Rādīt komentārus, sākot ar: pirmo | pēdējo
pasūtījuma vēsture
31.05.2023. 11:20»
JZ
Piekrītu, ka LPSR skolas mācību grāmatas - sevišķi par Latvijas 20.gadsimta vēsturi - visu pagrieza proletariāta diktatūrai izdevīgā virzienā, sagrozīja vēsturi. Pa televizoru bija vēstures stundas, kad kautkāds Drīzulis runāja par 'Uļmana fašistisko diktatūru.' Uļmana, ar ļ un n. Bet vienlaikus bija...
Kaut kā ļoti lielas pretrunas veidojas starp Ulmaņlaikus piedzīvojušās paaudzes atmiņām un pēdējo laiku pētījumu birumu par K. Ulmaņa personību un politisko darbību. Pārmērības kropļo kopainu un mazina ticamību, kā arī kopumā rada ļoti nepatīkamas pārdomas par to, kādā virzienā iet vēstures pētniecība.
nav objektīva vēsture
31.05.2023. 10:27»
Žulis
Latvijas vēsturei ir jābūt kā vienai no latviešu nacionālisma ideoloģijas sastāvdaļām. No nacionālisma ideoloģijas atrautas Latvijas vēstures mācīšana ir tikai dažādu, dažkārt pat pretrunīgu pagātnes faktu uzskaitījums. Lai šos fakatus izvērtētu, izdarītu secinājumus un mācītos no pagātnes ir jābūt ...
Vēsturisko faktu skaidrojums, interpretācija, vēstures disciplīna, priekšmets vienmēr būs no kāda skatu punkta, ierakstīta laikā un telpā. Piekrītu komentāra skaidrojumam, nevar būt situācija, kad katra skola, skolotājs raksta savu vēsturi, dod savu interpretāciju. Savas valsts vēstures zināšanas, izpratne ir daļa no patriotiskās un pilsoniskās audzināšanas.
nu, vecā labā gaiša Latvija
28.05.2023. 16:46»
reptilis
Labs raksts
te sarkanie pabiras kā tika pie varas...kaunu jau neprot, sazagās un būtu pagājuši malā, bet nē, vajag demoralizēt visu tautu pēc sava ģīmja un līdzības
analizē čangalīša mauto
25.05.2023. 15:51»
Roza Luksemburga
Labs komentars. 100% piekritu. Tikai problema ir taa, ka Skola 2030 vispar neparedz nekadu normalu strukturetu izglitibu. Apmeram, ka jau sodien videjaa valsts izglitiba ASV. Ta ir dala no Great reset plana, ko akli ieviesh ari Latvija. Plebsam nekada izglitiba nav paredzeta, tikai liekus jautajumus...
laikam esi Savējais pētnieks akadēmiķis
Roza Luksemburga
25.05.2023. 12:50»
ASV protektorāts Latvija
Uz jautājumu, kurš vairāk ir ietekmējis vēsturi, Aleksandrs Lielais vai Napoleons, pareiza atbildi ir - vērturi ir visvairāk ir ietekmējuši vēsturnieki, jo vēsturnieki ir prostitūtas, kas vēsturi katru reizi pārraksta atbilstoši valdošā politiskā režīma vajadzībām. Un sevišķi godīgi vajag attiekties...
Labs komentars. 100% piekritu. Tikai problema ir taa, ka Skola 2030 vispar neparedz nekadu normalu strukturetu izglitibu. Apmeram, ka jau sodien videjaa valsts izglitiba ASV. Ta ir dala no Great reset plana, ko akli ieviesh ari Latvija. Plebsam nekada izglitiba nav paredzeta, tikai liekus jautajumus uzdod, sak apsaubit mediju zinas un negrib poteties. Protams, ir ari cilveki, kas saprot so planu nozimi un tos realize apzinati, piemeram, Progresiivie un vinu sorositu lidzskrejeji.
nenoliedzami, mums ir gudri GODĪGI cilvēki, kuri 32 g
24.05.2023. 12:57notur Latviju, bet cik vēl ilgi..., jo nezāles vairojas labāk, jo vairāk, ja nav juristu un ļauj zagt...nav godīgas konkurences, uzvar tas, kurš zog melo muld...tintes plintes 3A
kā nosmaržoja pēc vecās labās Latvijas
24.05.2023. 12:54kungs, te nav Skolotāju!!!!!!!!!!!! Jausudrabina aijas tagad māca dzīvot pēc savas modes. Vēsturniekos gadiem ņēma TIKAI SARKANOS!!!! TĀPAT JURISTOS...reti, kam izdevās iespraukties. Ja izglītības ministrs bija sarkanais sadists partizāns samsonvilis...Kā te ko mainīt??? Jaunsudrabiņa aijas tagad sevi sauc par krējumu un eliti...pliki pupi balināti mati sekss nauda aprēkina laulības ...klāru rozu krupsku vovu deviācijas...JAU CIK PAAUDZĒS??? pat Oksforda viņus nespēj izglītot, par zagtu naudu tur atsēž un atgriežas tas pats komunists
Pats sevi
23.05.2023. 07:12»
jūs vispār par vēsturi neko nesakāt
tikai kroga dzērāju pļerkstēšana
apdirsi!
Žulis
22.05.2023. 20:25»
ASV protektorāts Latvija
Jauniešiem jābūt lepniem, ka dzīvo Latvijā, un tajā pašā laikā nevajag karināt viņiem atkal uz ausīm idoeloģiskus makaronus, piemēram, ka 2.pasaules karā visus uzvarēja ASV, ka mēs esam lieli un vareni. Krievi jau mirst badā no mūsu sankcijām. Tūlīt, tūlīt mēs skausim un dalīsim daļās Krieviju. Diktators...
Tas, ku Jūs šeit uzskaitījāt nav ne ideoloģija, ne vēsture. Tie vienkārši ir meli un propaganda. Taču, kā sapratu šeit ir diskusija par vēsturi un tās mācīšanu skolās. Es uzskatu, ka vēsturi neavar nošķirt no ideoloģiska mērķa ar kādu šī vēsture tiek mācīta.Un tā nav ideoloģisku makaronu karināšana. (Skat. izziņas materiālos kas ir ideoloģija)
jūs vispār par vēsturi neko nesakāt
22.05.2023. 19:54»
Ja izrauj no konteksta, tad nevar nepiekrist
Bet teksts skaidri pasaka, par ko ir runa - runa ir par raksturu, kas vidēji veidojies katra rakstura īpašībās vēsturiskajos ģeopolitiskajos apstākļos...
tikai kroga dzērāju pļerkstēšana
Ja izrauj no konteksta, tad nevar nepiekrist
22.05.2023. 19:01»
Domā!
Kāds vidējais latvietis, krievs, anglis? Kā varbūt vidējais starp augstmani un kalpu, kuriem pēc DNS nav asins radniecības?! Domā
Bet teksts skaidri pasaka, par ko ir runa - runa ir par raksturu, kas vidēji veidojies katra rakstura īpašībās vēsturiskajos ģeopolitiskajos apstākļos.
Latvietis ar krievu nesapratīsies nekad, latvietis ar angli daļēji - par procentiem 50%, kamēr ar savu raksturu neiegūsi angļu uzticību- lojalitāti, pieņemot un saprotot viņu attieksmi pret dzīvi un viņu attieksmi pret tevi. Tad tevi pieņem, ja apsoli pamest Angliju. Man nebija jāsola, jo skaidri deklarēju, ka atbraucu mācīties kapitālismu un valodu.
Angļi ar krieviem nesapratīsies nekad. Tas ir neiespējami. Totāla raksturu atšķirība. Angļi krievus kā aborigēnus redz šautenes stobra galā. Es arī, kopš dzimšanas.
Monarhists
22.05.2023. 18:32»
JZ
Piekrītu, ka LPSR skolas mācību grāmatas - sevišķi par Latvijas 20.gadsimta vēsturi - visu pagrieza proletariāta diktatūrai izdevīgā virzienā, sagrozīja vēsturi. Pa televizoru bija vēstures stundas, kad kautkāds Drīzulis runāja par 'Uļmana fašistisko diktatūru.' Uļmana, ar ļ un n. Bet vienlaikus bija...
Bija, ir padomistiem un nacionāļiem daudz kas ko abi grib noklusēt un tā praktiski nav vēsturē,ar nelielu daļu, kas "izlien'', vairāk novadpētniecībā.
Piemērs.
Hronika mums bija viena, abiem pretpoliem tīkama, Indriķa hronika. Bet vispār hronikas ir 11. Tagad tikai sāka tulkot pārējās, pie globālistiem.
Tas pats ir ar Latviešu leģionu, kura izveidošanu iniciators bija Baltgvardu ģenerālis, kurš neieredzēja latviešus. Tas nepatīk mūsu nacionaļiem un komunistiem, bet visvairāk tagadējās Krievijas vadoņiem, jo tad saukāt mūs par fašistiem, vaven SS karojošajiem latviešiem būtu stulbi. Tad ir vienkārši, Latviešu leģions ir Baltgvardu atriebība boļševikiem.
inventarizācija
22.05.2023. 18:16»
Uldis
Protams. Un latviešu sarkanie strēlnieki, redziet, cīnījās par brīvu Latviju tāpat kā leģionāri
No kurienes radās bijušais "latviešu leģions"? Idejiskākie tajā pieteicās brīvprātīgi. Ja nebūtu šo idejisko, būtu palikuši bez "sava" leģiona, tāpat kā lietuvieši un poļi. Raksturīgi ka dēļ idejiskajiem parasti cieš arī neidejiskie, turklāt vēl vairāk nekā paši idejiskie.
JZ
22.05.2023. 18:14»
īpašnieks
Man rokā ir tāda: "Latvijas PSR vēsture" 7.-8. klasei. V.Aņisimova. V.Kanāle.H.Strods
Piekrītu, ka LPSR skolas mācību grāmatas - sevišķi par Latvijas 20.gadsimta vēsturi - visu pagrieza proletariāta diktatūrai izdevīgā virzienā, sagrozīja vēsturi. Pa televizoru bija vēstures stundas, kad kautkāds Drīzulis runāja par 'Uļmana fašistisko diktatūru.' Uļmana, ar ļ un n. Bet vienlaikus bija kvalitatīvi pētījumi par Latvijas senvēsturi un viduslaiku vēsturi! Nopietni pētījumi, ko varēja lasīt, ja nešķita pārliecinošas skolām domātās mācību grāmatas. Stāsts nav par to, ka padomju laikos bija pareiza vēsture un tagad ta tiktu sagrozīta, bet gan par to, ka sliktās LPSR vēstures mācīšanas tradīcijas turpinās arī mūsdienās - nu jau zem LPSR 2.0, 4.maija kažokapmetēju un komsomuļķu režīma izkārtnes, kas viltīgi telo rietumnieciskumu, bet sava būtībā palikusi čekistiska! Tiek noklusēts kvalitatīvais, kas bija LPSR laikos un tiek radītas jaunas muļķības ebrejiskā mērcē.
derdz
22.05.2023. 18:14Raksta, autor, ja tauta nezin savu pagātni, tai nekāda tagadnem un nav nākotnes, tad kāpēc citām tautām un tā dažādu valstu veidojumiem ir vairāk par 1000 gadiem, ...
Lieliski
22.05.2023. 18:04»
va vellos
Par neizdošanu runājot. Neesmu dzirdējis nevienu paskaidrojumu, kāpēc, izdodot visas Ulmaņa laika ''grāfieņu asaras'' nav mēģināts izdot pa jaunam slaveno Latvijas vēstures ''Daugavas'' sēriju, kas pa retam atrodama pa simtniekam sējumā. Izcilu grāmatu vēsturē, kam tirāža nepārsniedza 1000 ir desmitiem...
Man no Daugavas ir Šilde, Aizsilnieks un Andersons. Pazinu arī nelaiķa Vilni no Memento. Pēdējie mohikāņi. Manā jaunībā bija nesarkans padomju profesors Jānis Porietis Latvijas tautsaimniecības vēsturē, ļoti augsti vērtēja Aizsilnieku, jo atzina, ka tur aprakstīts tas, ko pats piedzīvojis un redzējis savam acīm, sevišķi 2.pasaules kaŗa laikā.
izcilības pārskats
22.05.2023. 17:59»
Domā!
Kāds vidējais latvietis, krievs, anglis? Kā varbūt vidējais starp augstmani un kalpu, kuriem pēc DNS nav asins radniecības?! Domā
Vidējais latvietis, rēķinot pēc iedzīvotāju skaita un ekonomikas lieluma, kijivijas atbalstīšanai tērē daudzreiz vairāk nekā vidējais amerikānietis vai vidējais vācijietis.
?
22.05.2023. 17:51»
Žīdi dibināja Latvijas valsti
Žīdi pie visa vainīgi
Un kur viņi ir tagad? Žīdus vienmēr kāds "laiž" pa priekšu, lai sanes "medu", bet ar to mieloties neļauj, ilgi noteikti nē!
Domā!
22.05.2023. 17:49»
Krievi,
kā vidējais latvietis, vidējais anglis ar savu pamatraksturu, kas izveidojies vēsturiski
Kāds vidējais latvietis, krievs, anglis? Kā varbūt vidējais starp augstmani un kalpu, kuriem pēc DNS nav asins radniecības?! Domā!
Žīdi dibināja Latvijas valsti
22.05.2023. 17:47»
Monarhists
Ne no komunisma, ne liberālisma, ne kādas tur globālās platformas,bet no baronu laikiem. Barona laiki bija viss labākie tagadējā Latvijas teritorijā dzīvojošajām ciltīm( Zemgaļiem, Kuršiem, Vidzemiešiem), tad bija garantēts darbs, barons katram iedalīja pārtiku, kura pietika līdz nākamajai ražai, rūpējās...
Žīdi pie visa vainīgi.
Monarhists
22.05.2023. 17:45»
Žulis
Latvijas vēsturei ir jābūt kā vienai no latviešu nacionālisma ideoloģijas sastāvdaļām. No nacionālisma ideoloģijas atrautas Latvijas vēstures mācīšana ir tikai dažādu, dažkārt pat pretrunīgu pagātnes faktu uzskaitījums. Lai šos fakatus izvērtētu, izdarītu secinājumus un mācītos no pagātnes ir jābūt ...
Ne no komunisma, ne liberālisma, ne kādas tur globālās platformas,bet no baronu laikiem. Barona laiki bija viss labākie tagadējā Latvijas teritorijā dzīvojošajām ciltīm( Zemgaļiem, Kuršiem, Vidzemiešiem), tad bija garantēts darbs, barons katram iedalīja pārtiku, kura pietika līdz nākamajai ražai, rūpējās, lai zemniekam būtu kur dzīvot, pie slimajiem sūtīja dakteri, vecos-slimos nemeta ārā no mājā. Tātad, bija visas sociālās garantijas, kas nebija, ne Ulmaņlaikos, ne Padomijas laikā, kā nav arī tagad LV.
Kad muižnieks,brīvdomātājs Karl Bauman ( Baumaņ Kārlis), izdomāja visus mūs nosaukt par latviešiem un vēl sarakstīt dziesmiņu, pakaļdarījumu no "Dievs sargā Caru", ar nosaukumu ''Dievs svētī Latvija", ko toreiz pat Dziesmu svētkos atteicās dziedāt, bet pēc Cara gāšanas, noderēja un tagad ir Latvijas himna, tad arī sākās visādu pārmaiņu tīkojumi, kas turpinās ar pārtraukumiem, kad pār Latviju vēlās svešzemnieku kari, līdz šai dienai. Tikai neko labāku, kā strādāt Baronam, mēs neesam izdomājuši un dzīvojam valstī, no kuras bēg mūsu pašu bērni.
Krievi,
22.05.2023. 17:42»
??
Ko Jūs saucat par krieviem? Tādus kā Nikolais Otrais ar saviem Lielkņaziem,pusvāciešus ierēdņus, jeb kazačkus ar muzičkiem? Pēdējie pēc Staļina nākšanas pie varas sevi sākuši saukt par krieviem un tagad ir KF vadība
kā vidējais latvietis, vidējais anglis ar savu pamatraksturu, kas izveidojies vēsturiski.
non
22.05.2023. 17:37vēsture nu reiz ir tas pateicīgais priekšmets atšķirībā no matemātikas, kas tiek visvairāk locīts, piegriezts pēc vajadzības, piefrizēts, aptamborēts un pa laikam izgriezts ar oderi uz āru, atkarībā no valdošajiem politiskajiem vējiem. Un, ja nebūtu savu vecāku un vecvecāku, kuri te ir mituši pie visām varas maiņām, tad viss kas sarakstīts vēstures grāmatās varētu likties arī taisnība...
īpašnieks
22.05.2023. 17:20»
JZ
Padomju laikos vēstures stāstu grāmatas tā arī saucās: 'Vēstures stāsti', bet vēstures faktu analīzi un interpretācijas bija grāmatās ar nosaukumu 'vēsture', piem., 'Senās Romas vēsture.' Mūsdienu Latvijā ir savairojušās publikācijas, kas no viena grāvja - ateisma, materiālisma un padomju propagandas...
Man rokā ir tāda: "Latvijas PSR vēsture" 7.-8. klasei. V.Aņisimova. V.Kanāle.H.Strods.
??
22.05.2023. 17:15»
Pats visu mūžu nespēju samierināties, ka kāds man var norādīt,
kā man dzīvot. Neiestājos ne komjaunatnē, kur mani ierakstīja aizmuguriski, lai gan atzinu, ka esmu brīvdomātājs, ne kompartijā. Čeka piedāvāja sadarboties, pasūtīju viņus uz vienu vietu. Visur darbvietās mani bīdīja priekšniekos, no kā atteicos...
Ko Jūs saucat par krieviem? Tādus kā Nikolais Otrais ar saviem Lielkņaziem,pusvāciešus ierēdņus, jeb kazačkus ar muzičkiem? Pēdējie pēc Staļina nākšanas pie varas sevi sākuši saukt par krieviem un tagad ir KF vadība.
Uldis
22.05.2023. 16:50»
viņš
jau tajā laikā bija likumīgs ministru prezidents,kā tagad saka,premjers.lieciet vienreiz mierā Ulmani
Protams. Un latviešu sarkanie strēlnieki, redziet, cīnījās par brīvu Latviju tāpat kā leģionāri.
Patiesība ir skarba, bet mēs to nevaram to pieņemt.
garais kakls
22.05.2023. 16:38Neparasti. Floridā ātrāk pielec absurdu teātris ar Skolu 2030 nekā pašmāju ministrītei un kur tad vēl politdarboņām augstajā anmā. Stašts jau ir pa visiem mačību priekšmetiem, ne tikai vēsturi. Bet tikmēr jau ierēdnīši tik maļ un maļ laimē un priekā, gaidot kārtējos prodzektus un pašu sastiķētas politiskas iniciatīvas
ASV protektorāts Latvija
22.05.2023. 16:37»
Žulis
Latvijas vēsturei ir jābūt kā vienai no latviešu nacionālisma ideoloģijas sastāvdaļām. No nacionālisma ideoloģijas atrautas Latvijas vēstures mācīšana ir tikai dažādu, dažkārt pat pretrunīgu pagātnes faktu uzskaitījums. Lai šos fakatus izvērtētu, izdarītu secinājumus un mācītos no pagātnes ir jābūt ...
Jauniešiem jābūt lepniem, ka dzīvo Latvijā, un tajā pašā laikā nevajag karināt viņiem atkal uz ausīm idoeloģiskus makaronus, piemēram, ka 2.pasaules karā visus uzvarēja ASV, ka mēs esam lieli un vareni. Krievi jau mirst badā no mūsu sankcijām. Tūlīt, tūlīt mēs skausim un dalīsim daļās Krieviju. Diktators Putins drīz tiks tiesāts un pakārts. Kāpēc tādas acīm redzams muļķības cilvēkiem jāstāsta?
va vellos
22.05.2023. 15:28»
JZ
Padomju laikos vēstures stāstu grāmatas tā arī saucās: 'Vēstures stāsti', bet vēstures faktu analīzi un interpretācijas bija grāmatās ar nosaukumu 'vēsture', piem., 'Senās Romas vēsture.' Mūsdienu Latvijā ir savairojušās publikācijas, kas no viena grāvja - ateisma, materiālisma un padomju propagandas...
Par neizdošanu runājot. Neesmu dzirdējis nevienu paskaidrojumu, kāpēc, izdodot visas Ulmaņa laika ''grāfieņu asaras'' nav mēģināts izdot pa jaunam slaveno Latvijas vēstures ''Daugavas'' sēriju, kas pa retam atrodama pa simtniekam sējumā. Izcilu grāmatu vēsturē, kam tirāža nepārsniedza 1000 ir desmitiem un tās nopirkt tikpat kā nevar interneta andeles bardaka dēļ.
Par mistiku. Latvieši jau sākuši slimot ar no Krievijas ievazātu trakumsērgu kas saucas ''alternatīvā vēsture''. Īsi sakot, tie ir murgi ka 1780 vai 1815 vai pat 1914 bijis atomkarš un izdzīvojušos ar skalotām smadzenēm atmodinājuši citplanētieši. Otra populārākā šīze pēc plakanās zemes. Tiklīdz mū daķu, kas kam tādam tic savāksies pietiekami daudz, jebkāda vēsture kā zinātne kļūs bezjēdzīga.
Bet cerību nav jau tagad, jo par vēsturniekiem ļauts būt tikai Jenotības un Mozaīkas mafiju biedriem, kam dod tos bezjēgas grantus no 100000 uz cilvēku.
Хм
22.05.2023. 15:20Есть весьма хорошее, хотя и довольно циничное по своей сути изречение: историю пишут победители. Что всегда означает завышать свои достижения, замалчивать или не акцентировать собственные черные или серые пятна в истории. И, соответственно, завышать акцентировать чужие черные или серые пятна.
40 лет назад все красные партизаны были герои, а лесные братья-бандиты. Сейчас красные партизаны приравниваются к бандитам, а лесные братья все сплошь герои. Хотя по факту грабили и те, и другие. И среди и тех и других были идейные, а были те, кто просто скрывался от новой власти. Были красные партизаны, которые участвовали в высылках 1940. А были лесные братья, которые добровольцами в карательные батальоны ушли.
И кто знает, как и кто будет писать историю через следующие 40 лет. И кто будет героем, а кто - бандитом.
ASV protektorāts Latvija
22.05.2023. 15:01»
Doma
Pirms 1940.gada bija 1934.gads, kad Latvijā notika apvērsums. Apmuļķot vienu Ulmani 1940.gadā bija vieglāk, nekā 100 Saeimas deputātu. Ukrainā pirms 2022.gada bija 2014. gads. Arī valsts apvērsums. Tikai nevajag stāstīt, ka Janukovičs nobijās no taisnīgām tautas dusmām un aizbēga pie saimnieka. Ļoti...
1. Janukovičs noticēja rietumu politiķiem, parakstīja vienošanos, kuru praskatīja starp citu arī pašreizējais VFR prezidents Šteinmeiers, un izpildīja solīto- pavēlēja OMON, kas sargāja valdības ēkas, pamest Kijevas centru. Bet rietumu politiķi savus solījumus kā vienmēr nepizldīja. Tajā pašā naktī bruņoti ukraiņu nacionālisti ieņēma Kijevas centrā esošās valdības ēkas. Janukovičam nu bija izvēle- tikt nogalinātam vai bēgt. Viņš izvēlējās bēgt un aizbēga viņš ne jau no ukraiņu tautas. Vēlēšanās par viņu balsoja ukraiņu vairākums, visi austrumu apgabali, bet aizbēga viņš no bruņotiem ukraiņu nacionālistiem, kas pārņēma bez apsardzes palikušās valdības ēkas. Paldies par to Šteinmeieram un citiem rietumu politiķiem.
2. Kara Ukrainā nebūtu, ja nebūtu bijis tur valsts apvērsums un ja Ukraina pildītu Minskas vienošanās. Nevajag melot par vēsturi, tad mēs mācēsim izbēgt no nepatikšanām.
vēl viens, kas grib melus, nevis patiesību par vēsturi
22.05.2023. 14:50»
viņš
jau tajā laikā bija likumīgs ministru prezidents,kā tagad saka,premjers.lieciet vienreiz mierā Ulmani
Neņirgājies par patiesību. Diktators nevar būt likumīgs. Ulmanis nāca pie varas valsts apvērsuma rezultātā.
JZ
22.05.2023. 14:15Padomju laikos vēstures stāstu grāmatas tā arī saucās: 'Vēstures stāsti', bet vēstures faktu analīzi un interpretācijas bija grāmatās ar nosaukumu 'vēsture', piem., 'Senās Romas vēsture.' Mūsdienu Latvijā ir savairojušās publikācijas, kas no viena grāvja - ateisma, materiālisma un padomju propagandas - lec otrā grāvī: mistika, vīzijas un visādi nepārbaudāmi apgalvojumi. Tik pat kā neviens vairs nelasa un no jauna netiek izdoti kompetentu padomju laika vēsturnieku darbi par Latvijas vēsturi, kam nebija nekādas ideoloģijas un propagandas, piem., Ēvalda Mugurēviča pētījumi par Latvijas viduslaiku vēsturi. Arheoloģija, hronistu ziņas, spriedumi, salīdzinājumi, nevis trula propaganda, kā tas bieži ir mūsdienu 'pētījumos'.
Ulmanis nonāca VP krēslā atbilstoši tā laika vēsturiskajai situācijai, kāda bija globāli
22.05.2023. 13:22»
viņš
jau tajā laikā bija likumīgs ministru prezidents,kā tagad saka,premjers.lieciet vienreiz mierā Ulmani
Ulmaņa spēkos tāpat nebija izdarīt pilnīgi visu Latvijas labā. Lielajam vairumam ir tikai labas atmiņas par Latvijas buržuāzistiski nacionālo brīvvalsti un tās uzplaukunu.
Pēc būtības
22.05.2023. 13:19»
Žulis
Latvijas vēsturei ir jābūt kā vienai no latviešu nacionālisma ideoloģijas sastāvdaļām. No nacionālisma ideoloģijas atrautas Latvijas vēstures mācīšana ir tikai dažādu, dažkārt pat pretrunīgu pagātnes faktu uzskaitījums. Lai šos fakatus izvērtētu, izdarītu secinājumus un mācītos no pagātnes ir jābūt ...
Šodien Latvijas vēsture lielos vilcienos ir zināma. Kādam tikai jāapkopo šie materiāli īsumā. Atlikušo norādot interneta failos.
viņš
22.05.2023. 13:16»
sam ti durak
Jā, jā, Hitlers arī vairs nerīkoja vēlēšanas, lai komunisti netiek pie varas. Ulmanis arī tikai tāpēc padzina Saeimu un aizliedza visas partijas, lai komunisti netiek pie varas. Nācijas glābējs. Visi diktatori sarīko apvērsumu un pēc tam stāsta lumpeņiem, ka citas izejas nebija. Bet bija, bija parlamentārās...
jau tajā laikā bija likumīgs ministru prezidents,kā tagad saka,premjers.lieciet vienreiz mierā Ulmani!
Pats visu mūžu nespēju samierināties, ka kāds man var norādīt,
22.05.2023. 13:07»
ASV protektorāts Latvija
Tikai neaizmirsti, ka krievi bija Latviju okupējuši nevis no 1940.gada, bet no 1712.gada. Turklāt par Vidzemi Krievijas impeŗija samaksāja Zviedrijai 450.000 zelta dukātus, summu, kas bija lielāka par Zviedrijas tā laika gada budžetu. Bet Kurzemi Krievi ieguva precību rezultātā. Pētera pirmā meita apprecējās...
kā man dzīvot. Neiestājos ne komjaunatnē, kur mani ierakstīja aizmuguriski, lai gan atzinu, ka esmu brīvdomātājs, ne kompartijā. Čeka piedāvāja sadarboties, pasūtīju viņus uz vienu vietu. Visur darbvietās mani bīdīja priekšniekos, no kā atteicos.
Jau 80. uzsāku savu rūpalu, bet cietumā nenonācu. Šodien esmu uzņēmējs, neatkarīgs, uzņēmuma vienīgaus īoašnieks.
Pilnīgi piekrītu, un tas ir traģidki - latvieši ir kalpi, labprāt strādās, ja vajadzēs, nodos, locīsies un izlocīsies. Sadarbojas ar līdzīgiem, kolektīvi lamā varu, bet samierinās. Nav uzņēmīgi. Nav īsti individuālisti.
Kāpēc to visu spēju novērtēt? Salīdzinot. Salīdzinot angļu raksturu ar latviešu un krievu. Pusotru gadu dzīvoju angļu vidē. Iepazinu.
Latvieši ir kā krievi, kam ir 20 procentu angļu rakstura. Angļu raksturu veidoja un nostiprināja viņu impērija un ilgstošais kapitālisms.
Krievi ir strūdzinieki, bidlas pēc rakstura, vergi. Bidlas šī vārda īstā nozīmē, ne lamuvārda nozīmē.
Žulis
22.05.2023. 13:06Latvijas vēsturei ir jābūt kā vienai no latviešu nacionālisma ideoloģijas sastāvdaļām. No nacionālisma ideoloģijas atrautas Latvijas vēstures mācīšana ir tikai dažādu, dažkārt pat pretrunīgu pagātnes faktu uzskaitījums. Lai šos fakatus izvērtētu, izdarītu secinājumus un mācītos no pagātnes ir jābūt kādai vērtēšanas platformai, kas dod gan vērtēšanas kritērijus, gan mērķi šādai vērtēšanai. Šāda platforma ir nacionālisma ideoloģija.
Var jau teikt, ka vēstures mācīšanai ir jābūt šķirtai no ideoloģijām, bet šāds apgalvojums, labākajā gadījumā ir maldi, sliktākajā gadījumā apzināta demagoģija. Visi politiskie procesi pasaulē ir ideoloģiski, kaut arī ne vienmēr sakrīt ar to deklarēto ideoloģiju, kuras vārdā šie procesi un notikumi tiek virzīti. Arī Latvijas vēstures izzināšana nevar būt tikai kā bezmērķīga ziņkārība. Tai ir jābūt ideoloģiskam mērķim. Tad nu padomāsim, ar kādu ideoloģisku mērķi mēs gribam savai jaunatnei mācīt Latvijas vēsturi. Vai Latvijas valstij un latviešu tautai nāktu par labu vēstures mācīšana no komunisma, liberālisma vai globālisma ideoloģiskajām platformām?
Elementāri
22.05.2023. 13:04»
ASV protektorāts Latvija
Tā nav, padomju laikos vēsturi mācīja, tikai pa savam. Par livoniju nemācīja ne Ulmaņa, ne padomju laikos. Daudzi pat mūsu dienās par to neko nezina, kaut gan Livonija bija pirmais valstiskais veidojums Latvijas teritorijā, valsts prezidents ir iemitinājies Livonijas mestra pilī un tagadējā Latvijas...
Mācīt vēsturi pa savam arī nozīmē to sagrozīt sev vēlāmā virzienā. Tātad propoganda.
paardomas
22.05.2023. 12:51»
Īstā vēsture
...
LINA JÜRI savā grāmatā kopējās tendences apraksta patiesi lai gan daudzās lietās kļūdās arī viņš,piemeram,Gotorpas Goldšteini Romanovi netika noslepkavoti,ta bija imitācija.
Doma
22.05.2023. 12:49Pirms 1940.gada bija 1934.gads, kad Latvijā notika apvērsums. Apmuļķot vienu Ulmani 1940.gadā bija vieglāk, nekā 100 Saeimas deputātu. Ukrainā pirms 2022.gada bija 2014. gads. Arī valsts apvērsums. Tikai nevajag stāstīt, ka Janukovičs nobijās no taisnīgām tautas dusmām un aizbēga pie saimnieka. Ļoti ticami, ka bez šī apvērsuma nebūtu šodienas kara, un Krima būtu Ukrainas sastāvdaļa.
Īstā vēsture
22.05.2023. 12:43
Zem Skorpiona zīmes
LINA JÜRI
Padomju varas triumfs un agonija.
Jüri Linas grāmata sniedz lasītājam satriecošus faktus par brīvmūrnieku slēpto līdzdalību starptautiskajā politikā, tai skaitā asiņainajos valsts apvērsumos 1799.gadā Francijā un 1917.gadā Krievijā. Ļeņins un Trockis, būdami augsta ranga masoņi, bija padoti brīvmūrnieku padomei. Autors iepazīstina komunistiskās ideoloģijas veidošanās vēsturi, sākot ar iluminātiem, turpinot ar Mozesu Hessu un viņa skolniekiem Kārli Marksu un Fridrichu Engelsu. Pēc tam grāmata koncentrē lasītāja uzmanību uz 1917.gada tā saucamajām Krievijas revolūcijām, kur pat Zviedrija tika izmantota kā viens no vadīšanas centriem. Iedziļinoties lasītājs nonāks pie secinājuma, ka 1917., 1991.gadu Krievijas notikumi aizvien vēl iespaido pasaules likteni.
Pēc padomju varas krišanas 1991.gada 24.augustā arhīvi ir sākuši pārsteigtajiem krievu vēsturniekiem atklāt savus noslēpumus. No satriecošajiem faktiem līdz Rietumeiropai ir nonākusi tikai niecīga daļiņa. Trūkst visu notikumu pilna pārskata. Tieši tas ir tas, ko Jüri Lina mēģina lasītājiem sniegt. Par izejas avotiem ir plaši izmantoti tagad pieejamie pašu krievu u.c. materiāli.
“Zem skorpiona zīmes” ir grāmata, kura palīdz lasītājam saprast, ka pastāv arī vēl otra realitāte. Šajā realitātē cilvēce tiek iespaidota ar neredzamu pavedienu palīdzību.
No angļu valodas tulkojis Jānis Siliņš.
NAV NOLIKTAVĀ
€36,25
Senā
22.05.2023. 12:42»
ASV protektorāts Latvija
Tā nav, padomju laikos vēsturi mācīja, tikai pa savam. Par livoniju nemācīja ne Ulmaņa, ne padomju laikos. Daudzi pat mūsu dienās par to neko nezina, kaut gan Livonija bija pirmais valstiskais veidojums Latvijas teritorijā, valsts prezidents ir iemitinājies Livonijas mestra pilī un tagadējā Latvijas...
Nefleitē, mācīja gan. PSRS laikā bija Latvijas vēsture 7.-11. klasēm. Par Livoniju tur bija kādas 20 lpp. no 300.
ja tas daunis uzdodas par bibliotekāru un vēl piemin
22.05.2023. 12:42Līķeni Vairu, tad čekas maisu labirintos meklējams. Te Latvija pilna jau ar tādiem “vīriem no ASV”!
va vellos
22.05.2023. 12:33Paldies, pietieciņ, par kārtējo iespēju izsmieties.
Kā teica senie latvieši - vecai meitai mīlēt gribas. Pansionēts laibrerīns(Eiropā bibliotekārs ir citāda profesija) Endrjū Džensens atcerējies, ka it kā ir letviāns un cerībā, ka latvieši ir totāli tupi, sāk kraut spagetī uz ausīm. Vēsturnieks šis vīrs nav, Latvijā dzīvot nav gribējis, par Latvijas vēstures čūsku midzeni zina tik maz, ka dēvē arheologu Alkonautu Zemīti par vēsturnieku. No Floridas te jau ir bankrotējušais Vilis Metaxa, vēl tikai veca grāmatu krāvēja padomi mums trūka, bitīt!
Paskatoties uz Ukrainu, vēsture atkārtojas.
22.05.2023. 12:26»
sam ti durak
Jā, jā, Hitlers arī vairs nerīkoja vēlēšanas, lai komunisti netiek pie varas. Ulmanis arī tikai tāpēc padzina Saeimu un aizliedza visas partijas, lai komunisti netiek pie varas. Nācijas glābējs. Visi diktatori sarīko apvērsumu un pēc tam stāsta lumpeņiem, ka citas izejas nebija. Bet bija, bija parlamentārās...
Arī tajā laikā, eiropā nebija citu draudu kā vien sarkanais mēris, "internacionālo" krievnacistu izpildījumā.
sam ti durak
22.05.2023. 12:01»
šut gorohovij
Ja K.Ulmanis nebūtu padzinis Saeimu, tad krievijas aģentūra būtu organizējusi Latvijas iekļaušanu savienībā jau 1935.gadā. Līdzīgu scenāriju komunisti gatavoja arī Somijā, Igaunijā un citur Gruzija savu neatkarību bija zaudējusi 1921.gadā...
Jā, jā, Hitlers arī vairs nerīkoja vēlēšanas, lai komunisti netiek pie varas. Ulmanis arī tikai tāpēc padzina Saeimu un aizliedza visas partijas, lai komunisti netiek pie varas. Nācijas glābējs. Visi diktatori sarīko apvērsumu un pēc tam stāsta lumpeņiem, ka citas izejas nebija. Bet bija, bija parlamentārās demokrātijas ceļš. Vienkārši parlamentārā demokrātijā Ulanais pie varas tikt nevarēja, bet kļut par prezidentu gribējās, ai kā gribējāss.
atbildiens
22.05.2023. 11:55»
Jautājiens
Kāds sakars tev nodevīgam ķēmam ar krievijas impērijas dukātiem
Tev idiotam vajag zināt savu vēsturi, arī nepatīkamu vajag zināt, ne tikai to, kas patīk. Ja no vēstures izrauj atsevišķus faktus, tad tā kļūst par propagandu.
pimpiņ
22.05.2023. 11:52»
tirliņ
, tu esi zombijs ,bet krievi kā bija vergi ,tā palika un paliks
tu esi idiots un idiots paliksi.