Sākums Kas mēs esam Kontakti Jūsu ieteikumi un jautājumi Reklāma Mobilā

Pievienot komentāru

Lapas:    2   1   



Rādīt komentārus, sākot ar: pirmo | pēdējo

Nogalim

09.02.2016. 13:11

»

Čangaļu duņķai

Kāpēc latviešiem Rīgā (un jebkurā citā Latvijas vietā) jāklausās krievu valodu? Lai krievu valoda skan tikai un vienīgi Krievijā - sātā pie krieviem! Varu saderēt, ka čangaļu duņķa sātā klausās krievu hitu radio, skatās Krievijas TV un par prezidentu sauc Putinu Huilo. Tas ir nožēlojami, bet daudzi ...


Jūs gan tiešām esat nogalis, nodegulis, kas nekam derīgs - tāda apm. ir Jūsu lietotā apsaukāšanās vārda nozīme. Tādas etniskās grupas čangaļi nav. Palasiet "Mērnieku laikus" - Čangaliena nebija Latgalē. Un papētiet, cik Vidzemes, Zemgales, Kurzemes latviešu ir dažādos laika posmos pārkrievojušies, cik par pareizticīgajiem kļuvuši.

Atbildēt

Fedja kā fedja

09.02.2016. 13:08

»

fedja

Ja vēlamies popularizēt viena Latvijas novada valodu ,tad nepieciešams prast šo latgaļu valodu.Pagaidām klausoties šķiet ,ka Latgales katrā stūrī runā citādā latgaļu valodā.Lielāko tiesu izkropļotā latvie;su valodā ar spēcīgu krievu un ,varbūt, arī poļu valodas iespaidu kā kolonizācijas sekas.Secinājums...


Ja nav sajēgas par to, kas ir valoda, kas žargons, kur ir un kur nav krievu valodas akcents, tad ieteiktu pirms rakstīšanas palasīt par šiem jautājumiem. Latgalē (tāpat kā visā Latvijā) cilvēki runā savā dzimtajā izloksnē (ja nav atteikušies no tās), bet normēta un kopta ir rakstu valoda, kas, tāpat kā latviešu standartvaloda ir virsdialektāla.

Atbildēt

t.s. latgalītei

09.02.2016. 13:04

»

.

Žāl man Tevis... Nu tīsys žāl


Kundzeit bez sakņu! Nav taida latgaļu dialekta. Kuorteigs školāns tū zyna jau pamatškolā.
Ir augšzemnīku dialekts i latgalīšu rokstu volūda.
Jiusim tok ir moti iz golvys? Ka saceišu, ka navā, Jius sauksit, ka tī ir maly. Tai i ar tū latgaļu dialektu - maly. Muote tok mozu vuicēja, ka maluot nadreikst?

Atbildēt

Austra

04.02.2016. 00:06

»

Zz

Es pat tik nedotu. Besii kad dzirdu to valodu .... lai klausaas sava Latgaleee to burkshkjeshanu


Lasiet grāmatas par Latgali, tās vēsturi,kultūras darbiniekiem,latgaliešu valodu,jo tai piešķirts 2010.gadā starptautiskais ISO kods -LTG.Cieniet !!!

Atbildēt

Austra

03.02.2016. 23:54

»

Latgales patriots

Šiem latgaliešu klaigātājiem vajadzētu reiz rimties un saprast, ka ir tikai latgaliešu dialekts, nevis valoda. Latvijā ir tikai viena latviešu valodu, un darīsim visu, lai to stiprinātu. Ar klaigāšanu par latgaliešu apspiešanu tikai kaitējam Latvijai un visvairāk tieši Latgalei, jo atvieglojam putiniešu...


Kā rakstīts Rezeknes Augstskolas izdotajā enc.2012.gadā,latgaliešu valodai ir piešķirts starpt.ISO(LTG)kods(372.lpp.).Kā Latvijas,tā arī ārzemju valodnieki atzīst latgaliešu kā atsevišķu valodu(Breidaks, Leikuma,Andronovs,Toporovs,R.Ekerts.Nau u.c.).Ar cieņu jāizturas pret jebkuru valodu,arī pret latgaliešu valodu,jo šajā valodā ir rakstījuši vairāk nekā 100 rakstnieku un dzejnieku,tai skaitā J.Pliekšāns,t.i.,Rainis,izdotas vārdnīcas,gramatikas grāmatas,ābeces utt.

Atbildēt

Austra

03.02.2016. 23:34

»

Zz

Es pat tik nedotu. Besii kad dzirdu to valodu .... lai klausaas sava Latgaleee to burkshkjeshanu


Latgaliešu valodai ir piešķirts 2010.gadā starpt.kods(LTG)-skat.Latgolys enciklopēdiju 1.un 2.daļu latgaliešu ,krievu un angļu valodā,875lpp.,izd.Rēzeknes Augstskola.

Atbildēt

hm

30.01.2016. 21:29

»

Zz

Es pat tik nedotu. Besii kad dzirdu to valodu .... lai klausaas sava Latgaleee to burkshkjeshanu


ZZ - tu esi tipisks čiuļu šovinists, kurš ienīst savas tautas vecākā zara jeb Latgales latviešu kultūru un valodu. Un varu saderēt, ka tev rados ir latgalieši; iespējams, ka tavs tēvs vai māte ir no Latgales; iespējams, kaimiņu bērni par tevi bērnībā smējās un tagad atriebies visam latgaliskajam.

Atbildēt

Zz

30.01.2016. 20:30

Es pat tik nedotu. Besii kad dzirdu to valodu .... lai klausaas sava Latgaleee to burkshkjeshanu

Atbildēt

nav atsevišķu latviešu un latgaliešu valodu !

28.01.2016. 19:39

IR 2 DIALEKTI !
.
TAGAD PAR
VALSTS VALODU
IR PIEŅEMTS
NELATGALIEŠU
DIALEKTS,
BET VARĒJA BŪT
ARĪ OTRĀDI !!!
/
LATVIJAS SADALĪŠANA
VALODĀS IR
LATVIJAS VIENOTĪBAS
ŠĶELŠANA
UN TIKAI !!!
/
KAIMIŅVALSTS
CENŠAS !!!

Atbildēt

tauta

27.01.2016. 20:18

Portālā manabalss.lv 23. janvārī tika savākti pirmie 1000 paraksti par referenduma ierosināšanu sakarā ar Eiropas Savienības uzspiesto imigrāciju.
Parakstu vākšana manabalss.lv uzsākta pēc Rīcības partijas valdes priekšsēdētāja Normunda Grostiņa iniciatīvas. Ja iniciatīvu atbalstīs 10 000 Latvijas pilsoņu, tā tiks izskatīta Saeimā.
Iepriekš Normunda Grostiņa iesniegtā iniciatīva par PVN samazināšanu pārtikai manabalss.lv ieguva ap 15 000 pilsoņu atbalstu un tika ilgstoši izskatīta Saeimā, tā tuvinot sabiedrības interesēm atbilstošu risinājumu nākotnē.
Par referenduma rīkošanu sakarā ar ES uzspiesto imigrāciju iespējams nobalsot te: http://manabalss.lv/i/890
Sagatavoja Latvijas Nākotnes Institūts

Atbildēt

27.01.2016. 11:58

Totāla atpalicība! Kāpēc nav iedalīts laiks arābu valodas mācīšanai? Varētu noklausīties, ko plāno teroristi.

Kā gan Godmane uzzinās, ko vēlas jauneklīgie musulmaņi no viņas?

Atbildēt

fedja

27.01.2016. 10:47

Ja vēlamies popularizēt viena Latvijas novada valodu ,tad nepieciešams prast šo latgaļu valodu.Pagaidām klausoties šķiet ,ka Latgales katrā stūrī runā citādā latgaļu valodā.Lielāko tiesu izkropļotā latvie;su valodā ar spēcīgu krievu un ,varbūt, arī poļu valodas iespaidu kā kolonizācijas sekas.Secinājums,lai runātu latgaļu valodā un to propagandēdu Latvijas galvenajos masu mēdijos,vispirms jāprot latgaliešu valoda.Citādi sanāks viena liela Bābēle ,ja katrs novads sāks runāt savā žargonā.

Atbildēt

mossad

27.01.2016. 10:22

»

cik

sekundes lībiešu valodā


30. gadu presē ir ļoti skaidra ziņa, ka līvi ir IGAUŅU (!) piektā kolonna Latvijā, drauds valstij un attiecīgi kā tāds arī jāmenedžē. Varam apsveikt sevi, šo draudu esam novērsuši (vētraini applausi). Karma, protams ir viltniece. Grābstījās latvieši ap neeksistējošu problēmu, dabūja arī 5 kolonnu padomju laikos.

Atbildēt

Čiuļu šovinistiem un škeltniekiem jādod pa purnu!

27.01.2016. 00:10

»

cik

sekundes lībiešu valodā


Tas ir nožēlojami, bet ne cik! Latvijā dzīvo 2 tautas: latvieši un līvi, bet līviem radio un TV ir paredzētas 0 sekundes. Normāli būtu, ka līviem būtu vismaz 2 stundas dienā.
Pagājuša gadsimta 30.gados ulmanisti un čiuļu šovinisti no visām pusēm brēca, ka nav tādas līvu tautas un valodas, ka līvi ir jāasimilē un jāpārlatvisko, ka līvi kā separātisti ir šķeltnieki un Maskavas roka.
Kad līvi ir iznīcināti - nu čiuļu šovinisti ķeras pie latgaļu iznīcināšanas.

Atbildēt

cik

26.01.2016. 23:42

sekundes lībiešu valodā?

Atbildēt

"draugim" ciulim

26.01.2016. 23:32

Čiuļi, čiuli naej tyuvļi, dabuosi ar pupu ķiuli....

Atbildēt

Čangaļu duņķai

26.01.2016. 21:15

»

Latgalīte

Runoj sovā sātā, bet Reigā as nagribu klauseitīs Latgaļu dialektu. Gūds un slava, bet sovā sātā


Kāpēc latviešiem Rīgā (un jebkurā citā Latvijas vietā) jāklausās krievu valodu? Lai krievu valoda skan tikai un vienīgi Krievijā - sātā pie krieviem! Varu saderēt, ka čangaļu duņķa sātā klausās krievu hitu radio, skatās Krievijas TV un par prezidentu sauc Putinu Huilo. Tas ir nožēlojami, bet daudzi čangaļi un Latgales latvieši brīvprātīgi paliek par krieviem, bet nevis turās pie latgaliskuma; pie latgaliskuma negrib turēties, jo čiuļu šovinisti šos izsmej.

Atbildēt

Latgalīte

26.01.2016. 21:02

Runoj sovā sātā, bet Reigā as nagribu klauseitīs Latgaļu dialektu. Gūds un slava, bet sovā sātā.

Atbildēt

NEPLP rusificē Latgali. Čiuļi pipši saka - viss OK!

26.01.2016. 18:57

Nacionālā elektronisko plašsaziņas līdzekļu padome (NEPLP) izsludināja konkursus par raidījumu veidošanu latviešu valodā un krievu valodās 2016.gadā Latgales reģionālajos un vietējos elektroniskajos plašsaziņas līdzekļos. Par vairāk nekā simt tūkstošiem eiro iecerēta sabiedriski politisku raidījumu veidošana.

NEPLP informēja, ka televīzijas raidījumu veidošanai latviski vai latgaliski paredzētais finansējums ir 35 571 eiro. Savukārt konkursā raidījumiem krievu valodā finansējums ir 20 tūkstoši eiro TV raidījumu veidošanai un 51 tūkstotis eiro – radio raidījumiem.

p.s. Tā ir diskriminācija - krieviem dod 2 reizes vairāk naudas kā latviešiem. Čiuļu pipši un čiuļu deģenerāti var priecāties - krievu valoda pamazām kļūst par regionālo valodu Latgalē.

Atbildēt

Čiuļu šovinistiem un škeltniekiem jādod pa purnu!

26.01.2016. 17:42

»

slida

Tas ir dialekts, nevis valoda. Ja sabiedriskie mediji kaut kāda spiediena dēļ atļaujas ēterā palaist vienu raidījumu kādā dialektā, jābūt līdzvērtīgiem raidījumiem pārējos dialektos. Latvijas radio tā sauktais raidījums "Kalna sēta" nav ne saprotams, ne profesionāls no žurnālistikas viedokļa...


Uz priekšu! Es esmu par raidījumiem ventiņu, dundžinu, piebaldzēnu, sēļu, malēniešu un citās mēlēs/novada valodās/dialektos! Tikai čiuļu pipši visu ir nonivelējuši - nav vairs Latvijā cilvēku, kuri spētu iekš radio un TV vadīt raidījumus citās izlosknēs. Čiuļu pipši visu laiku ir aprējuši atšķirīgo latviešu tautā un šī iemesla dēļ pēdējo 20-30 gados šis atšķirīgais ir pamatīgi panīcis.
P.S. Ventspilī muzejā ir ventiņu "istaba". Ja nemalodas, tad tur vadītāja ir tāda Anna. Viņa ar tūristiem runā ventiņu mēlē. Bet izrādās, ka Anna Ventspilī ir ieprecējusies no Latgales. Un viņa teica, ka runā ventiņiski, jo vietējie ventspilnieki vairs ventiņu valodu neprot. Annai ventiņu mēli iemācīja vīra māte.
P.S.S. Protams čiuļu pipši turpinās brēkt - viena valsts, viena valoda, viens fīrers (Raivis Dzintars?)

Atbildēt

Čiļu šovinistiem un škeltniekiem jādod pa purnu!

26.01.2016. 17:33

»

pilnīgi piekrītu

Pareizi teikts! Un paldies, ka to raksta cilvēks, kas pats ir latgalietis pēc savas izcelsmes. Citādi sanāk tā- ir loģiski, ka valsts ir vienota, un ir savas iespēju robežas (citur- ekonomiskās, mums, piemēram, vienkārši - cilvēku skaits ir ļoti mazs), robežas tam, ciktāl kādā valstī, kādā oficiālās...


Ja ir viena valsts, tad kāpēc ir skolas krievu valodā? Kāpēc ir valsts finansēta TV krieviski? Kāpēc valsts finansē krievu radio?
Eh, jūs, čiuļi pipši - jūs pat krievu Ušakovu esiet ievēlējuši par latviešu valsts galvaspilsētas mēru.
Un kas ir latvietis Belte, kurš priekš krievu TV un radio dienā ir atvēlējis 5 stundas??? Nē, tak ne jau Maskavas roka un Krievijas ietekmes aģents - latvietis Belte var būt tikai goda vīrs?! Bet to, ka Maskavas roka un Krievijas ietekmes aģenti ir latgalieši - to bez jebkādiem argumentiem un pierādījumiem tikai bezsmadzeņu čiuļi var izdomāt.
P.S. Visvairāk latgaliksumu noliedz Rīgā dzīvojošie latgaliešu pēcteči. Tā viņi cer iekļūt īsto rīdzinieku kārtā. Bet tie, kuri nemīl to savas tautas daļu, kas dzīvo Latgalē un runā no rīdziniekim atšķirigā valodā - tieši tie ir tautas šķeltnieki un latviskuma iznīcinātāji, jo latgaliskums ir reģionāla latviskuma forma.

Atbildēt

pilnīgi piekrītu

26.01.2016. 15:13

»

Latgales patriots

Šiem latgaliešu klaigātājiem vajadzētu reiz rimties un saprast, ka ir tikai latgaliešu dialekts, nevis valoda. Latvijā ir tikai viena latviešu valodu, un darīsim visu, lai to stiprinātu. Ar klaigāšanu par latgaliešu apspiešanu tikai kaitējam Latvijai un visvairāk tieši Latgalei, jo atvieglojam putiniešu...


Pareizi teikts! Un paldies, ka to raksta cilvēks, kas pats ir latgalietis pēc savas izcelsmes. Citādi sanāk tā- ir loģiski, ka valsts ir vienota, un ir savas iespēju robežas (citur- ekonomiskās, mums, piemēram, vienkārši - cilvēku skaits ir ļoti mazs), robežas tam, ciktāl kādā valstī, kādā oficiālās valodas lietotāju kopumā ir iespējams nodarboties ar, atvainojiet "nieku tamborēšanu un sīciņ sīku sadalīšanos pa dialektiem, to sīkākiem iedalījumiem, tīri vai līdz tam, ka ikvienā ģimenē tā runa ir nedaudz citādāka). Nodarboties ar tādu pētīšanu un kopšanu - tā ir patiesām ļoti lielu un ļoti bagātu nāciju bagāta (neteikšu- izklaide, teikšu - laika aizpildīšana un resursu izmantošana. Intelektuālo resursu šajā gadījumā). Bet, ja rakstām, ka nevajag visu pārlatgaliskot (dublēt latgaliski. Pirms vēl trīskāršoja, četrkāršojam- pa kurzemnieciskam, pa ventinu iz;loksnes drupatiņām arī, un arī rīdziniekiem ir savas īpatnības dažos valodas sīkumos), tad uzreiz latgalieši jūtas apvainoti. Neviens negrib apvainot latgaliešus. Vienkārši- mums ir Viena Valsts. Un nevajag niekoties, kad tik daudzi cilvēki nespēj pareizi runāt un rakstīt standarta variant, lai nebīūtu kļūdu.

Atbildēt

lg

26.01.2016. 14:43

Latgaliešu valoda ir VALSTS APSTIPRINĀTS latviešu valodas veids, lasiet un raudiet, izloksnēs un dialektos iestrēgušie: http://likumi.lv/doc.php?id=164904

Atbildēt

slida

26.01.2016. 11:55

Tas ir dialekts, nevis valoda. Ja sabiedriskie mediji kaut kāda spiediena dēļ atļaujas ēterā palaist vienu raidījumu kādā dialektā, jābūt līdzvērtīgiem raidījumiem pārējos dialektos. Latvijas radio tā sauktais raidījums "Kalna sēta" nav ne saprotams, ne profesionāls no žurnālistikas viedokļa

Atbildēt

Balts etniskais

26.01.2016. 09:21

K veidojās Latgauļu izruna? Bija tāda Obru cilts un bija Malēniešu baltu daļa. No šī "mistrojuma" izveidojās Letgaļu baltu novads, cilts!
Tad, kad okupēja Latgali, Latviju, Letgaļi pameta savas mājas 85% un glābās Kurzemē,Zemgalē, Vidzemē un lielako ties Rīga un Rīgas aprinķī. Vairs nerunāja Letgaļu izloksmē, lai viņus neatšifrētu. Jo, nezinu kad, bija nesaprašanās starp ČANGAĻIM UN ČIVĻIEM! Pēc 1991. gada maz kas atguva savas pamestās zemes Latgalē. Maz kas atgriezās sava etniskajā roģinā. Tur tagad ir pilns ar krievvalodīgiem, nākošiem Čangaļiem. Ja jau Letgaļi esiet tadi patrioti, tad lūdzu, atgūstiet savas pamestās mājas, attīstiet savu novadu Latgali!
Lai to izdarītu, ir jālikvidē Latvijā "Plitbirojs" kuru ar jūsu pašu svētību tika izveidots Latvijā un pastāv līdz šai dienai! Un tad atjaunosies jūsu valodas Letgaļu izloksne pati no sevis! Patreiz Daugavpilī un pārejās lielākās pilsētās, tai skaitā arī Rīgā, pārsvarā ir dzirdama okupantu, krievu valoda. Kuri netaisās runāt Latvijas valsts valodā, LATVIEŠU! Tā kā netaisiet "sūdus" sev Čangaļiem un mums Čivļiem! Mūsu latvijas cilts māte ir LOTA nevis kā katoļi izdomāja Māra. Lasiet patieso vēsturi! Jo mēs, Baltu cilts esam vieni no vecākā Āriešu ciltīm virs šīs zemeslodes! Kaut gan mūsu baltu senvēsturi zog Rusi, un pārejā Eiropas Gudrīši.

Atbildēt

Robis

26.01.2016. 00:25

Kāpēc latgaļi ir privilēģētāki par ventiņiem, suitiem, malēniešiem vai sēļiem? Bet tas, ka LTV vispār par maz ir raidījumu par Latviju un latviešiem, tas gan ir fakts.

Atbildēt

Marija

25.01.2016. 23:45

Cik latgaliešu un tik valodu. Ko jūs te kuļaties. Ko vienā sādžā runā, otra pusi nesaprot. Rakstu valodu vispār ne izlasīt, ne saprast. PIETIEK šķelt tautu pēc SaSkaņas - SS partijas, mūs tā maz. Sevišķi kā parādās kāda personība dienasgaismā, tā nomelno "troļļi"kopā ar pašiem latviešiem.
Man uzdod jautājumu, pareizāk, saka - Āboltiņa slikta, Vienotība slikta utt. Atbildu, jā slikta, bet pasaki kura partija labāka, ko labāku izdarīja NA, izņemot plātīšanos ar latvietību un demogrāfiju, ar Maksātnespējas haizzivīm, un ko labāku izdarīja veco ļaužu pansionāta komunisti - ZZS? Un mute ciet.
Tā ka nevajag nomelnot un nevajag ļauties.Mums jāturas kopā.

Atbildēt

Vārds

25.01.2016. 23:28

Pseidocīņa par latgaļu valodu patiesībā ir krievvalodīgo trojas zirgs, lai ļautu atstāt raidījumus un radio krievu valodā. Neuzķeraties uz šiem trikiem.

Atbildēt

Letgalls

25.01.2016. 23:23

Letgalu valoda ir vistuvak Baltu tautas valodai (pirmvaloda jeb protovaloda), ari lietuviesu valoda ir loti tuva letgalu valodai. Pec butibas letgalu valoda ir tikai dialekts gan latviesu valodas, gan leisu, gan prusu. Ta ir viena valoda, bet sakroplota ir tiesi latviesu valoda un pedejie kroplojumi latviesu valodas notikas vel 50 gados ar Padomju Latvijas funkcionariem. Baltu tautas viena valoda ar novadu atskirigiem dialektiem ir letgalu valoda un leisu. Prusu valoda kopa ar Prusijas teritorija apdzivojuso Baltu tautas dalu, tas ir 18.nacijas runajosas prusu dialekta, kristiesi ta Dieva Jeza varda nogalinaja. Bet libiesu valoda, sie Skandinavu okupanti agresori, viniem vispar jabrauc ir majas uz Zviedriju un tur tak ir dziva libiesu val.

Atbildēt

nu

25.01.2016. 22:28

»

derdz

ja tu tā spried, tad tu pats kaitē mūsu vēsturei...latgalieši ir starp tām tautām, kura veido latviešus! Mūsu vēsture jau tā ir paskopa, izņemot ar 1900 gadu līdz mūsdienām! Latgaļu valoda ir senākā valoda par Latviešu valodu kādā mēs runājam, nevis kaut kāds dialekts... jo latviešu valoda, kad radās...


nav gan senākais valoda dialekts.Ir ari citi dialekti, arī valodas - līvu valoda,piemēram.Un visiem dialektiem ir jādod iespējas attīstīties līdzvērtīgi latgaļu dialektam.Nav jāizceļ tikai viens kā visīpašākais!

Atbildēt

just

25.01.2016. 21:46

»

Troll

Latgaliešu valodas ideja ir viens no Kremļa analītiķu izstrādātajiem projektiem, ar ko 90-ajos gados sabiedrību regulāri musināja Latvijas krievu prese. Projekts ir izrādījies diezgan veiksmīgs, jo pretēji valodnieku uzskatiem, to atbalsta atsevišķi entuziasti un politiķi. Tuvākais mērķis - no dialekta...


"kopā ar Latgales gudrākiem prātiem izdevās novērst un panākt tautas un valsts vienotību".

un rezultāts - latgaliešu skaits samazinājies no 500 000 līdz 150 000, valodz degradēta par dialektu, tauta nabadzībā, salīdzinot ar citiem novadiem.

Atbildēt

Troll

25.01.2016. 21:41

Latgaliešu valodas ideja ir viens no Kremļa analītiķu izstrādātajiem projektiem, ar ko 90-ajos gados sabiedrību regulāri musināja Latvijas krievu prese. Projekts ir izrādījies diezgan veiksmīgs, jo pretēji valodnieku uzskatiem, to atbalsta atsevišķi entuziasti un politiķi. Tuvākais mērķis - no dialekta atsevišķām izloksnēm izveidot vienu latgaliešu valodu. To jau sāk popularizēt radio un tv.

Atkarībā no politiskās situācijas dialekta pasludināšana par valodu ir ceļš uz teritorijas separātismu un neatkarību. Tā vēsturiski pirms 1917. gada baltkrievu un ukraiņu valodas tika uzskatītas par krievu valodas dialektiem. Pirms 100 gadiem arī Latgalē bija darboņi, kas juku laikā mudināja tautu uz separātismu, ko Vidzemes un Kurzemes guberņu vietā jaundibinātai valstij kopā ar Latgales gudrākiem prātiem izdevās novērst un panākt tautas un valsts vienotību. Tāpēc Rēzeknē ir piemineklis ar saukli - Vienoti Latvijai!

Kam ir izdevīgi pēc turpat 100 gadiem no jauna sākt uzjundīt latgaliešu valodas un Latgales separātisma idejas? Ja nezinātu Doņeckas postu, Jaunkrievijas dibināšanas mēģinājumus u.c., patiešām varētu naivi noticēt labvēlīgu cittautiešu it kā nesavtīgajiem nodomiem, kas samulsinājuši prātus ne vienam vien mūsdienu Latgales kultūras entuziastam. Varbūt ir pārāk maz informācijas par to, kas notiek Ukrainas austrumos?

Atbildēt

ragamufins

25.01.2016. 21:13

»

starp citu

Latgales patriotam...


Ja tiesa atzīst latgaliešu valodu par svešvalodu Latvijā, tad tas ir tikai vēl viens apliecinājums, ka Latvijas valsts ir sapinusies savā meistarībā, bet latgalieši runā par lietu...

Atbildēt

mediks

25.01.2016. 21:07

Pajoliņš,labāk neblamētos.

Atbildēt

starp citu

25.01.2016. 21:00

Latgales patriotam
Apgalvojumu, ka „latgaliešu rakstu valoda ir vēsturiski izveidojies latviešu valodas paveids” ir noraidījis arī Latvijas Republikas Augstākās tiesas Senāta Administratīvo lietu departamenta 2009. gada 18. augusta LĒMUMS (Lieta Nr. A42571907 SKA-596/2009) skan: „.. Senāts secina, ka Latvijas Republikas Satversmes 4. panta pirmajā teikumā ar jēdzienu „latviešu valoda” apzīmēta latviešu literārā valoda. Tā ir valsts valoda Administratīvā procesa likuma 110. panta izpratnē. No secinājuma, ka Administratīvā procesa likuma 110. panta pirmās daļas izpratnē valsts valoda ir latviešu literārā valoda, izriet, ka citas izloksnes vai valodas Administratīvā procesa likuma 110. panta otrās daļas izpratnē ir svešvalodas un latgaliešu rakstu valodā sastādīts dokuments atzīstams par dokumentu, kas sastādīts svešvalodā. .. Lēmums nav pārsūdzams.”
Vai kāds latviešu valodas paveids vai dialekts var būt svešvaloda? Ņemot vērā šo lēmumu, ir jāmaina arī Valsts valodas likuma attiecīgie panti.

Atbildēt

ja kas

25.01.2016. 20:55

Tas ir par daudz, nepaliks krieviem, par kuriem čūļi gatavi vienmēr parūpēties.

Atbildēt

derdz

25.01.2016. 20:20

»

Latgales patriots

Šiem latgaliešu klaigātājiem vajadzētu reiz rimties un saprast, ka ir tikai latgaliešu dialekts, nevis valoda. Latvijā ir tikai viena latviešu valodu, un darīsim visu, lai to stiprinātu. Ar klaigāšanu par latgaliešu apspiešanu tikai kaitējam Latvijai un visvairāk tieši Latgalei, jo atvieglojam putiniešu...


ja tu tā spried, tad tu pats kaitē mūsu vēsturei...latgalieši ir starp tām tautām, kura veido latviešus! Mūsu vēsture jau tā ir paskopa, izņemot ar 1900 gadu līdz mūsdienām! Latgaļu valoda ir senākā valoda par Latviešu valodu kādā mēs runājam, nevis kaut kāds dialekts... jo latviešu valoda, kad radās...( vai nebija laiks kad bijām Krievijas impērijas sastāvā :) ) bet latgaļu bij jau sen ( tikai mazliet piejaucās citu valodu vārdi...?). Tad paskaidro lūdzu kā nosaka kura tautas valoda ir dialekts un kura ir valoda :) .. ja Indonēzijā ap 1951 gadu, lai apvienotu visas tās 350 tautas, izdomāja vienu valodu, lai saprastos, vestu politiku, ekonomiku, utt., .... tas ir tas pats kas ar Vāciju ( tur mūsu senči vēl daži prūši mīt ), Francija, Krievu, Ķīna, pati Lielbritānija... un velies teikt ka ar Latviešu valodu nav tas pat .. tāpēc cienā senākos!!!

Atbildēt

JFK

25.01.2016. 20:15

Ne šādu Latviju redzēja Francis Trasuns. Latgaliešu krietnums ir ticis nelāgi izmantots.

Atbildēt

www

25.01.2016. 20:00

Toties ātri vien arābu valodā būs raidījumi

Atbildēt

xx

25.01.2016. 19:38

Latgales patriotam - Bet protams , miilais cilveek , ka saadi raidiijumi ir vajadziigi arii citiem dialektiem - un jo vairaak, jo labaak . Par kaut kaadu shkelshanos var runaat tikai cietpauri un cilveeki ar shauru redzesloku . Gluzi otraadi - tas latvieshu valodu un valsti tikai stiprina . Un vai birokraati to sauc par dialektu vai valodu vai veel kaut kaa savaadaak - nekaadas starpiibas vienkaarshajiem cilveekiem , Latvijas pilsonjiem , arii latgalieshiem .

Atbildēt

Latgales patriots

25.01.2016. 19:13

Šiem latgaliešu klaigātājiem vajadzētu reiz rimties un saprast, ka ir tikai latgaliešu dialekts, nevis valoda. Latvijā ir tikai viena latviešu valodu, un darīsim visu, lai to stiprinātu. Ar klaigāšanu par latgaliešu apspiešanu tikai kaitējam Latvijai un visvairāk tieši Latgalei, jo atvieglojam putiniešu pūliņus šķelt latviešus. Belte rīkojas pareizi, netaisot izņēmumus dialektiem. Tad jau vēl citiem dialektiem vajadzēs savus raidījumus. Arī es esmu nācis no Latgales, bet man ne prātā nenāk rakstīt tās muļķības, ko pauž raksta autors.

Atbildēt

jurisx

25.01.2016. 18:59

belte ir labi nobarojies baroklis, ātri vaigi atkārsies.

Atbildēt

xx>latgale degradee

25.01.2016. 18:55

Tu aciimredzot Latgalee neesi bijis , vai arii esi apgroziijies interesantaas aprindaas .

Atbildēt

Praatniex

25.01.2016. 18:46

t.s. sabiedriskās TV , kuru tik "sekmīgi" vada iznirelis belte, skatos minimāli, taču raidījumu ciklu "Cytaidi latviskais", es, nebūdams latgalietis, skatījos ar interesi un baudu. Izslkatās, ka 3. sezona V. Lukaševicam vairs nespīd...

Atbildēt

Lapas:    2   1   

Jūsu vārds:

Komentāra teksts:

Seko mums

Iesūti ziņu
Mēs domājam, ka...

12

Par dzīves mērķiem un jēgu

FotoKas mēs esam? Kāds ir mūsu dzīves mērķis? Kāda ir jēga cilvēces pastāvēšanai? Atbilstoši savām zināšanām un prāta spējām mēs meklējam atbildes uz šiem jautājumiem vai arī lieki nelauzām galvu ar šādām “muļķībām” un mierīgi dzīvojam tālāk. Tomēr šie jautājumi nav tik maznozīmīgi, kā tas varētu likties ikdienas darba steigas un problēmu pārņemtam cilvēkam. No tā, kādas atbildes mēs sameklējam uz šiem jautājumiem, lielā mērā ir atkarīga mūsu dzīve.
Lasīt visu...

6

Pamēģiniet mums noticēt, ka vislielākajā luterāņu draudzē viss ir gandrīz kārtībā

FotoRīgas Lutera draudze kategoriski noraida medijos izskanējušās interpretācijas par draudzes ilggadējo mācītāju Kaspara Simanoviča un Induļa Paiča darba attiecību pārtraukšanas iemesliem.
Lasīt visu...

21

Par ko balsot vēlēšanās?

FotoVatikāna II koncils par katoļu aktīvu līdzdalību politiskajā un sabiedriskajā dzīvē uzsver, ka "visiem pilsoņiem ir jāatceras savas tiesības un reizē pienākums piedalīties brīvās vēlēšanās, lai veicinātu kopējo labumu. Baznīca ciena un atzinīgi vērtē tos, kuri savus spēkus veltī kalpošanai cilvēkiem un valsts labā uzņemas šos smagos pienākumus" (Gaudium et spes, 75).
Lasīt visu...

21

Neizvērtēta un nepamatota kadastrālo vērtību aprēķināšanas reforma ir kaitniecība

FotoLatvijas Patērētāju interešu aizstāvības asociācija uzskata, ka globālās krīzes apstākļos (Covid pandēmijas laikā) finansiāli tiek ietekmēts ikviens sabiedrības loceklis – ikkatra mājsaimniecība, nekustamā īpašuma īpašnieki, pārvaldītāji, attīstītāji, īrnieki (kam saskaņā ar likuma “Par dzīvojamo telpu īri” 11.pantu jāmaksā nekustamā īpašuma nodoklis) saistībā ar plānotajām kadastrālo vērtību paaugstināšanas izmaiņām.
Lasīt visu...

21

Ceram, ka valdība un koalīcija pieņems pareizo lēmumu un atdos mums visu, ko pieprasām

FotoEsam gandarīti par to, ka Amerikas Savienoto Valstu valdība joprojām pievērš uzmanību holokausta traģēdijas upuru piemiņas jautājumam un atmiņas par Otrā pasaules kara laikā notikušā genocīda pret ebrejiem saglabāšanai. Holokaustu pārdzīvojušie ir kļuvuši par lieciniekiem vieniem no vissmagākajiem un briesmīgākajiem no jebkad nodarītajiem noziegumiem pret cilvēci, tostarp slepkavībām, postam un īpašumu izlaupīšanai.
Lasīt visu...

21

Kadastrālās vērtības ir “jāiesaldē”

FotoLatvijas nekustamo īpašumu darījumu asociācija LANĪDA aicina “iesaldēt” šā brīža kadastrālās vērtības, lai novērstu negatīvās sekas, kas prognozēto kadastrālo vērtību pieņemšanas gadījumā radīsies gan mājsaimniecībām, gan tautsaimniecībai kopumā. Turklāt tās turpmāk jānosaka 85% apmērā no vidējā tirgus līmeņa, kā tas savulaik normatīvos bija paredzēts.
Lasīt visu...

12

Pa iznīcības ceļu…

FotoKāds gudrais reiz uzdevis jautājumu: „Viens mats — vai tas ir daudz, vai maz?” Un pēc tam pats atbildējis: „Ja uz galvas, tad maz, bet ja zupā – tad daudz!” Bet tagad, lūdzu, atbildiet uz manu jautājumu: „Divi simti cilvēku – vai tas ir daudz vai maz?” Varu arī atbildēt: „Maz, ja salīdzina ar diviem miljoniem valsts iedzīvotāju. Daudz, ja tie ir pie varas tikuši „demokrāti” – nedaudzos gados tiks iznīcināta gan valsts, gan tās (gļēvie) iedzīvotāji!” Neticat? Lūk, ieskats nesenā pagātnē…
Lasīt visu...

6

Dabas aizsardzības pārvaldes reforma: ieguvumus nesaskatām, zaudējumi acīmredzami

FotoVides konsultatīvā padome (VKP), kas apvieno divdesmit nozīmīgākās nevalstiskās vides organizācijas Latvijā, iebilst pret VARAM virzīto Dabas aizsardzības pārvaldes (DAP) reformu, kas paredz DAP pamatfunkcijas nodot Valsts vides dienestam, tādējādi būtībā likvidējot DAP kā vienotu valsts dabas aizsardzības kompetences centru.
Lasīt visu...

Lursoft
Iepriekšējie komentāri un viedokļi Foto

Striķim pietiek, ēšanai nepietiek: Latvijā diemžēl parasti praktizē lāpīšanu ar ielāpiem, kas mazāki par caurumu

Pārsvarā Latvijas sabiedrība ir vai tiek grūsta procentu gūstā. Ja ienākumi...

Foto

Izstrādātie tiešmaksājumu nosacījumi vairāk līdzinās "naudas apgūšanai"

Publiskajā telpā izskanējušie tiešmaksājumu aprēķini nav korekti, tiešmaksājumu sadaļā visvairāk cietīs mazie un vidējie lauksaimnieki, turklāt Zemkopības ministrijas (ZM)...

Foto

Ko lai dara, ja man gribas sev paturēt pusi no grāmatu vākos ielikto apķēzošo sacerējumu pārdošanas cenas?

Jau labu laiku lauzu galvu par grāmatu vākos ielikto...

Foto

Pakļautās Latvijas priekšniekdiletanti infekciozos laikos

Pirms ir sākta ordeņu dalīšana "Par uzvaru pār Covid-19", ir vērts ar vēsu prātu novērtēt pakļautās Latvijas iestāžu un personāliju darbību...

Foto

Kā mēs tērēsim daudzās naudas

Vairāk nekā 10 miljardi eiro jeb gandrīz viens Latvijas gada budžets – tik daudz Eiropas naudas mums līdz 2027. gadam paredz...

Foto

Es apliecinu savu interesi iesaistīties dialogā ar likumdevēju Saeimas organizētā konferencē vai seminārā - tas mums noteikti dos daudz laba

Daru zināmu, ka 2020. gada 2....

Foto

Esam izlēmuši koncentrēties uz ražošanu Latvijā – un tam ir savi iemesli

Šobrīd ir pienācis laiks, kad AS „Agrolats Holding” grupa, kurā ietilpst arī tādi pazīstami...

Foto

Liel un jaun koncertzāl, pa kuras celšn jūs tur kašķe, taisn pirms gad tik atklāt uz Lielo laukum iekš Ventspil

Mēs, kas dzīvo iekš sav ķizgal...

Foto

Nav atbalstāms MK rīkojuma nosacījums par Pasaules tirdzniecības centra ēkas demontāžu

Latvijas Arhitektu savienības (LAS) Padomes locekļi, apspriežot Ministru kabineta rīkojumu Nr. 341 no 18.06.2020. par...

Foto

Eiropas Komisija vērtēs Latvijas ārkārtas stāvokļa atbilstību cilvēktiesībām

Šā gada pavasaris ar Covid 19 un no tā izrietošajām sekām izsita no līdzsvara daudzus. Tiek lauzti šķēpi,...

Foto

Vadzis

Kā saprast teicienu un pat apgalvojumu – «Kad vadzis ir pilns, tas lūzt»? Vai tā, ka ir nepieciešamas pārmaiņas, ka/ja turpmāk neizdosies noturēt paklausībā, ka...

Foto

Tagad mums ir slikti ceļi, bet daudz ierēdņu, kuri balso par to, lai nekas nemainītos

Divas lietas. Arī it kā nesaistītas, bet par to pašu. Attīstības Par kabatas...

Foto

Meklējam viedu taktiku ēnu ekonomikas līmeņa mazināšanai

Pagājušais – 2019. gads iestādei bija nopietns pagrieziena punkts, kad tika izstrādāta jauna Valsts ieņēmumu dienesta (VID) attīstības stratēģija...

Foto

Sauksim visas lietas īstajos vārdos

Kas katram no jums ir tas mīļākais un dārgākais? Protams, vispirms tā ir paša personīgā āda. Pēc tam bērni, sieva, ģimene....

Foto

Kremļa vēstniecība nāk palīgā: noderīgie idioti cieš zaudējumus „Piebaltijas” infokara frontē

Latvija ir uzsākusi sparīgu cīņu pret  Kremļa izplatīto dezinformāciju. Par drošību un  veselīgu mediju vidi atbildīgās...

Foto

Kam ir izdevīga ārkārtas situācija, jeb kā tiek radītas dzīres mēra laikā?

Saeimas pēdējā ārkārtas sēdē 9. jūlijā, tika izskatīti pieprasījumi par konkrētiem faktiem saistībā ar...

Foto

Mēs dzīvojam melu sistēmā

Es Jums pastāstīšu, kā veido melu ziņas. Melu sistēmu. Tikai ar dažiem piemēriem. Kaut to ir daudz....

Foto

Pareizu ceļu ejam, biedri Svece

Atbalsta vēstule pasaules progresa vēsmu nesējiem, nenogurdināmiem cīnītājiem pret verdzības laiku mantojumu, rasismu un citiem -ismiem....

Foto

Par ko Covid piemaksas Ieslodzījuma vietu pārvaldē?

Izlasīju internetā: "Fiskālās disciplīnas padome: valsts atbalsts Covid-19 pēckrīzes pasākumiem lielākoties ticis valsts sektoram un uzņēmumiem.”...

Foto

Vai Ļeņina ielā 59 (blakus Stūra mājai) dzīvoja čekisti?

Es te veicu nelielu izpēti. Iepriekš publicēju aicinājumu atsaukties zinošus cilvēkus, kas varētu paskaidrot, vai Ļeņina ielā...

Foto

Pēdējais laiks mēģināt iegūt politisko kapitālu no prettiesiskā nekustamā īpašuma nodokļa tēmas

Līdzšinējā nekustamā īpašuma nodokļa (NĪN) piemērošanas kārtība ir jāreformē, un jāievieš neapliekamais minimums primārajam...

Foto

Dievapziņa - strīdēties vai mēģināt saprast?

Katram no mums ir sava patiesība jeb pasaules uzskats, ko esam izveidojuši no lasītā, redzētā, dzirdētā, skolā iemācītā un pašu...

Foto

Uz politiskā feļetona tiesībām: pašpasludinātā virsvadoņa dekrēti par Teikas apkaimi

Es, Viedais Manels, turot roku uz Latvju nerātnajām dainām, pasludinu sevi par Teikas virsvadoni un zvēru...

Foto

Tālmācību nepieņemamības pamatojums

Tālmācību (attālinātās “online” izglītības) nepieņemamības pamatojums jeb krievu neoliberālis prognozē klātienes izglītības elitarizāciju un apgalvo, ka līderiem nav jābūt pārāk daudz un tāpēc...

Foto

Nekustamā īpašuma astrālās vērtēšanas līkloči

Šobrīd Latvijā nekustamo īpašumu kadastrāli vērtē atsevišķi – ēkas/būves un zemi, kas ir pretrunā ar pasaulē pārsvarā pieņemto praksi un Latvijas...

Foto

Latvijas Nacionālā bibliotēka aicina Valsts prezidentu kļūt par pirmās latviski izdotās grāmatas piecsimtgades notikumu patronu

Valsts prezidents Egils Levits ar dzīvesbiedri Andru Leviti šodien apmeklēja Latvijas...

Foto

Ja ir TĀDS “tautu tēvs”, tad labāk tautai dzīvot kā bārenei

Pasaulē ir un ir bijuši vairāki “tautas tēvi”. Tiesa, šāda iezīme ir tikai totalitārajiem režīmiem....

Foto

Pārdomas pēc grāmatas "Viltvārdis" izlasīšanas

Vispār jau cilvēcīgi Levitu var saprast, nedaudz pat izjūtu līdzjūtību. Kādas dzimtas piedzīvotās epizodes, iespējams, gadu gaitā radu daudzreiz pārstāstītas un...

Foto

Ko gada laikā paveicis nācijas tēvs un visas tautas prezidents

Valsts prezidenta Egila Levita prezidentūras pirmā gada (2019. gada 8. jūlijs–2020. gada 6. jūlijs) kopsavilkums....

Foto

VID pieeja veicina to, ka uzņēmējs ir gatavs pat atsaukties noziedznieku aicinājumiem sadarboties

Valsts ieņēmumu dienestam (VID) ir būtiska loma valsts budžeta ieņēmumu veidošanā. Tomēr visbūtiskākā...

Foto

Toreiz un tagad jeb Mīti un patiesība par dzīvi Latvijā padomju laikā

Vien reta tēma tiek apspriesta tik emocionāli, bet bieži vien – pat agresīvi, kā...

Foto

Totalitāro žurku cīņa par varu: kurš kuru iznerros

Pašsaprotams, ka sabiedrotos (draugus) aicina ciemos kā ikdienā, tā arī svētku dienās. Īpaši jau svētku dienās. Nav šaubu,...

Foto

Ja tas, ko raksta grāmatā „Viltvārdis”, ir taisnība, tad Nācijas tēvam ir jāatkāpjas

1. Ja viss tas, ko grāmatā Viltvārdis, raksta Lato Lapsa, ir taisnība, tad Nācijas...

Foto

Ko apliecina pieminekļa zīme

Mantojums ir visapkārt, tas, paaudžu paaudzēm uzkrāts, veido mūsu šodienu – kā fons un vērtību radītājs. Tas, ko redzam, paliek mūsos, tāpēc...

Foto

Tagad es piesaku valsts digitalizācijas reformu

Ministru kabinetā (MK) apstiprināts Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas (VARAM) sagatavotais informatīvais ziņojumus "Par valsts pārvaldes informācijas sistēmu arhitektūras...

Foto

Manas pārdomas par Latvijas himnu

Mūsu valsts himnā centrālais jēdziens ir Latvija. Toreiz, kad himna radās, priekšstats par Latviju bija jauns. Latvija kā vienota zeme –...