Quo vadis, Rail Baltica?
Ivars Zariņš, Saeimas Tautsaimniecības komisijas loceklis · 04.03.2015. · Komentāri (0)
Rādīt komentārus, sākot ar: pirmo | pēdējo
kur
13.03.2015. 16:23kur nemt petijumu? shīs 30 lapas? http://www.sam.gov.lv/images/modules/items/PDF/item_3187_Rail_Baltica_Final_Report_Executive_Summary_31_05_11_FINAL_v2_LV.pdf
08.03.2015. 14:06
»
darmfis
mālos risināts vizmaz varēs no dienes ta latvāņu aizmukt ātrāk prom uz eiropu un tad ar čarteri uz maskavu maisīt daivas
dumš kā zābaks.
darmfis
08.03.2015. 13:20mālos risināts vizmaz varēs no dienes ta latvāņu aizmukt ātrāk prom uz eiropu un tad ar čarteri uz maskavu maisīt daivas ... .
darmfis
08.03.2015. 13:20»
pēteris
Pret dzelzceļu ir krivijas pakalpiņi jo viņi ļoti labi saprot ka tas ir stratēģiski svarīgi baltijai komflikta gadījumā eiropas ātrās reaģēšanas spēku pārvietošanai
mālos risināts vizmaz varēs no dienes ta latvāņu aizmukt ātrāk prom uz eiropu un tad ar čarteri uz maskavu maisīt daivas ...
Kirbis
07.03.2015. 16:50Kas mani nebeidz pārsteigt - vai ikviena lielprojekta sabiedriskās apspriešanas sakarā - totāla ierēdņu, atbildīgo specialistu neprasme komunicēt "cilvēciskā" valodā ar tiem, kuru intereses, ikdienas dzīvi ietekmēs iecerētie projekti. Vel vairāk rada neizpratni fakts, ka neraugoties uz neskaitāmu ierēdņu, specialistu utt. apmācību kursos par bargu naudu krīzes menedžmenta, komunikācijas stratēģiju ar sabiedrību utml. jautājumos, ikdienas praksē medijos nākās pārliecināties, ka čiks vien no tā visa ir sanācis. Un, diemžēl, Rail Baltica sabiedriskās apspriešanas gaita ir spilgts piemērs tam.
Uldis Sēne
05.03.2015. 13:52Pievienojos autora domu gājienam. No vienas puses, man nebūtu nekas iebilstams par ātru pasažieru dzelzsceļu ar Eiropu, protams, ja vien parasts mirstīgais var atļauties iegādāties biļeti, taču, no otras puses - ja reiz Latvija nekāda dižā ieguvēja no projekta nebūs, tad būtu tikai pašsapratami, ja teju vai visus izdevumus apmaksātu leiši un igauņi, kas būs ieguvēji.
Bet pētījums patiešām nav uzskatāms par nopietnu, ja jau elementārajā matemātikā ar noapaļošanu tiek pieļauta apzināta vai arī neizglītotības iemesla kļūda.
05.03.2015. 01:09
»
famdgis
pašiem savs dzelzsceļš uz nekurieni palīdzēs tieši pālaist krīzi un novērsīs kara riskus daudzus
dumš kā zābaks.
famdgis
04.03.2015. 23:59pašiem savs dzelzsceļš uz nekurieni palīdzēs tieši pālaist krīzi un novērsīs kara riskus daudzus ... .
famdgis
04.03.2015. 23:58»
Vispār jau
pilnīgi piekrītu. Nekas mums nav vajadzīgs. Nevajadzēja celulozes rūpnīcu, nevajag arī ēku siltināšanas rūpnīcu. Pat lielākas cūku fermas, kur nu vēl Rail balticu...
pašiem savs dzelzsceļš uz nekurieni palīdzēs tieši pālaist krīzi un novērsīs kara riskus daudzus ...
:))
04.03.2015. 22:16»
hm
Lielā mērā jāpievienojas Zariņa rakstītajam, taču...
kā tu domā, kurš pirmais uztaisīs šo austrumu koridoru. Mēs vai Leiši, kuriem jau būs Kauņas-Viļņas atzars. Bet mums nebūs naudas, lai uzturētu pat esošo!.... :))
Vo
04.03.2015. 20:53»
pēteris
Pret dzelzceļu ir krivijas pakalpiņi jo viņi ļoti labi saprot ka tas ir stratēģiski svarīgi baltijai komflikta gadījumā eiropas ātrās reaģēšanas spēku pārvietošanai
Lai, likvidētu šo "stratēģiski svarīgo" dzelzceļu pietiek ar divām raķetītēm un ātrās reaģēšanas spēki varēs čāpot kājām. Nav jau vecie laiki, kad diversanti, kas spridzināja dzelzsceļus bija ar izpletņiem nakti no lidmašīnām jānomet. Bez tam, šeit Latvijā ir pietiekoši daudz ar krievu specdienestiem saistīto piektās kolonas vīriņu, kuri lēnā garā to dzelzceļu var nomīnēt kaut vai šodien, ja tāds būtu un vajadzīgajā brīdī uzpert gaisā.
04.03.2015. 20:53
»
pēteris
Pret dzelzceļu ir krivijas pakalpiņi jo viņi ļoti labi saprot ka tas ir stratēģiski svarīgi baltijai komflikta gadījumā eiropas ātrās reaģēšanas spēku pārvietošanai
dumš kā zābaks.
nu tak
04.03.2015. 20:52»
zariņa govs
Runa šajā gadījumā ir par relativitāti. Ja Rail Baltica Latvijā izmaksā EUR 1.27 mlrd, no kuriem ES sedz 85%, tad sanāk, ka Latvijas investīcijas ir ~2 gadu Rīgas Satiksmes dotāciju apmērā. Piedodiet, bet kurš gan no šiem diviem - ātrgaitas dzelzceļa savienojums ar Eiropu vai Rīgas Satiksme - ir neiedomājami...
abi labi - bāz tik maisā.
Vispār jau
04.03.2015. 20:24pilnīgi piekrītu. Nekas mums nav vajadzīgs. Nevajadzēja celulozes rūpnīcu, nevajag arī ēku siltināšanas rūpnīcu. Pat lielākas cūku fermas, kur nu vēl Rail balticu.
Lai citas valstis saražo un visus mēslus, kas rodas patur savā teritorijā. Mēs arī no ES subsīdijām un pabalstiem varam padzīvot.
zariņa govs
04.03.2015. 19:41»
bs
Pats esi populists un demagogs.Tas,ka Zariņa partijas biedri zog Rīgas Satiksmē nenozīmē,ka jāpieļauj kārtējā nevajadzīgā megabūve kur baroties koalīcijas bāleliņiem
Runa šajā gadījumā ir par relativitāti. Ja Rail Baltica Latvijā izmaksā EUR 1.27 mlrd, no kuriem ES sedz 85%, tad sanāk, ka Latvijas investīcijas ir ~2 gadu Rīgas Satiksmes dotāciju apmērā. Piedodiet, bet kurš gan no šiem diviem - ātrgaitas dzelzceļa savienojums ar Eiropu vai Rīgas Satiksme - ir neiedomājami dārgs?
pēteris
04.03.2015. 19:28Pret dzelzceļu ir krivijas pakalpiņi jo viņi ļoti labi saprot ka tas ir stratēģiski svarīgi baltijai komflikta gadījumā eiropas ātrās reaģēšanas spēku pārvietošanai.
bs
04.03.2015. 19:22»
zariņa govs
Ja par neiepīkstēšanos rakstītu skolnieks Feģa, viņam neko nevarētu pārmest - visdrīzāk pat paslavēt. Ja par neiepīkstēšanos raksta Saeimas deputāts, tad jautājums - kur gan jūs, cienītais, bijāt ātrāk? Vai tad jūsu viens no primārajiem uzdevumiem nav "pīkstēt", kad runa ir par valsts interesēm? Liekulis...
Pats esi populists un demagogs.Tas,ka Zariņa partijas biedri zog Rīgas Satiksmē nenozīmē,ka jāpieļauj kārtējā nevajadzīgā megabūve kur baroties koalīcijas bāleliņiem.
hm
04.03.2015. 19:12Lielā mērā jāpievienojas Zariņa rakstītajam, taču ...
1) ja šo dzelzceļa līniju perspektīvē izdotos savienot ar līniju Maskava - Ķīna, tā varētu pelnīt ar ķīnas preču pārvadājumiem. Tikai, kā savienot, kā un vai tas iespējams. Mums šajā projektā vajadzētu pieslēgties ar savu un plašāku redzējumu, nevis provinciāli lemtu - jā/nē.
2)Miljards tiks ieguldīts uzbērumos, dz. betonā un metālā.. Projektējot būtu saprātīgi dot uzdevumu, kas atbild uz jautājumu, ko darīsim, ja trase nesīs zaudējumus. Kā varam izmantot uzbūvēto? Kuros posmos uz uzbēruma izveidot autoceļus, kurām inženierbūvēm piesaistīt citu funkciju, kuras nojaukt ....
Miljards - var nebūt, bet var arī būt slikti, kā pratīsim to izlietot.
zariņa govs
04.03.2015. 18:57Ja par neiepīkstēšanos rakstītu skolnieks Feģa, viņam neko nevarētu pārmest - visdrīzāk pat paslavēt. Ja par neiepīkstēšanos raksta Saeimas deputāts, tad jautājums - kur gan jūs, cienītais, bijāt ātrāk? Vai tad jūsu viens no primārajiem uzdevumiem nav "pīkstēt", kad runa ir par valsts interesēm? Liekulis un populists tu esi, Zariņ, vairāk nekas.
Papildus, fascinē, protams, arī izcili rūpīgā noapaļošanas analīze - ja nebija kur citur piesieties, tad rindkopu var uzrakstīt arī par to. Starp citu, Zariņ, varbūt uzraksti līdzīgu "analīzi" par to, kurā caurumā iekrīt tie nepilni 95 miljoni eiro, kurus subsīdijās saņem tavas partijas kūrētā Rīgas Satiksme? Vai RS pirms tramvaju iepirkuma izanalizēja, kādi būs zaudējumi auto un degvielas tirdzniecības, un autoservisu sektoram? Nē? Nemaz neanalizēja un nepieminēja šo NEGATĪVO faktoru? Kādas šausmas! Kāda tendencioza pieeja!
Nujā, un ģeopolitiskais aspekts mums galīgi nav svarīgs - to var "izanalizēt", pieminot vienā teikumā. Vienkārši ģeniāli.
Ilvars
04.03.2015. 17:47»
Laba dzeja, lumpeni vienotiba un korumpeti ASV pudeli,-sorosidi policija,tiesa perkama,(grutup kafijota,Strazds.)
nezinītis
04.03.2015. 17:38Izskatās, ka nauda projekta realizācijā lielā mērā ies no Latvijas prom, jo tādas būves kā paredzēto tuneli zem āgenskalna un dzelzceļa būves vispār te būvēt nav nevienam pieredzes, tātad - nāks būvēt poļi, zviedri u.c.
Kopumā visai normāla analīze šajā rakstā Zariņam padevusies.
Neredzu samērīgu atdevi pret ieguldījumiem un zaudējumiem Latvijai no šā projekta.
Edge
04.03.2015. 17:36»
Žulis
Šis Rail Baltica Latvijai ir šausmīgi vajadzīgs...
Rail Baltic visu (gandrīz visu) sakāretos!
Te viens otrs domā ar to pašu galu, ar kuru domāja auseklīši, kas puķes audzēja, lai pēc desām nebrauktu:
"Tobrīd, 1990.gada 4.maijā, deviņi no desmit latviešiem cerēja, ka neatkarība pati par sevi atrisinās visas problēmas."
4.maija brīvības un neatkarības sajūsma. Kur tā pazaudēta? http://www.lvportals.lv/visi/viedokli/262637-4maija-brivibas-un-neatkaribas-sajusma-kur-ta-pazaudeta/
Žulis
04.03.2015. 17:12Šis Rail Baltica Latvijai ir šausmīgi vajadzīgs:))
Piemēram, latvieši varēs aizbraukt uz Lietuvu, Poliju vai Vāciju pēc gaļas vai desām.( Kādreiz, padomju laikā, mēs tā braucām uz Igauniju.) Arī augļus no Eirpas uz Latviju varēs ātrāk atvest un līdz ar to, tie būs svaigāki.
Vēl cits piemērs: Tagad daudzi latvieši dzīvo un strādā Vācijā. Kad tiks izbūvēts tas dzelzsceļs, tad latvieši varēs dzīvot Latvijā, bet darbā braukt uz Vāciju. Notiks kolosāla reemigrācija!
Vairāk gan nekādu citu izdevīgumu es nezinu. Bet arī šie ieguvumi ir to vērts, lai tiem ziedotu kādus miljardus. Ak tā, kad būs tas dzelzsceļs izbūvēts, arī visas slimnīcas Latvijā varēsim likvidēt (priekš tām mums tāpat līdzekļu nepietiek). Vajadzības gadījumā slimnieki varēs iekāpt vilcienā un ērti aizbraukt uz slimnīcām citās valstīs.
nauda rada naudu
04.03.2015. 16:34Lielākais labums - pamatīgi pieaugs IKP un tieši tāpēc Latvijas armija saņems vairāk naudas!