaga apdalītais "Recenzents" ...

Atbildēt

jaanis

03.03.2011. 18:55

Labāk es kā muļķis mirtu, nekā kā pārgudrs dzīvoju!
Bet tu suns - se' būdā!

Atbildēt

jaani

03.03.2011. 18:52

varētu jau, protams, atkal pierakstīt vairākus ekrānus, lai Tu saprastu, par ko īsti ir šis skandāls, un par ko tas nav, bet ja Tu pats neesi pat tik spējīgs kā izlasīt 37 komentārus pirms rakstīt, tad šoreiz uzrakstīšu īso variantu -

jaani - Tu esi muļķis un jo ātrāk Tu ar to samierināsies, jo vieglāk būs dzīvot.

Atbildēt

jaanis

03.03.2011. 18:36

Vai ir zināms kaut viens nesankcionētas piekļuves un datu izmainīšanas gadījums? - Nē!
Par ko tad cepaties? Jums pamet kaulu, kurā iekosties, un jūs aizmirstiet par nekam nederīgo budžeta konsolidāciju un par pārējām šis zemes vareno cūcībām.

Atbildēt

bingo!

03.03.2011. 17:31

"to AiAiAi un Lapsas k-gam 03.03.2011. 16:09"
Vienkārši ģeniāls un reāls piemērs, ko prasās Lapsas kungam uzkārt kaklā, lai viņš vēlreiz apdomā savu nostāju.
Tādam slimam bijušajam vīram (un tādu ir simtiem, vismaz) ir noteikti zināmi visi vajadzīgie personas kodi un pases numuri, un finālā viņš elementāri uzzina, kur tad tagad un ar ko dzīvo viņa sliktā sieva (kas, protams, ir jāpārmāca), kas veiksmīgi pēc daudzu gadu mocībām ir pārvākusies uz vīram nezināmu adresi.
Līdz šim nezināmu.

Atbildēt

es

03.03.2011. 17:30

skaidrs ir viens te viss ir pakaļā.un jātinas prom.

Atbildēt

to AiAiAi un Lapsas k-gam

03.03.2011. 17:09

Varu tikai apsveikt, ja jums dzīvē nav nācies saskarties ar "kam gan šāda slima ideja varētu ienākt galvā - iet iekšā ar cita cilvēka personas datiem..."
Kā jau AiAiAi minēja, tā IR slima ideja. Diemžēl ir kaudzēm cilvēku, kam gadījies saprecēties ar širmovikiem-vardarbjiem, kas šķiršanās gadījumā ir apņēmušies nelietīgo bēgli noslaucīt no zemes virsas. Un nekāda policija nevar blakus izstāvēt katrai izsekošanai, katriem draudiem, katrai bērna izzagšanai no dārziņa utt. Vīriešiem tipiski ir šantažēt, mēģinot atņemt bērnu, sievietēm- īpašumus, abiem dzimumiem- izčakarēt nākamās attiecības (un tieši šo informāciju t.s. vāc- kur un ar ko dzīvo). Zinu gadījumus, kad cilvēki, baidoties par savu, savu bērnu un tuvinieku drošību, ir mainījuši dzīves vietas, lai paslēptos un iegūtu mieru. Uz 2 miljoniem iedzīvotāju tādu gadījumu būs varbūt daži simti (ceru, ka ne tūkstoši)- bet šie cilvēki datu pieejamības gadījumā ir NOPIETNI apdraudēti, jo te neiet runa par nejaušiem datiem (nesanāks šis-derēs cits), bet apzināti meklētiem konkrētu personu datiem.

Atbildēt

to "Marts"

03.03.2011. 16:49

patiess prieks, ka tomēr ir cilvēki, kas aiz kokiem spēj redzēt mežu - ne jau tajās teorētiski dažās kļūdainajās anketās ir problēma (visa skaitīšana kā tāda ir stipri aptuvens process), problēma ir faktā, ka nopietnus lēmumus pieņem cilvēki, kuri nespēj aptvert situāciju kopumā, ieskaitot teorētiskos riskus. Un nespēj ne tikai aptvert, bet arī godīgi atzīt kļūdas, kad tās jau sagremotas tiek ieliktas viņu mutē.

Atbildēt

Marts

03.03.2011. 16:45

>pods Tiesa, kļūda ir novērsta, kā tam jābūt. Tomēr teikt basta par agru. Tik rupjas un acīmredzamas kļūdas pieļaušana norāda uz kompetenci - uz spēju novērtēt riskus un izpratni kopumā. Nebrīnīšos, ja līdzīgs izvērtējums nav veikts arī citiem datu plūsmas posmiem no skaitītāja datora līdz datu bāzei, kur runa vairs nebūs par atsevišķu indivīdu datiem, bet veseliem iecirkņiem. Tautas skaitīšanas nozīmīguma dēļ atbildīgās personas būtu atstādināmas nekavējoties, lai nepieļautu turpmākus brīnumus.

Atbildēt

Zaibis

03.03.2011. 16:24

Viens no retajiem LL komentāriem kam var piekrist pilnībā.

Atbildēt

pods

03.03.2011. 16:21

Pilnīgi nepiekrītu Lapsas kungam! Šī bija rupja kļūda, tā ir atzīta un novērsta, basta!

Atbildēt

Ja kas

03.03.2011. 14:40

Patiesībā, lapsas kungs, datus var iegūt Lursoft datu bāzē, aplūkojot skenētās pieteikuma veidlapas par pārdesmit santīmiem. Līdz ar to datri pieejami elementāri par jebkuru, kas ir tā vai citādi reģistrēts UR

Atbildēt

vēl viens

03.03.2011. 13:10

un tad ieradās "hmm" (visticamāk, no Tvaika ielas), kas beidzot pasludināja, ka visi iedzīvotāji, kuriem ir nācies dot pases kopijas entajās iestadēs, īstenībā ir "izšļurinājuši savus personas kodus un pases datus pa labi, un pa kreisi".
Bravo, publika lauž krēslus. Virzam "hmm" par Latvijas galveno IT cilvēku.

Atbildēt

hmm

[R] 03.03.2011. 13:04

Kāpēc tikai brēkāt?
Ja jau LV iedzīvotāji paši atzīst, ka izšļurinājuši savus personas kodus un pases datus pa labi, un pa kreisi, apsviedīgākajiem Saeimas prātiem būtu jāizmanto iespēja apgūt kādus pussimts vai vairāk miljonus jaunu, "drošāku" personas kodu, un pasu ieviešanai! ;)

Atbildēt

to "nicky"

03.03.2011. 13:03

Kāpēc jūs savā komentārā nerakstījāt par Igauniju, ka varbūt labāk ir pārņemt viņu sistēmas, kas saistītas ar e-lietām.

Atbildēt

to "nicky"

03.03.2011. 13:01

Es varu nosaukt daudzas valstis, kurās norma ir izšaut visu ciemu, tikai tāpēc, ka kāds ne tā paskatījās uz galveno ciema vadoni. Un arī tur nevienam "pat doma prātā neienāk", ka tas nav īsti normāli.

Vai mums pārņemt arī šo pieredzi?

Atbildēt

vēl

03.03.2011. 12:59

Citēju AiAiAi:
Latviešiem dod tik iemeslu brēkt par jebko, pat īsti nejēdzot o čom reč.

Precīzi. Tieši to, cienītais AiAiAi, jūs arī darat.

Atbildēt

nicky

03.03.2011. 12:59

Paldies Lato! Lielisks raksts. Žēl tikai, ka rējēji-komentētāji ar sašķidrinātajām smadzenītēm nerimstās.
Tieši tāda pat tautas skaitīšanas sistēma darbojas Lietuvā, taču tur nevienam pat doma prātā neienāk, ka kāda datus varētu ņemt un pārveidot.

Atbildēt

to "AiAiAi"

03.03.2011. 12:55

Cilvēku stulbums ir bezgalīgs. Jūs rakstat: "Cik dīvainam cilvēkam ir jābūt, lai tāpat vien caurām dienām sēdētu pie datora, labotu anketu datus un radītu kļūdu patiesajā statistikā?"

Es paturpināšu:
Cik dīvainam cilvēkam ir jābūt,
- lai stundām/dienām ilgi sēdētu pie datora, lai rakstītu vīrusus, kuru rezultātā cietīs viņam nezināmi cilvēki;
- lai staigātu pa mežiem virinot mētelīšus;
- lai censtos ielīst visur, kur nav aizslēgts;
- lai censtos iedot kādam pa seju tikai tāpēc, ka "bez šļapi";
vai turpināt?

Bet takš dara to visu, vai ne?

Tur jau tā problēma, ka tādi kā AiAiAi nesaprot lietas būtību, un nesaprot, jo šī problēma tiešām uz viņiem neattiecas personīgi.

Bet būtība ir vienkārša - kārtējā reize, kad valsts mums kaut ko apsola, bet finālā visu sačakarē. Vai tiešām tagad vajadzēja klusēt un gaidīt, kad kāds šīs valsts "gudrais" izdomātu, ka tik elegantu autentifikācijas formu, kas ie pieejama visiem iedzīvotājiem (tas taču ir tik labi!), var pielietot arī citās vietās? Un ja nu tās citas vietas izrādās tiešām ar sprādzienbīstamu info?

Kapēc ir jāklusē, ka ir redzams acīmredzams valsts līmeņa stulbums?

Ja jūs būtu uzmanīgāk lasījuši zinošo cilvēku iebildumus, tad būtu pamanījuši, ka problēma nav tajā, ka valsts var iegūt kaudzīti ar muļķīgām anketām (to var sadarīt arī fiziskie apkārtstaigātāji).
Problēma ir neatbilstošu risinājumu lietošana problēmu risināšanā. Un kliegt, ka tas ir pofig, jau ir pataloģija, visticamāk neārstējama.

Atbildēt

nu ja

03.03.2011. 12:55

lapsas raksts šoreiz "garām" - grāvī!
vai nu neizpratne par lietas būtību, vai lapsam krustmāte statistikas pārvaldē strādā, nezinu, bet šādi raksti "atsit" vēlmi lasīt "pietiek.com"

Atbildēt

Jānis

03.03.2011. 12:43

Labs komentārs!:)

Atbildēt

AiAiAi

03.03.2011. 12:43

Un kam gan šāda slima ideja varētu ienākt galvā - iet iekšā ar cita cilvēka personas datiem un mainīt informāciju? Vai tā rezultātā, ka atzīmēšu, ka viņam ķemertiņš ārā,iestāsies sekas - WC pazudīs un nokārtoties būs jāiet piemājas parciņā? Jādomā, ka nē. tātad vienīgā motivācija - "sabojāt" statistiku. Cik dīvainam cilvēkam ir jābūt, lai tāpat vien caurām dienām sēdētu pie datora, labotu anketu datus un radītu kļūdu patiesajā statistikā? Man fantāzija par vāju, lai spētu iedomāties kādu reālu cilvēku, kam no tā būtu kāds reāls labums. Kārtējā vēlēšanās kaut pačakarēt čakarēšanas pēc. Lapsa ļoti precīzi uztvēris būtību.Latviešiem dod tik iemeslu brēkt par jebko, pat īsti nejēdzot o čom reč.

Atbildēt

W

03.03.2011. 12:31

Ojāram : Personas kodu iespējams nomainīt tikai adoptācijas gadījumā un arī tad ne vienmēr.

Bet kopumā, Gints Plivna visprecīzāk raksturoja esošo situāciju.
Turklāt, visiem tiem mazajiem tirgotājiem nemaz nav reģistrācijas DVI. Un kaut arī teorētiski viņiem nav tiesību glabāt manu pases kopiju, mīļā miera labad parasti tomēr piekrītu šai operācijai.

Atbildēt

Paija

03.03.2011. 12:29

Atvainojos par drukas kļūdām.

Atbildēt

Paija

03.03.2011. 12:29

God. Lapsas kungs, vai patiesi jūs negribētu noskaidrot jautajumu pēc būtības: kadēļ personas kodā ir skaidri un uzskatāmi pieprasīti personas dzimšanas datums un tas jazin visai pasaulei, drikajot to uz rēķiniem un citiem papīreļiem un to var mierīgi izmantot trešās personas.

Atbildēt

Cien (?) "cepts"

03.03.2011. 12:04

http://datubazes.wordpress.com/2011/03/02/atklata-vestule-centralajai-statistikas-parvaldei/

Ja jūs piekrītat Lapsam, tad man ir daži jautājumi:
Vai Jums ir pase?
Vai jūs zināt ar ko pase atšķiras no bankas kartes pin koda?
Kura ir tā robeža, kad jāsāk uztraukties par vārdu un darbu neatbilstību?
Kura ir tā robeža, kad piekļuve datiem ir nekaitīga/kaitīga
un visbeidzot:
Cik pamatota ir lielas naudas tērēšana, ja pats process pieļauj nederīgu datu iegūšanu?

Atbildēt

Ojārs=>Sieviete 03.03.2011. 00:29

03.03.2011. 12:00

Personas kodu ir iespējams nomainīt, neietverot tajā dzimšanas dienas datumu. Es tikai nezinu precīzi, kura iestāde no tām daudzajām Iekšlietu ministrijas PID, MID utml. par to atbild, taču tas teorētiski ir iespējams.

Atbildēt

cepts

03.03.2011. 11:56

Pirmo reizi piekrītu Lapsam.

Atbildēt

vēl

03.03.2011. 11:19

jebkuru, pat ļoti atmaskojošu rakstu, ļoti sabojā, ja kaut viens teikums ir uzrakstīts atklāti demagoģiski.
Rakstot par šo anketu lietu un veikt salīdzinājumus ar internetbanku kodu kartēm. pin kodiem un kodu kalkulatoriem ir IZCILI stulbi, kas liecina tikai par to, ka raksts ir domāts (nekā personīga) vidēja līmeņa mājsaimniecēm, kas ir ļoti tālu no visām IT/banku/drošības lietām.
Es ceru, ka PIETIEK.COM paši nav tik stulbi un saprot, ka reālajā dzīvē NAV NEVIENAS situācijas, kurās man būtu obligāti kādam jāatklāj savi pin un banku kodi, bet man NAV IESPĒJAMS neatklāt savus pasu datus ļoti daudziem cilvēkiem, bet ja es ļoti tos gribēšu turēt slepenībā.

Atbildēt

smart

03.03.2011. 11:18

Nu, valsts, kur ir TAVA atbildība? Atkal dubultā morāle?
P.s-Vai vēl vaininieki atrodas savā darbā?

Atbildēt

šoreiz garām

03.03.2011. 11:10

Lapsa - galvenais jau nav jautājums, vai kas slikts un cik slikts notiks, ja kāds šo iespēju izmantos. Šoreiz galvenā doma, kapēc tas aizgāja tik skaļi ir fakts, ka tas VISPĀR ir iespējams, pretēji iepriekš apgalvotajam, ka elekrtoniskā skaitīšana ir pilnīgi droša.
Un runa jau nav par tiem relatīvi nedaudzajiem numuru un pk komplektiem, kas atrodami googlē, problēma ir daudzajos simtos cilvēku, kam šie dati ir legāli pieejami. Tas, ka viņiem juridiski nav tiesību tos izmantot, neattaisno faktu, ka informācija IR pieejama trešajam personām. Un godīgi sakot, es šaubos, vai mūsu policija gribēs un varēs tikt līdz tam reālajam fiziskajam sliktajam cilvēciņm (kāda zilupes mobīlo telefonu veikala tirgonim), ja tas gribēs paspēlēties ar savā rīcībā esošajām ppasu kopijām. Un ja vēl viņš izrādīsies tik gudrs, ka zinās, ko nozīmē anonīmie proxy, un taml. lietas - ko tad?

Bet abstrahējoties no konkrētās tēmas - visu cieņu PIETIEK.COM, tā turpiniet. Pirms šī raksta uzrakstīšanas gan vajadzēja izlasīt Ginta Plivnas (tas neesmu es) atklāto vēstuli, tur daudz kas bija labi paskaidrots.

Atbildēt

Recenzents

03.03.2011. 10:36

Vai, Lapsa apraudājās, ka vienu iespējamo privātās dzīves bezmaksas infas pumpētavu piegrieza. Būs vien jāturpina maksāt visādiem Lursoftiem, lai dabūtu kaut ko, pārējo jau var piedomāt klāt. Tas, ka mūsu valsts pārvalde ir stulba vai korumpēta, skaidri zināms, tādēļ būtu labāk uzrakstījis par iepirkuma konkursu, kas šo "supersistēmu" CSP uztaisīja un par cik, kam viņi ir savējie un kāds no tā visa otkats. Tas būtu jautrāk.

Atbildēt

pārdevējai

03.03.2011. 10:23

Un vai zināt, ka firma, kurā strādājat, ir apliecinājusi Datu valsts inspekcijai, ka šādus datus uzglabās kā acurautu? Un vai zināt, kas firmai draud par to, ja tie noplūdīs?

Atbildēt

Bet

03.03.2011. 10:22

Ilmārs Poikāns jau tuvojas jūsu datiem!

Atbildēt

Cedgars Epeļs

03.03.2011. 10:11

-> Sievietei 03.03.2011. 00:29
Jā, diemžēl 1992. gadā tai vietā, lai paņemtu galvu rokās un izdomātu normālu savu personas identifikatora (koda) shēmu, bars tūdaliņu mutēm vaļā klausījās 'viedajos' rietumu 'konsultantu' padomos, kā rezultātā mums ir pusjukuša dāņa formula personas kodam. Zinot dzimšanas datumu, koda variantu ir mazāk par vienu tūkstoti, kas ir smieklīgi.

Atbildēt

Lapas:    2   1   

Jūsu vārds:

Komentāra teksts:

Seko mums

Iesūti ziņu
Mēs domājam, ka...

21

Mazie modulārie kodolreaktori (SMR) – sapņi un realitāte

FotoIgaunija plānojot būvēt divus līdz četrus, savukārt Polija pat 25 mazos kodolreaktorus. Presē bija pārmetumi, ka Latvija atpaliekot no kaimiņiem. Milzīga ažiotāža ap SMR tehnoloģijām un daudz cerību, taču realitāte ir tāda, kāda tā ir.
Lasīt visu...

21

“Iekļaujošas valodas ceļvedis” ir valodas manipulācija, kas deformē valodas struktūras un pasaules uztveri

FotoValsts valodas centra Latviešu valodas ekspertu komisija 2024. gada 10. aprīļa sēdē (protokola Nr. 4 4. §) izvērtēja Aigas Veckalnes apkopotos ieteikumus “Iekļaujošas valodas ceļvedis” un secināja, ka:
Lasīt visu...

21

Sāga par nogriezto ausi

FotoDomāju, visi, kas mazliet seko notikumiem pasaulē, zina, ka, aizturot aizdomās turamos par terora aktu “Crocus City Hall”, vienam no notvertajiem nogrieza ausi, iegrūžot to šim mutē. Šobrīd, kad pašmājās emocijas ir noplakušas, pievēršoties citiem asinsdarbiem uz grēcīgās zemītes, šo notikumu var mierīgāk izanalizēt. Uzreiz gribu pateikt, ka nekādu līdzjūtību pret jebkuriem teroristiem, lai kādi motīvi viņus nevadītu vai kādas sakrālas idejas šie nepaustu, es neizjūtu.
Lasīt visu...

15

Kad barbari un svoloči, ķengu portāli un vajātāju orda beigs uzbrukt sabiedriskajiem medijiem?

FotoEs zinu, mani bērni, mani jaunie draugi, mani ilggadējie žurnālista ceha biedri, arī jūs, vecās bekas no Latvijas Radio redakcionālās padomes, cik smagu profesiju, cik grūtu darbu esam izvēlējušies. Otru senāko amatu pasaulē.
Lasīt visu...

21

No strupceļa uz atdzimšanu

FotoDraugi un domubiedri! Mēs esam nacionālās atdzimšanas priekšvakarā! Un es zinu, ka daudzi šobrīd man nepiekritīs. Tik tiešām – brīžiem šķiet, ka ir sasniegts zemākais punkts valsts politikā. Tas, kā darbojas valdošie politiskie spēki, ne mazākajā mērā nepietuvojas nacionālisma pamatprincipiem. Liberālajā valsts politikā nevalda latvisks gars – šķiet, ka tajā gara nav vispār. Vien dreifējošs kuģis, ko saēd sarkanie sociālistu ķirmji un ko draud nogremdēt Austrumu skarbie vēji. Un tomēr – mēs esam nacionālās atdzimšanas priekšvakarā!
Lasīt visu...

21

Tabu jautājumi par Latvijas ekonomiku

FotoPēdējo gandrīz trīsdesmit gadu laikā Latvijas iekšzemes kopprodukts uz vienu iedzīvotāju salīdzināmajās cenās palielinājies vairāk nekā trīs reizes (runa ir par iekšzemes kopprodukta uz vienu iedzīvotāju pieaugumu, salīdzinot ar 1995. gadu. Pasaules Bankas dati). Tas ir iespaidīgs labklājības pieaugums. Taču šo sasniegumu aizēno mūsu ilgstoša atpalicība no kaimiņiem, neskatoties uz diezgan līdzīgām starta pozīcijām. Problēma nav tikai zemajos ienākumos. Kā to trāpīgi ievērojis ASV vēstnieks Latvijā, šodienas ģeopolitiskajā situācijā būtiska atpalicība no kaimiņiem arī ir nopietns drošības risks.
Lasīt visu...

12

Mediju diskusija Rīgas pilī atsedz līdz šim slēptās problēmas sabiedriskajos medijos

FotoPirmdien Rīgas pilī notikusī valsts prezidenta Edgara Rinkēviča rosinātā diskusija par sabiedrisko mediju nākotnes attīstību izrādījās negaidīti auglīga. Tiesa, nedaudz īpatnējā veidā. Tā ārkārtīgi tieši un nesaudzīgi atsedza tās problēmas sabiedriskajos medijos, kuras līdz šim bija sekmīgi apslēptas.
Lasīt visu...

21

„Sabiedriskie” mediji uzsāk atklātu konfrontāciju ar Latviju

Foto“Latvijas radio” redaktori un citi vadošie publicējuši atklāto vēstuli, kurā gaužas, ka apdraudēta vārda brīvība, ka soctīklos žurnālisti saņem asu kritiku, ka nevar brīvi turpināt, krievināt Latvijas mediju vidi. Šo pozīciju atbalstījusi arī Latvijas televīzija un virkne “pilnīgi neatkarīgo un analītisko” žurnālistu.
Lasīt visu...

12

Sabiedriskais medijs, plurālisms un demokrātija

FotoPirmkārt, mediji nav ceturtā vara, tā ir tā saucamā ceturtā vara. Ieskatāmies Satversmē un redzam, ka mums kā jau demokrātiskā valstī ir trīs varas atzari: likumdevējs, izpildvara un tiesu vara. Tā kā mūsu Satversme neskata medijus kā ceturto varu, tad žurnālistiem un mediju redaktoriem nevajadzētu izturēties tā, it kā viņi oficiāli valdītu, vēl vairāk – ka neviens nedrīkstētu viņus kritizēt par sliktu darbu, piemēram, par pārāk vienpusēju un tendenciozu nostāju notikumu, procesu un personu atainojumā.
Lasīt visu...

Lursoft
Iepriekšējie komentāri un viedokļi Foto

Atbalstiet mūsu runas brīvību, liedzot to citiem, kuru viedoklis nav ne pareizs, ne svarīgs!

Pēdējo nedēļu laikā Latvijā ir pastiprinājušās jau agrāk novērotas tendences, kas liecina...

Foto

Prezidenta Makrona paziņojumi paver jaunas politikas iespēju

Jāsaka, ka Francijas prezidenta Makrona pēdējo nedēļu paziņojumi attiecībā uz iespējamo spēku izvietošanu Ukrainā, kā arī vārdu apmaiņa ar...

Foto

Labā un ļaunā saknes

Ādolfs Hitlers, atbildot uz žurnālista jautājumu, kāpēc viņu ievēl arvien vairāk un vairāk cilvēku, atbildēja: "Viņi mani izvēlas, jo kaut kur dziļi...

Foto

Krišjāņa Kariņa Briseles scenārija psiholoģiskā kļūda

Tieši pirms Lieldienu brīvdienām Latvijas politisko dzīvi satricināja vietējas nozīmes polittrīce – no amata atkāpās ārlietu ministrs Krišjānis Kariņš. Tas...

Foto

Nelāgi sanācis IRšiem...

Pirms kāda laiciņa rakstīju, ka abonējamais reklāmas buklets “IR” sācis interesēties par Ogres novadā nodarbinātajiem maniem domubiedriem. Tagad “sensacionālais” raksts beidzot ir iznācis...

Foto

Lieldienas ir labākā atbilde dzīves krīzēm

Lieldienas ir labākā atbilde dzīves krīzēm. Īpaši šobrīd, kad krīžu daudzums pats jau ir pietuvojies krīzes līmenim – politiskā krīze,...

Foto

„Slikto” valodu vaininieki

Krievu valodas noturībā Latvijā vainojami nevis krievi, bet latvieši, un tā ir mūsu, nevis krievu mentalitātes īpašība, kas ar kaimiņu liek runāt viņa...

Foto

Seksuālo attiecību svārsts. Tuvojamies vīriešu ierobežošanas ekstrēmam

Tieslietu ministre Inese Lībiņa-Egnere ir rosinājusi noteikt kriminālatbildību par seksuālu uzmākšanos. “Seksuālā uzmākšanās ir cilvēka cieņas aizskaršana. Tā aptver...

Foto

Nē seksuālai vardarbībai!

Izskatās, ka ejam uz to, ka vīrietis ar sievieti varēs iepazīties un ielaisties tikai tad, ja neviens nav ar citu, ja tas notiek...